Ausztria miért akarja lecserélni a Eurofighter Typhoon
gépeit ?
Figyelt kérdés
Ugye Ausztria eddig Eurofighter Typhoon gépeket használ. Elvileg most szeretnék lecserélni őket. A Gripen és az F-35 lehet alternatíva. Miért szeretnék lecserélni őket ?
Azok lassan 20 éves gépek. Ha normálisan használták őket akkor hamarosan elérik az életük végét.
Egy vadászgépbeszerzés több éves folyamat és nem csak a döntéselőkészítés hosszú idő, hanem a megrendelés után a gépek legyártása és rendszerbe állása is.
Ha jövőre megrendelik a váltótípust akkor az legkorábban 2030-2032 környékén lesz hadrafogható és akkor az Eurofighterek már 23-25 évesek lesznek.
Minden vadászgépbeszerzés így történik a normálisabb országokban.
jún. 5. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Modernebb gépek, pláne az F-35.
jún. 5. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Azért amiért a Magyar légierő is lecserélte a MIG29-eseit hogy miért cserélték le mert azok is elérték már azt a 20-25 éves élettartamot ami egy vadászgépnél ha rendeltetés szerűen használják nem pedig leraktározzák akkor egészséges ha lecserélik. Hiába vannak MIG29-esek még rendszerben Oroszországban azok sokkal újabb gyártású és modernebb gépek. Ukrajnának például több tucat MIG29-e SZU27-e SZU24-e és SZU25-ei van amit csak maximum alkatrészként tud felhasználni a többi még működő legalább 30 éves ex Szovjetunió beli gépeihez.
jún. 5. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Ahogy 1-es írja, a vadászgépek tendereztetése, beszerzése egy több éves folyamat. Idejében kell elkezdeni, mert lesz 5+ év mire átfut és hadrendbe állhatnak.
jún. 5. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Amúgy technikailag az osztrákoknak elég kevés (15 db) EF-ük van. Azok is korábbi verziós, csökkentett "tudású" gépek amiknek az üzemeltetési költsége baromi magas.
Azt olvastam, hogy korább büdzsémegvágások miatt 12 pilótájuk volt a 15 gépre, vagy csak 8-tól 16-óráig beosztásban voltak készültségben, szóval nem rózsás a helyzet.
A gépekben van még 10-15 év, és kiszámolták, hogy olcsóbb lenne lecserélni őket Gripenre, mint tovább üzemeltetni.
Tegyük hozzá, az osztrákoknál is közbeszólt a korrupció, 18 Tranche 2 EF helyett végül csak 15 darab használt Tranche 1 gépet vettek. De volt szó a légvédelem kiszervezéséről is, mint a Balti államokban.
jún. 5. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Ausztria az EU-hoz csatlakozás fejében rendelte meg az EF-eket. Ráadásul a korai, még problémásabb változatot. Karbantartásigényes, kiemelkedően drágán üzemeltethető, bár az európai fejlesztések közül a legnagyobb harcértékű típus. 1 ilyen gép másfél-két Gripennel simán fölér a légiharcban, csak éppen az üzemeltetési-üzemben tartási, meg a beszerzési költsége is annyival (vagy még többel) nagyobb. Ausztriához nem igazán passzol a típus. Spórolósabbak annál a sógorok.
jún. 7. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
A gépek élettartama még közel sem járt le, ilyen probléma még vagy 20-30 évig nem merülne fel... Viszont tény, hogy idővel műszakilag is elavulnak, az F-35 (bár hasonlóan költséges és problémásan üzemelő) egy generációval frissebb típus. A Gripen kb. az EF-fel egyező korosztály, de kevesebb a probléma és olcsóbban repül.
jún. 7. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Ausztria eddig úgy rendezte be az egész haderejét, hogy ott van az EU és a NATO kellős közepén és nem fenyegeti közvetlen veszély. Viszont most az orosz-ukrán háború kapcsán tudatosult hogy lehet egy újabb hidegháború.
jún. 7. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
Az EF pont hogy túl erős gép egy Ausztriának. Főleg az angol-német igények alapján fejlesztették ki. 1989 körül még gyerekként olvastam róla, hogy akkor úgy érveltek mellette a fejlesztők, hogy másfél F-15A-val, vagy két és fél F-18A-val ér fel. Arra tervezték, hogy számbelileg hátrányos helyzetben helyt álljon az akkori MiG-29 Fulcrum és Szu-27 Flanker típusokkal szemben.
jún. 7. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
"hogy másfél F-15A-val, vagy két és fél F-18A-val ér fel"
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!