Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Milyen lesz a perzsa vadászgép?

Milyen lesz a perzsa vadászgép?

Figyelt kérdés

Amikor nehézségek merültek fel a korábban Egyiptom által megrendelt, majd Iránnak ígért, exportváltozatú Szu-35 sorozat leszállításánál, az egyik fő iráni vezető valahogy így nyilatkozott:

"Nem baj, végül is vadászgépet mi magunk is tudunk gyártani..."

Mire gondolhatott? Szerintetek mi várható Irántól e téren?

Jómagam inkább csak az F-14-ek további átalakítását (az alkatrészgyártás láthatóanmár megoldották, vélhetően némi kínai besegítéssel) és egy kínai radarral, rakétákkal felszerelt F-5E gép sorozatgyártását nézem ki belőlük.



#Irán #Közel-Kelet #haditechnika #katonai repülés #Iráni Légierő #kínai hadiipar
ma 06:57
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
34%

Az F-14-ek alkatrészellátását nem.rudták megoldani. A 80 beszerzett F-14-ből kevesebb mint 10db repképes, ezek is csak korlátozottan.


Komolyan vehető repülőgépet nem tudnak sorozatgyártani.

ma 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
60%
Repülőszőnyeg
ma 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
0%

Ha jól tudom volt nekik az F-5 felújítása, ami egy 50 éves gép korszerűsítése volt. De aztán akartak modern gépet, az F313. Jó sok pénz és jó sok évig tervezték, aztán végül egy makettre telt. Aztán kiderült, hogy röpképtelen is, alkalmatlan lenne repülésre ha létezne is. Másfél évtized után kukázták az ötletet, mert nem tudnak repülőt építeni, inkább a drónokra koncentrálnak. Ha ugyan arra a gépre gondolunk, akkor ez volt a perzsa vadászgép sorsa.

A hajókkal tovább jutottak. Ott legalább sikerült megépíteni egy modern katonai hajót, talán idén süllyedt el random a saját kikötőjükben.

Van akinek nem való modern fegyver...

ma 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:

#1: Csak 79-et kaptak, az utolsó megrendelt és kifizetett példányt az USA demokratikus korrektséggel már nem szállította le az ismert események miatt.

Természetesen a pénzt csak sokkal-sokkal később térítették vissza.

Én 30 körüli, inkább feletti mennyiségről tudok. Vedd figyelembe az iraki-iráni háború veszteségeit, meg a sok évtizedes szolgálat alatti baleseteket.

Amikor legutóbb olvastam róluk, akkor arról volt szó, hogy a bevethető gépek mennyisége a helyi alkatrészgyártásnak köszönhetően emelkedő trendet mutat. Az AIM-54-et is lekoppintották (külföldi segítséggel) és korszerűsítették.

Annak ellenére, hogy van néhány tucat MiG-29 gépük is, az F-14-ek az iráni légi arzenál csúcsának tekinthetőek. Gyanítom, a MiG-29B gépek sem eredeti állapotban, hanem korszerűsítve repülnek már.

ma 12:14
 5/19 A kérdező kommentje:
A "külföldi segítséggel" után lemaradt a kérdőjel.
ma 12:16
 6/19 anonim ***** válasza:
0%

"Én 30 körüli, inkább feletti mennyiségről tudok. Vedd figyelembe az iraki-iráni háború veszteségeit, meg a sok évtizedes szolgálat alatti baleseteket."


Figyelmbe vettem, ez az oka hogy nincs 10dbnál töübb repképes F-14-ük. oké, hogy több van nekik, de a nagyon nagy részük alkatrészbányaként végezte.


Az iráni F-14-ek már 25 éve sem voltak teljes értékben bevethetőek, azóta eltelt 25 év.


Az AIM-54-et biztosan nem korszerűsítették, ezek legendák. A Mig-29 korszerűsítése is kb hasonló eset.

ma 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:
Szerinted ezekben a feladatokban Kína vagy Oroszország sem tudott/akart segíteni? Az 1969-70 körüli amerikai szinthez még nem nőtt fel a kínai elektronikai ipar?
ma 12:35
 8/19 A kérdező kommentje:
Az AIM-54-et eredetileg nem az F-14, hanem még az F-111 vadászváltozata számára tervezték.
ma 12:38
 9/19 anonim ***** válasza:
0%

"Az 1969-70 körüli amerikai szinthez még nem nőtt fel a kínai elektronikai ipar?"


Az orosz elektronikai ipar megszűnt létezni, a kínainak meg más prioritásai vannak. Egy rakéta nem csak elektronikából áll. a Phoenix moduláris rakéta, a hajtóanyagnak is vna élettartama, annak lejárta után cserélni kell. HA nem te gyártod, hanem neked kell újat kifejleszteni akkor sok sikert hozzá. Kifejleszted,teszteled legyártod majd teszteled élesben éles rakétákkal. Ennek költsége több, mintha vadászgépet gyártanál.


Az elektronikán mit modernizálnál az AIM-54-ben? Ha ugyanaz az AWG-9 van mögötte akkor a lényegen nem tudsz változtatni. Az elektronika modernizálásához is teljesen vissza kell fejteni a meglévő technikát a nyákig, áttervezni, és vágül jobb de kompatibilis cuccot építeni új dolgokból. Mennyiért? Ez dollármilliárdos program...


Az oroszoknak sincs modernizált Mig-29-ük, van remdszerben néhány úhabb változat az M-ből, de kis túlzással mind ugyanolyan hulladék mint az elődök. Mit modernizálnának és mennyiért? A Mig-29-eket már az oroszok is javarészt kidobták, nemhogy a a többiek... :D


Ezek a "modernizálásos" elképzelések nagyon naívak. Az analóg gépek modernizálása csilliárdos tétel és a képességeik a saját korlátaik miatt minimálisan javulnak, de legalább iszonyatosan sokba kerülnek.

ma 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 Jeffrey Spender ***** válasza:
Jól eltolták annak idején az irániak a Sah megbuktatását, megvárhatták volna az F-16-os Falcon-ok átadását is, és lenne egy modernizálható repcsijük, de így sajnos nincs semmi értékelhetőjük.
ma 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!