A magyar honvédség miért nem C17-eseket vásárolt a gagyi KC390-es helyett?
https://www.youtube.com/watch?v=wUefR_qSTKM
Sokatmondó, hogy még Brazília (ahonnan származik a gép) is csökkentette a vásárlandó darabszámot míg rajtunk kívül csak a tesó portugálok vettek belőle. A románok és lengyelek is inkább C130-asokat üzemeltetnek viszont nekünk már van tapasztalat a pápai C17-esekkel szóval nem értem miért nem azok lettek megvásárolva miközben robusztusabb, potensebb, modernebb gép.
A KC390-esnél már csak a darabszám a nevetségesebb, kemény 2 db-ot sikerült rendelni! Vagy ennyire csöves az ország, hogy szállítógépekre sincs már pénz? Azért ezek nem F35-ösök ami a románoknak és lengyeleknek lesz hamarosan!
Mert Globemasterünk már van a Nehéz Légiszállító Ezreden keresztül. Abban annyi repülhető órához pont van hozzáférésünk amennyi nekünk kell. Amúgy rohadt drága üzemeltetni - a többi résztvevő ország sem véletlenül nem vett sajátot, pedig hát benne vannak a nem kicsit gazdag svédek, norvégok vagy hollandok is (utóbbiak szintén vesznek 5 db Embraert).
A KC390 nagyon jó gép, sokoldalú, nem túlárazott. Ráadásul stratégiai szempontból ilyenkor azt is nézni kell, hogy nem szabad olyan gépet vásárolni, ami a szomszédos országoknak van, mert konfliktus esetén ismerik a gyengeségeit, ha zsákmányba esik azonnal hadra foghatják ellenünk. A román légierőt biztos nem fogjuk másolni, a Hercules meg Spartan eleve kizárt.
Szóval összefoglalva: vannak a Globemasterek, van a 2 db Embraer, a 2 db Airbus A319 szintén átalakítható ha nem a politikusok akarnak vele repkedni, s a most érkező, Mikojánokat leváltó Airbus helikopterek szintén tudnak emelni országhatáron belül, ha kell. Ennél nagyobb szállítókapacitásra hova lenne szükség egy tök síkvidéki országban?
A C-17-esek nem a mieink, csak itt állomásoznak. Nem értem miért írtok úgy róla, mint a mieink vagy a mi üzemeltetési tapasztalatunk amikor az ég világon semmi közünk nincs a gépekhez azon túl, hogy néha Pápán parkolnak. Román és lengyel katonák is vannak az ezredben, akkor nekik is ugyanannyi üzemeltetési tapasztalatuk van? :D
Azért nem vettünk C-17-et mert qrvadrága és az egy nagy gép, amire semmi szükségünk nincs. Baromi jó gép, de mi nem tudnánk kihasználni. A KC-390 számunkra előnyösebb mivel kisebb, olcsóbban üzemeltethető, alkalmas nagy távolságú normális áttelepülésekre és akár a Gripenek is utántölthetők rőla a levegőben ( ha megvették hozzá a konténert ).
Teve:
"Ráadásul stratégiai szempontból ilyenkor azt is nézni kell, hogy nem szabad olyan gépet vásárolni, ami a szomszédos országoknak van, mert konfliktus esetén ismerik a gyengeségeit, ha zsákmányba esik azonnal hadra foghatják ellenünk."
Majdnem minden szomszédunk NATO tag bazz. Pont az az előnyös, ha szövetségen belül nagy számban használják ugyanazt a technikát, mert olcsóbb az üzemeltetés...
"már megérkeztek az első A225HM-ek, azzal egy könnyű harckocsit pont fel lehet emelni"
Ezt a hülyeséget honnan szedted? Egy 11tonnás MTOW helivel hogy akarsz könnyű harckocsit emelni? A H225M alul max 4,7 tonnát tud emelni, ezzel egy üres teherautót nem fogsz megemelni, nem hogy egy könnyű tankot... :D
Egy C-17 340 millió USD, egy KC–390 Millennium ennek a harmada, mi 2 db-ot 285 millió USD-ért vettünl
2018-ban 80 millió USD volt, ausztrálok 2026-os szállítással 140 millió dollárért veszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!