Vadászrepülők árainál mik ezek a hatalmas különbségek?
nézegettem a híreket és számolgattam kicsit:
-Szlovákia 14 db F-17 Block 70, darabonként kb 60 mrd Ft
-Botswana 10 db Jas-39, darabonként 48 mrd Ft
-Csehország, 14 db Jas-39, 10 év lízingre, darabonként 15 mrd Ft
-F-35 2023-tól 23 mrd Ft
Belgium, 34 db F-35, darabonként 54 mrd Ft
Hol itt a logika?
Ez olyan, mintha összehasonlítanád a fapados Opel Astrát és valami fancy Audit.
Mindkettő kerekeken megy, gurul, elvisz 5 személyt A-ból B-be, de az alapvető műszaki paraméterek, a felszereltség, kiegészítő szolgáltatások, szállítási feltételek, fizetési kondíciók szép kis árkülönbséget hoznak össze.
Ja, hát akkor nyilván az egyikben palimadarak ülnek, és szeretnek valamiért 5X pénzt fizetni, amiért más csak X-et fizet.
Ameddig nem látod a két szerződést egymás mellett, addig jó okod van feltételezni, hogy mindkét ország egy neki kedvező ajánlatot fogadott el.
#6
Nem igazán ez a számolási mód, a sima összegzésből kimarad a diszkonttényező figyelembe vétele.
Amúgy legtöbb ilyen esetben a lízing éppen a "karban is tartják" szolgáltatás miatt gyakori, és annak is van ára.
Csak egy példa: A Cseh Gripen árában nincs benne egy csomó (egyébként a NATO által megkövetelt pl.: SIM-120 rakéta 525'000$/db) fegyver ára. Ezeket külön az USA-tól kell megvenni.
Az ár függ attól milyen kiképzési csomagot, fegyver csomagot, alkatrész csomagot, milyen egyéb gazdasági ellentételezést, milyen fizetési módot, mekkora flottát, mekkora földi kiszolgáló rendszert, milyen gyári egyéb szolgáltatást vásárol.
És van ahol a képzést is megveszik hozzá.
Vagy csak átkepeznek.
Vannak ország specifikációk. Nem lehet mindekire ugyanazt sózni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!