Ahhoz, hogy valaki vadászpilóta lehessen miért kellenek a tökéletes fogak?
Mert a tomott fogak baromira tudnak fajni hirtelen nyomasvaltozasnal.
Hogy valoban van-e ilyen eloiras azt nem tudom, de ez a hattere.
Akkor tisztázzunk valamit, nem a lyukas fogakkal van a baj, hanem épp a rosszul tömött fogakkal. Ha a fogorvos ügyetlen, akkor a tömés nem tölti ki az egész üreget, hanem marad egy kis levegőbuborék, amiben légköri nyomás van, így nagy magasságban, ha nem túlnyomásos a fülke, akkor ez a levegő elkezd kitágulni és fájdalmat okozhat.
De itt sok a ha!
Ma a vadászpilóták alapból túlnyomásos kabinban vannak állandó légnyomáson, hasonlóan az utasszállítók hajózóihoz, másrészt a fogorvostudomány is sokat fejlődött, és ha pilótának jelentkezik valaki, akkor a fogorvosa alapból megröntgenezi a már meglévő tömött fogait, hogy nincs-e benne légbuborék.
Ez a második VH idején volt gond, mikor tízezrével mentek repülősnek a fiatalok és volt sok rosszul tömött fog, a mítosz, miszerint nem lehetsz pilóta tömött foggal ekkoriból származik.
"Ma a vadászpilóták alapból túlnyomásos kabinban vannak állandó légnyomáson, hasonlóan az utasszállítók hajózóihoz, "
messze nincs annyira komoly nyomaskiegyenlites mint az utasszallitoknal, raadasul nagyon gyors valtozasok is lehetnek.
Bezony, a városi legendával ellentétben egy teljesen átlagos fogtömés is megfelelő. A lényeg, hogy a tömés teljes egészében töltse ki a fogban lévő űrt.
Elméletileg igen szélsőséges körülmények között még a fog is képes felrobbanni, ha marad benne levegő. De ez csak elmélet, a gyakorlatban nem tudom hogy mennyire történt ilyen eset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!