Szerintetek megállta a helyét a német hadseregben a Heinkel He 162 Salamander?
Itt nagyon részletesen levan róla írva minden ajánlom figyelmedbe. Az első Volksjagerek(népi vadász) az Erprobungskommando 162 alakulathoz kerültek és 1945 februárjában kapták meg őket és el is kezdték a pilóták képzését. Viszont üzemanyaghiány miatt csak a földön vesztegeltek és csak pár próbarepülést végeztek. Csak április közepén kerültek először harcba. Én azt olvastam, hogy a gép ugyan gyors volt, de manőverezőképessége egyenlő a 0-ával és a rossz súlypont miatt stabilitási problémái voltak és a sárkányszerkezet nem bírta a nagy erőhatásokat. És csak 30 percre elegendő üzemanyaggal rendelkezett. Technológiai színvonala magas volt és a gyártása is viszonylag egyszerű volt a többi sugárhajtóműves géphez képest, de énszerintem inkább azokat a nyersanyagokat amiket egy ilyen gépbe öltek bele sokkal jobban fel tudták volna használni az Me-262 gyártásához mert az viszonylag kiforrott konstrukció volt már.
Csatlakozom az előttem íróhoz... Bár annyival kiegészíteném, hogy se a Salamander, azaz a HE 162-es, sem pedig az ME 262-es került nagyobb számban a frontokra... Ráadásul mindkét típust nem megfelelő anyagokból építették... ha bár az ME 262 ért el sikereket légiharcban olyan elenyésző számban voltak jelen a légtérban, hogy sokat már nem fordítottak a háború menetén...
Mindkét típus rendelkezett azzal a hibával, hogy a korukban nem álltak megfelelő anyagok a gyárak rendelkezésére, így 25 repült óránként teljes hajtóműcserét igényeltek...
Mindezek ellenére teljes nyugalommal kijelenthetjük, hogy az ME 262-t sebessége és manőverezhetősége kora legjobb repülőgépévé tette...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!