Mit szóltok ahhoz, hogy Luxemburgban teljesen ingyenessé tették a tömegközlekedést?
Szerintem követendő példa lenne, hogy az adózás azt szolgálja, hogy ingyen lehessen tömegközlekedni, ezzel visszább szorítva az autózást, aztán ingyen egészségügyi ellátást igénybe venni, mindenki ugyanazt a jó ellátást megkaphassa, és az oktatást reformálni, korszerűvé tenni. Szar, hogy nálunk sok hülyeségre elmegy a pénz és ráadásul magánzsebekben is landol. Viszont nem az a megoldás, amit egyes vadkapitalista, libertáriusok mondanak, hogy akkor az állam legyen minimális, ne legyen adó, bízzunk mindent a piacra és minden legyen fizetős. Nem csoda, hogy az amerikaiaknak is kezd elegük lenni ebből, és nem hiába egyre népszerűbb a Bernie Sanders. Magyarország ne legyen egy új Amerika!
Luxemburg példáját látva az állam lehet jó házigazda, hogyha normális kormányzás folyik és nem Orbán Viktorok és Gyurcsány Ferencek között lehet választani. Emiatt kéne elzavarni az egész politikai elitet.
Természetesen nincsen semmi sem ingyen, csak olyan van, hogy más fizet helyette. Tehát az ingyenes tömegközlekedést az adófizetők összessége fizeti.
Ezzel együtt - elvi szinten - szerintem ez egy jó ötlet, hiszen alapvetően össztársadalmi érdek, h minél többen tömegközlekedjenek.
Fontos érv valaminek ingyenessége mellett, hogy túlfogyasztáshoz, pazarláshoz vezet. Ez a tömegközledésnél viszont nem szempont, hiszen senki sem fog órákig utazni fel-alá a 4-6-ossal, mert ingyen van.
"Azaz, a vállalatoknál meg kell szüntetni a fillérb_szást.Németországban nem csak kocsira, meg tömegközlekedésre jár térítés, hanem akkor is jár ,ha gyalog jársz, ugyanis kopik a cipő."
Mit szedtél be, hogy ekkorát hallucinálsz?
A gyalogosnak nem jár térítés!
mit kéne szólni?az egész eu egy jól felosztott maffiahálózat..egyébként nem egy nagy ország,aprópénzből megfinanszírozza az állam az egész tömegközlekedést.
Biztos, hogy ezzel vannak megtakarított korábbi költségek is.
Azért az elég zavaros, hogy az ingyenközlekedéstől egyből eljutottunk egy amerikai komcsi és más elnökjelöltig és a magyar kormányzásig.
Nem minden hasznot lehet pénzben kifejezni.
Ha többen járnak tömegközlekedéssel (nyilván ez a cél), akkor kevesebben autóval. Kevesebb dugó, kevesebb elpazarolt idő dugóban (Bp-en pl. egy év alatt átlagosan 1 heti időt töltenek az emberek dugóban), hamarabb munkába/haza érnek az emberek, tisztább lesz a levegő, egészségesebbek a lakók és ingázók, kevesebb eü-i költség - elméletben.
A tömegközlekedés működtetése évente mintegy 491 millió euróba kerül, a jegyekből és bérletekből azonban mindössze 40 millió euró folyt be. Tehát nem sokat veszítenek, de remélik, hogy ennél többet nyernek máshogyan.
Észtországban tavaly év közepén vezették be az ingyenes tömegközlekedést és nagyon bejött nekik: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!