Az Airbus Tiger jó helikopter ?
Annyira jó, hogy az exportpiacon csődött mondott, sehová nem kellett... Az egyetlen kivétel Ausztrália volt, de ők nagyon-nagyon megbánták, és a közelmúltban áttértek a sokkal jobban sikerült AH-64-re. Ez nem csoda, meg kell érteni, hogy az USA gazdasági-katonai egységesítési-politikai nyomására az európai államok ipara sokáig sok területen nem tervezett semmit, mert az amerikait vették meg- kész állapotban vagy licenc alakjában. Aztán amikor úgy döntöttek, hogy mégis alkotnak, akkor a 0-ról kellett elindulniuk a több évtizedes fejlesztési-tapasztalati előnnyel rendelkező szuperhatalmak után.
A nagyobb országok közül legjobban a németekre áll ez. Meg az is ott van, hogy amikor több európai ország vállalatai fogtak össze, hogy közösen hozzanak ki egy komoly harceszközt, ott gyakran viták, kompromisszumos megoldások, túroshátú lovak születtek. A brit, francia, német hadiipar gyönge legény volt az amerikai vagy szovjet versenytárshoz képest.
# 2-es
Nem az export határozza meg, hogy jó-e valami, hanem a köznapi használat, meg az éles bevetés.
Pl. az Abrams harckocsi nem teljesít valami jól exportálásilag, de attól még lehet jó harckocsi, nem ?
A valódi M1-et akárkinek nem is adják oda-csak a legbizalmasabb szövetségeseknek. Itt most nem a silány, kiherélt másolatra gondolok, amit például Egyiptom kapott.
Az egyszerűbb anyagú, butaváltozatokat beszámítva egyébként az exportpiacon kifejezetten sikeres az Abrams. Elég a szaúdi állományt összeszámolni. Vagy ott a lengyel rendelés. Vajon ők milyen értékű változatot kapnak? Ukrajna milyen fölszereltségű-védelmű Abramsokkal harcol?
Most látom, hogy a románok is akarnak venni belőle.
Dél-Korea saját gyártású nemzeti harckocsija megint csak valami könnyített M1-klón. Alul az összes export...
# 6
Mit értesz az alatt, hogy butított Abrams ?
Az Abrams-et 7 ország vette meg: Egyiptom, Szaúd-Arábia, Kuwait, Ausztrália, Marokkó, Irak, és Lengyelország.
Ezzel szemben a Leopárd 2-est 23 ország vette meg.
De attól még az ilyesfajta beszerzések azok nagyrészt politikai döntések, a műszaki kérdésekkel nem foglalkoznak.
A koreai harckocsi valóban Abrams, de azt teljesen rosszul tervezték át.
# 7-es
A Leclerc-el nem sikerült betörni az export piacra, de attól még egy ténylegesen modern harckocsi.
A Challenger 2-es az egy teljesen indokolatlanul túllihegett, és még rosszul sikerült harckocsi is.
A Leopárd 2-es az csak egy közepes, átlagos tudású harckocsi, ami köré túllihegett termékbemutatót hoznak össze a marketingesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!