Általába mihez hasonlított a sorkatonaság?
A sorkatonaság nem 1945 után jött létre, 1868-tól létezett, és mindíg is parancs elven működött, nem csak nálunk, szerte a világban a katonáknak parancsolnak.
Nem.mindegy, hogy az illető mikor volt katona, még az 1945 utáni időszakban sem.
A sorkatonaság nem hasonlítható a felsorolt példákhoz, a magyar sorkatona sorsa a többi nemzet sorkatonáinak sorsához volt hasonló, még nyugaton sem demokratikus elven működnek a seregek.
Utólag már lehet mondani, hogy semmi értelme nem volt az egésznek, de a hidegháború kora valóban azzal telt mindkét oldalon, hogy bármikor kitörhet a háború, fel kell készülni.
Voltak a feladatukra mai szemmel nézve már alkalmatlan tisztek tiszthelyettesek, de voltak ott értelmesek is, akik a lehetőségeik határain belül próbáltak segíteni is a kiskatonáknak, de a hinvédség valóban nem apácazárdakébt működött.
Az MHSZ nem mellesleg átszőtte a civil életet is, olyan szakköröket működtettek, amelyekben volt lehetőség megtanulni ejtőernyőzni, vitorlázó repülőgépet vezetni, könnyűbúvárkodni.
Voltak MHSZ lőterek, ahol kispuskával a lövészetet gyakorolhatták, egyesület keretek között az érdeklődők, modellező szakköröket is a MHSZ működtetett, a megépített modellekkel lehetett versenyezni, stb.
A jogosítványszerzés szintén az MHSZ keretein belül volt a legolcsóbb, leggyorsabb, az ATI sokkal drágábban, vontatottabban oktatott.
Az emberek többsége azért volt katona, mert muszáj volt.
Korszaktól függően 3, 2, másfél, 1 fél év.
Más volt a világ is, mindennapos látvány volt a katonaruhában közlekedő, és ha kiment az országútra, jó eséllyel fel is vette egy autós.
Azt nem tudom, hogy a munkásszázadok hogyan jöttek létre, de sok katona végigdolgozta a katonaidőt.
Útépítéseken, építkezéseken, ha árvíz vagy belvíz ellen védekeztek valahol, ott volt néhány ezer katona, gépekkel, technikával.
A gépkocsivezetők leszerelés után kb egy új szakmával indulhattak tovább, itt szintén meg kell említeni, mennyire más világ volt, nagyon kevés autót lehetett látni, azok többsége is teherautó, akinek az volt a célja hogy sofőr legyen, a honvédségnél filléres befektetéssel célba érhetett.
Nem lehet azt az időszakot a mai körülményeket alapul véve kiértékelni.
Fával, szénnel fűtötték a körleteket de akkoriban sokaknál otthon sem volt modernebb.
Amikor meg már azt tervezgették, hogy megszűntetik a sorkatonaságot, pláne nem is fejlesztettek az infrastruktúrát.
Érdekes, hogy amikor benne van az ember valaminen, azt nagyon nem szereti... aztán egy idő múltán rájön, hogy annyira nem is volt az rosdz.
Ne sírjon, ha süt a nap... Sokkal többen vannak, akik a hideg miatt sírnak.
Manapság szerintem a hozzáállással van a baj. Libsik..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!