Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért ritkák, mondhatni...

Jeffrey Spender kérdése:

Miért ritkák, mondhatni nincsenek civil magántulajdonban F-15 / F-16 / F-18-asok, ellenben Szu-27-est és MiG-29-est nem egy civil magántársaság tulajdonol és üzemeltet is?

Figyelt kérdés
F-15 / F-16 / F-18-asból természetesen nem a legmodernebbekre kell gondolni, hanem a 80-as, 90-es évek technikai színvonalán levőkre, Szu-27-esekből és MiG-29-esekből is ilyen 80-as, 90-es évekbeliek vannak magántulajdonban.
2016. ápr. 29. 22:32
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
hát valószínűleg azért, mert az azokat üzemeltető országoknak sosem volt annyira ki a hátsó felük a nadrágból, hogy nekiálljanak haditechnikát kiárusítani.
2016. ápr. 29. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 MZ.per.X ***** válasza:

1. Gyakorlatilag Szuhojból sincs privát kézben, ami félig meddig, az is tulajdonképpen az USA légierejéhez tartozott.

2. Mig-29-esből is csak korai példányok vannak, és azok is minimális számban.

2016. ápr. 30. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Mert sokba kerül fenntartani őket. Amúgy kb darabja 20-40 millió ft, szerintem nem éri meg megvenni.
2016. ápr. 30. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Mert az amerikai vadászgépeket darabszámra gyártják a megrendelőnek. (Ez pedig valamelyik ország hadereje, nem pedig civil.) Magánemberek kérésére nincs termelés.

Csak olyan gépek kerülnek civilekhez, amelyeket eladnak a hadrendből. Az áltlad felsorolt gépekből az USA-ban ilyen nincs, mivel használják a cuccokat és általában maximális kifutásig reptetik őket, illetve az első vonalból törtét kivonás után továbbadják a "tartalék" állománynak. Azonban az elöregedett F-4, F-5 már van civileknél. (sőt azt hiszem, hogy egy-két F-16-os is megjelent már a legelső sorozatból.)

Az orosz típusoknál pedig nagyon sok olyan van amelyik eladásra vár, vagy azért mert kivonták, vagy pedig azért, mert nem is került hadrendbe.

2016. ápr. 30. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

#14:


Az AMARG-on elhelyezett F-15 / F-16 / F-18-asokkal mi a helyzet ?

2016. ápr. 30. 13:09
 6/11 A kérdező kommentje:
Áhh, 4-es akart lenni, de sztem átjön.
2016. ápr. 30. 13:09
 7/11 anonim ***** válasza:

Egyetlen egy katonai repülőgépről tudok, amit gyártottak újonnan civil megrendelésre (lehet ma már nem lehet rendelni)


P-51D Mustang. Anno a North American Aviation több más céggel együtt beolvadt a Boeingbe, és egy ideig civil megrendülésre gyártották.

2016. ápr. 30. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Az AMARG az elméletileg egy "tartalék" állományban lévő gépek tárolója. Elméletileg ezek visszahelyezhetőek a hadrendbe ha szükség lenne rájuk. Az egy másik dolog, hogy az ott lévő gépeket -mikor végkép- elavulttá válnak, akkor végleg selejtezik őket és a sorsára hagyják őket.
2016. ápr. 30. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
#8: Az AMARG-on a 80'-as, 90'-es évek technikai szintjén levő F-15 / F-16 / F-18-asok állnak, ha azokat újra aktiválnák, akkor is még tovább kellene őket pofozgatni, nyilván nem külsőre, hanem a rendszereiket, mert azok elavultak, nem ?
2016. ápr. 30. 23:45
 10/11 anonim ***** válasza:

Így van, elavultak, de még viszonylag kis ráfordítással felújíthatóak.

A gyakorlat azt mutatja, hogy ami oda kikerült, az ott marad örökre.

2016. máj. 1. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!