A Me 262-es mennyire volt jó vadászrepülő?
Az Me 262-es jóval gyorsabb volt mint bármelyik szövetséges gép és nagyon erős fegyverzettel rendelkezett.(4 db 20 mm-es gépágyú)
Kiváló vadászrepülő-lett volna.Viszont Hitlernek a vadászbombázók voltak a mániája ezért a 262-esek nagy részét vadászbombázóvá alakítottak ezzel megfosztva a képességeitől.Ráadásul túl kevés volt belőlük és üzemanyaghiány miatt sem tudtak operálni.
Amennyiben viszont már 1943-ban elindult volna a sorozatgyártás,akkor drasztikusan megváltoztathatta volna a háború menetét.
Lényegében így is nagyon jó típus volt, bár tény hogy voltak gyermekbetegségei.
Ahogy az első elmondta, már sokkal korábban bevethető lett volna, ha Hitler nem sz_rakodik azzal, hogy ráerőltessen egy olyan képességet a típusra, ami nem az alapvető feladatköre.
Legfőbb hibája maga a hajtómű volt, mert hiába lenne magasabb végsebessége, de harci helyzetben a mustangok is fel tudták venni vele a versenyt, ráadásul fordulóharcban azok voltak a jobbak. Alapból egy hajtómű ha jól tudom kb 30 repült órányi működést produkált úgy átlagban, ami egy ilyen drágán előállítható szerkezetnél eléggé kevés. Ráadásul elég sokáig tartott mire "felpörgött", ezek főleg le-felszállásnál jelentenek gondot, mert ott voltak a legsebezhetőbbek a gépek, így a reptér védelmét hagyományos vadászokkal kellett ellátni.
Viszont mint elfogóvadász így is jól működött, ahogy írták erős fegyverzete volt, és gyors rácsapásokban tudott kellemetlen veszteségeket okozni. Azt hiszem a háború során 4:1 lelövési arányt produkáltak, tehát 4 gépet lőttek le 1 elvesztésével. Csak ez az arány azt jelentette, hogy a szövetségesek vesztenek 50 gépet az 1000-ből, kb 5%-os átlagos veszteségek mellett, míg a németeknek egyszerre 1-2 vadász század volt 20-on pár repülővel, amiből ha 5-öt lelőnek akkor már a század negyede odalett.
Meg tudtommal a vadász századok is elég vegyes eredményeket mutattak fel, attól függően hogy milyen pilóták voltak benne. Mert a legeredményesebb századokban alapból válogatott ászok voltak, akik más típuson már több légi győzelmet arattak.
Azt nem mondanám, hogy a Me-262 egy elkapkodott fejlesztés lett volna, az első repülése és tömeges bevetése között négy év telt el. Az más kérdés, hogy a gázturbinás hajtómű összességében egy új technika volt, 1936-ban szabadalmaztatta a brit Whittle, 1940-ben már sorozatban gyártották a németek és britek is, a szovjetek viszont a háború kezdetén leállították a saját fejlesztéseiket, nekik vadászgép ellen harcolni képes tömengygártású vadászgépre volt szükségük. (A britek amerikaiak is ezen a véleményen voltak, csak nem nullázták le teljesen a projektet.)
A Me-262 ről nem lehet sommás véleményt mondani, mert sokféle igény van vadászgépre. Villámbombázónak gyenge volt a harci terhelése, a Spitfire-k, Mustángok és Jak-3/La-5ösök viszont olcsóságuk miatt létszámfölényben voltak.
Maradt egyetlen feladat, a nehézbombázó kötelékek hajkurászása. De ezt későn, kínjukban kezdték el, nem volt elég gép és pilóta. Ha lett volna, az is legfeljebb meghosszabbította volna a háborút, pusztán védekezéssel nem lehet háborút nyerni, pláne egy anyagháborút.
@Majonéz89:
A legutóbbi kutatás szerint volt egyetlen Meteor-Me262 találkozás 1945 áprilisában, döntetlenül végződött, mindkettőnek elfogyott az üzemanyaga.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!