Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A legendák miért szólnak...

A legendák miért szólnak arról, hogy az orosz repülők jobban manővereznek, mint az amerikaiak?

Figyelt kérdés
2015. márc. 31. 18:19
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

#John_McClane:


Igen, 10-es megelőzött, én is ma használtakat akartam írni :D

2015. ápr. 1. 01:29
 12/21 anonim ***** válasza:
78%
Sorry, nem jöttem rá magamtól, de a lényegen nem is változtat. A 80-as évekre mindkét oldal gépeivel kirepülhető a pilóták maximuma ( nyilván nem a MIG-25-tel :P ) és azóta nincs is lényegi változás a felsorolt gépekben illetve azok későbbi vagy modernizált változataiban. Egyedül a tolóerővektor eltérítéses kormányzás jelent(ene) újat a manőverező légi harcban, azt meg sorozatban gyártott rendszerben álló gépen nem nagyon használják az F22-t leszámítva ( ha jól tudom ).
2015. ápr. 1. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
51%

A modern gépek nagyjából pariban lehetnek egymással, na meg nem mindegy mikor mihez mérünk.


Nem mindegy a hajtómű száma, teljesítménye, a gép mérete, na meg a legfőbb a hordozott fegyverzet, mert légi bemutatón szépen repülnek, de teljesen más a felállás megpakolva 6-8 légiharc rakétával, esetleg mellette 1-1 tonnás bombával vagy póttartállyal.


Na meg nem mindegy a fegyver korszerűsége, pl az iráni F-14-esek nagy mészárlásokat végeztek Irak ellen Phoenix rakétákkal, de egy AMRAAM-nek is elég nagy a találati pontossága. Plusz kis távolságra ott van a Sidewinder aminek újabb típusai gyakorlatilag bármilyen szögből indíthatóak az ellenségre.


Érdekességként említem, hogy anno a MiG-21-et összeeresztették az oroszok zsákmányolt F-5-ös "olcsó" vadászgépekkel, és az utóbbiakat vezető orosz pilóták nagy arányban győztesként jöttek ki a manőverező légiharcban.


Az arab-izraeli és egyéb háborúk olyan szempontból lehetnek megtévesztőek, hogy ott modern gépek általában régebbi masinákkal (mig-21,23) futottak össze.

Érdemes megnézni az F-15,16 légiharc győzelmeit:

[link]

[link]

Elég sok 29-es is elvérzett velük szemben, Mondjuk nem is egyenlő feltételekkel indultak, tekintve az usa AWACS gépeinek, és a technikai, számbeli fölénynek. Olvastam pl hogy a szerb gépek kikapcsolt radarral, rádiócsendben, alacsonyan szállva próbáltak "lopakodni" kevés sikerrel. Na meg a lelövések többségét azt nem manőverező légiharcban érték el.

2015. ápr. 2. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

A mai képességeknél már nem elsődleges a légiharc. Az elektronikai rendszerek, fegyverrendszerek sokkal fontosabbak.

Minek légiharcolni, ha úgy is el tudom pusztítani a másikat, hogy nem is látom szabad szemmel?


Ezen a területen viszont az orosz vasak némileg le vannak maradva. Picivel csak....

2015. ápr. 2. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
69%

"Minek légiharcolni, ha úgy is el tudom pusztítani a másikat, hogy nem is látom szabad szemmel? "


Már a '70-es években tudta ezt az F14. Nagy magasságban, közeledő légi célra akár 100+km-ről is indíthatóak voltak a Phoenixek szimultán is. Viszont ilyen lehetőség lényegében csak egy totális háborúban lenne. Nyugati oldalon elég sok "friendly fire" volt már ahhoz, hogy belássák nem lehet ész nélkül lőni mindenre, lásd a Navy által véletlenül lelőtt utasszállítót, amikor az AH64-ek saját Bradleykre nyitottak tüzet, amikor az F15-ösök két UH60-at lőttek le stb..


Ha jól tudom az új radarok és az Awacs-ek is meg tudják állapítani a közeledő cél pontos típusát a visszaverődött radarjelből, ennek ellenére mondhatni kötelező lett a vizuális ellenőrzés - talán a nemzetközi vizeken úszó repülőgép hordozó biztonsági zónájának határát nagy sebességgel átlépő gép lehet kivétel. Ha előírás a vizuális azonosítás, akkor hiába van a Horneten 10 Amraam, közel kell mennie és onnantól... :)

2015. ápr. 2. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
32%
Nincsenek lemaradva az oroszok sem ! "Pakfa" nézzetek utána !
2015. ápr. 2. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
A vizuális azonosítás tényleg érdekes téma, viszont ilyen esetben nem egy gép, hanem legalább géppár végzi az azonosítást, az egyik közel repül, a másik "tisztes távolságból" befogja a célt.
2015. ápr. 2. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem az előző hozzászólóknak nem kell utánanézniük a PAK-FA-nak, mert jobban ismerik nálad. :D
2015. ápr. 3. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

koreai-vietnámi háborút kár példának említeni

alulképzett személyzet vezette a migeket

a harcmodoruk is más volt

pl:míg az amerikaiak szabadon vadászhattak a másik fél pilótáinak mindenre engedélyt kellet kérniük a földi irányítástól


mind a két fél zsákmányolt gépeket a másiktól és kipróbálták a levegőbe

nem véletlenül rettegett a nyugat a migektől

2015. ápr. 5. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 Salamon Bálint ***** válasza:
66%

Azért, mert az oroszok olyan hátrányban vannak még most is a BVR fegyverzet terén, hogy inkább a fordulóharcot emelik ki mint pozitívumuk.

A baj ezzel csak az, hogy éles helyzetben mire ezt bizonyítani tudnák, az amerikai már rég leszedte az égről.

2015. ápr. 7. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!