Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért népszerű tévhit, hogy...

Jeffrey Spender kérdése:

Miért népszerű tévhit, hogy az F-15-ös és F-16-os rosszabbul manővereznek, mint a Szu-27-es és MiG-29-es?

Figyelt kérdés
2016. máj. 17. 16:30
 1/8 anonim ***** válasza:
91%
Mert gyakorlatilag senki nem tudja tényekkel alátámasztani az igazát, hiszen eléggé ritkák az összehasonlító tesztek vagy éles légiharcok a két géptípus között. Innentől kezdve a vakhit dönt, abban pedig itt, Magyarországon az orosz technika jobban áll, mint az amerikai.
2016. máj. 17. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
3%
Mert nyugaton csak selejtet tudnak gyártani.
2016. máj. 17. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
91%

'Mert nyugaton csak selejtet tudnak gyártani.'


Biztos maga ebben, vagy csak be akart nyögni valami ócsárlást?

2016. máj. 17. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

#2: Szabad kérdeznem, van személyes tapasztalatod a felsorolt típusokkal ?


Már vártam az első ilyen jellegű hozzászólást és biztos vagyok benne, hogy nem fogsz válaszolni a kérdésekre.

2016. máj. 17. 16:56
 5/8 LazyJones ***** válasza:
Több minden is közrejátszhat. Egyrészt az amerikai típusok jó 5-6 évvel korábbi fejlesztések, mint az oroszok, így az összes addigi, és azóta eltelt fejlesztést már bele lehetett integrálni az utóbbi típusokba. Ott van még emellett az is, hogy az orosz gépeket úgy fejlesztették, hogy aerodinamikai paraméterekben jobbak legyenek a már meglevő amerikai típusoknál, így pontos adatok voltak arról, hogy mit, és merre kell fejleszteni. Ezek mellett ott vannak még az olyan apróságok, hogy pl. az amerikai gépek elektronikai rendszere megbízhatóbb, kompaktabb volt, mint az orosz technológia (akkori), így mivel nagy hatótávolságú szenzorokat és rakétákat aligha tudtak volna rá pakolni, maradt annak a fejlesztése, amiben konkurálni tudtak: közelharc, ehhez pedig kellett tolni a manőverezési képességet.
2016. máj. 17. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

" Egyrészt az amerikai típusok jó 5-6 évvel korábbi fejlesztések, mint az oroszok, így az összes addigi, és azóta eltelt fejlesztést már bele lehetett integrálni az utóbbi típusokba. "

Ehhez képest az F16 az teljes egészében fly-by-wire míg a MIG29 véletlenül teljesen analóg ilyen téren :D


Amúgy a wikin biztos fent van az össze gép általános adata, tolóerő/tömeg arány, szárnyfelület, orsózó szögsebesség, emelkedési sebesség, max túlterhetőség...


A pilóta jelentette fizikai korlátokat szerintem már korábbi gépekkel is elérték, innentől meg tökmindegy.

2016. máj. 18. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Szerintem meg keleten gyártják a sok selejtet. Összetákolt egyszerű szerkezetek, ez jellemző a keletiekre. Sokat eszik, baromi nehéz és rengeteg van belőle.
2016. jún. 13. 01:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Hű ez mind nagyon értelmes hozzászólás... mondjuk a kérdés is elég elemi. Ha megnézel egyszerű paramétereket, amik a manőverezésre jellemzőek, mint pl. a forduló szögsebesség, látod hogy az orosz gépek jobbak a jenki típusoknál. Ezek persze olyan publikált adatok, amikben vagy lehet bízni, vagy nem.

A történet pedig fordított: Az orosz gépek jobb aerodinamikával rendelkeztek (még most is), ezért a jenkik távolról akarták/akarják lelőni őket, hogy ne kelljen közelharcba bocsátkozni, mert ott elhullanak. Lásd F-4 phantom esete vietnámban, a MIG-ek szépen sorban szedték le őket.

2016. jún. 17. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!