Az Fw 190-es miért nem lett olyan ikonikus, híres-hírhedt, mint a Bf 109-es?
Mert egyrészt későbbi konstrukció, a legnagyobb ászok közül a legtöbben nem repülték, mint például Erich Hatmann, és a BF-109-esből jóval többet is gyártottak. Ikonikus volt az a maga módján, mert strapabíróbb konstrukció volt, de az orsózáson kívül (ami az összes többi korabeli vadászgépnél jobb volt) nem bírt jobb repülési jellemzőkkel. a Legnagyobb vadász-vadász ellen harcokat a 109-esekkel vívták. Főleg 1942-től.
Például. Amikor amerikai nehézbombázó kötelékeket támadtak, akkor a 109-es gruppék szórakoztatták a vadászgépeket, az FW-190-esekből álló úgynevezett Strumgruppék, amik erősen páncélozott, erősebb fegyverzettel felszerelt gépek voltak pedig támadták a bombázókat. De nem voltak olyan jól manőverezhetők ennek okán. Mivel egy négymotoros nehézbombázó lelövéséhez elég volt átlagosan 3 30mm-es robbanólövedék, vagy 10-12 200-es lövedék ezért a klasszikus légiharcokat, főleg a nyugati légiháborúban nem ezekkel vívták. De ettől még az FW-190-es egy igenis ikonikus repülőgép volt a maga korában és később is.
"mégis a Bf 109-est több ismerik, mint az Fw 190-est"
Szerintem aki az egyiket ismeri, az a másikat is, aki meg az egyiket nem, annak a másik típusról sincs halvány lila gőze.
sokszor olvastam olyat hogy BF pilóták nem voltak hajlandóak Fw vel repülni
miért?
a BF egy megbízható típus volt és úgy ismerték mint a tenyerüket
az újabb "jobb" gépet pedig egyszerűen nem "érezték" úgy mint a bevált típust
más nemzetű hadseregekben is sok példa van hasonlóra
mindkét gép jó volt és mind a kettőnek megvannak az előnyei-hátrányai
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!