Horthy Miklós jó tengerész tiszt volt?
#3 Az Osztrák-Magyar monarchiának volt tengere, az Adria.
#7 Ha ügyesen tudott volna lavírozni, fölmérte volna, hogy azokkal a szovjetekkel kell egyezkednie, akikkel valóban háborúban álltunk, és nem az Európa másik végében lévő angolszászokkal.
#11 szíve és az esze szerint az angolszászok felé húzott, de nem voltak itt. Egyeztetett egyébként - kényszerből - a ruszkikkal is, megvolt a menetrend a kiugrásra. Az angolszászoknak amúgy sem volt a leosztott lapok alapján túl sok beleszólásuk Sztálin mit csinál a leendő gyarmataival - ahogy a ruszkik sem szóltak bele mit csinálnak a franciáknál, vagy a görögöknél.
#12, 14 az amcsik azért nem akartak a Balkánon partra szállni, mert ad.1. hosszabb lett volna az út (közelebb voltak az Angliai támaszpontok), ad.2. minél gyorsabban le akarták zavarni az Európai háborút, hogy utána a nekik sokkal fontosabb Csendes-Óceáni hadszíntérre tudjanak teljes erővel koncentrálni, ad.3. már leboltolták Sztálinnal hogy Kelet-Európa vörösgyarmat lesz, nem akartak saját katonákat, erőforrásokat áldozni annak a felszabadítására amit amúgy is odaadtak volna a ruszkiknak, ad.4. bár rengeteg érdekellentétük volt, de bratyiztak a ruszkikkal mert be akarták húzni őket a Japán elleni háborúba Mandzsúria megtámadásával (Sztálin viszont taktikusan csak az utolsó pillanatban szállt be amikor már eldöntött volt teljesen a meccs).
#4 A történelemben többször rendelkeztünk tengeri kijárattal. 1779-ben Fiume önálló státusú városként Magyarország része lett. Legutóbb pedig folyamatosan 1868 és 1918 között tartozott Magyarországhoz. Ebben az időszakban nem csak a haditengerészetünk fejlődött, hanem jelentős kereskedelmi tengerészettel is rendelkeztünk.
#6 Nem volt az annyira kevés hadihajó az. A háború kirobbanásakor a Császári és Királyi Haditengerészet a világ 6. legnagyobb haditengerészete volt. 109 hajóból álló flotta volt. 1915-ben 33735 fő szolgált a haditengerészetnél.
Nem csupán egyetlen hajót bíztak Horthyra, ugyanis komplett hajórajokat irányított. Később pedig az egész Császári és Királyi Flotta parancsnokává nevezték ki.
#4 Nem igaz, hogy közepes képességű katona lett volna. Habár kezdetben karrierje korai szakaszában nem tartották kiemelkedő tehetségnek és előmenetele lassan haladt, később nagy karriert futott be katonaként. Kiváló sportember és remek lovas volt. Vívásban hadseregbajnoki címet szerzett.
A háború során Horthyról, mint tengerésztisztről a szövetséges és ellenséges erők tisztjei egyaránt nagyon jó véleménnyel voltak. Tehát kiváló katonává érett. Máskülönben nem is bízták volna rá az egész Császári és Királyi Flottát.
17: Ausztria-Magyarország haditengerészetét más nagyhatalmakéhoz képest kifejezetten spórolósan fejlesztették. 1914-15-ben elég kevés volt a nemzetközi élvonalnak megfelelő egység. Ezen pár egységünk egyike volt a N. gyorscirkáló. Horthy a Novara parancsnokaként aratta nagy sikereit. Későbbi, magasabb beosztásában már nem fűződnek a nevéhez hasonlóan emlékezetes sikerek.
A Mon. haditengerészetét nézve, inkább a könnyű egységek képviseltek jó színvonalat. 4 cirkáló: ADMIRAL SPAUN, NOVARA, HELGOLAND, SAIDA. Plusz a torpedórombolók, torpedónaszádok többsége. A SZENT ISTVÁN és testvérhajói (a dreadnoughtjaink) vagy a tengeralattjárók, egyszerűen nem érték el a néme egységek műszaki színvonalát.
#15
"14 az amcsik azért nem akartak a Balkánon partra szállni, mert ad.1. hosszabb lett volna az út (közelebb voltak az Angliai támaszpontok),"
Szicíliában már 1943 nyarán partraszálltak és addigra már észak-afrikai kikötők is a fennhatóságuk alá kerültek.
A probléma inkább az volt, hogy az olasz félszigeten a vártnál lassabban haladtak a hadműveletek és közben a keleti fronton a németek visszavonulásra kényszerültek. Az szovjetek átkeltek a Dnyeperen, lassan megkezdődött az előrenyomulásuk Románia és a Balkán felé. A észak francia partraszállás pedig ettől függetlenül is szükséges lépés volt. Tehát erre az esetleges balkáni hadművelettől függetlenül is sor került volna. Legfeljebb nem pont '44 június 6.-án.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!