Mit lehet tudni a francia fél második világháborús fegyvereiről, milyen színvonalat képviseltek?
Azt tudom, hogy a francia közepes harckocsik egyáltalán nem voltak gyengébbek az 1939-1940-ben velük szembeszálló német Pz.38, Pz. II, Pz. III típusoknál, változatoknál. A páncéltörő lövegeik űrmérete 47 mm-es volt, ez ott és akkor elég volt.
De olyan apróságok érdekelnének, hogy milyen volt a tüzérségük, mennyire volt géppisztolyuk, géppuskájuk, aknavetőjük, légvédelmi gépágyújuk, milyenek voltak a francia vadász, csata-, és bombázó repülőgépek, milyenek voltak a nagy hadihajóik, és a tengeralattjáróik?
Fegyvereik jók voltak. Csak soha nem használták őket, egyszer eldobták.
Haditechnika/Kézifegyverek/Francia kézifegyverek (résznél vannak a kézifegyverek és a leírásaik értelem szerűen tüzérség repülők hajók ugyan így)
Kedves kérdező!
A II. világháborús francia hadsereg fegyverzete a közhiedelemmel ellentétben nem volt rosszabb 1939-1940-ben, mint a németeké, sőt több téren a franciák a németek előtt jártak.
Franciaország sokat költött a haderejére, Franciaország általános mozgósítással egy kolosszális, 5 000 000 fős hadsereget tudott felállítani. 1940-ben a francia hadvezetés reménytelenül elavult, I. világháborús, defenzív, statikus lövészárok-harcászaton alapuló gondolkodásmódja okozta a katasztrófát.
MOTORIZÁCIÓ:
A hadsereg gépesítésének tekintetében a francia hadsereg magasan megelőzte a németet.
1940-ben az 5 millió fős francia haderő 300 000 db katonai gépjárművel rendelkezett, még az 5,45 milliós német haderő csak 120 000 db gépjárművel.
PÁNCÉLOSOK:
1940-ben a francia tankok jellemzően erősebb páncélzattal és fegyverzettel rendelkeztek, mint a német tankok. A francia Char B1 nehézharckocsi és az S35 SOMUA közepes tank bármely német tankot felülmúlta tűzerő és páncélzat terén. A franciáknak jóval több tankjuk is volt ekkor (4071 db), mint a németeknek (2445 db). A francia tankokat azonban elavult harcászati elvek alapján, szétforgácsolva vetették be, még a németek egy gigantikus, 10 páncélos hadosztályból álló támadó ékben, koncentrált csapást mérve a szövetséges arcvonal leggyengébb pontjára, a 9. francia hadsereg frontjára, végrehajtva a döntő áttörést.
TÜZÉRSÉG:
A francia tüzérség mennyiségi fölényben volt a némettel szemben, kb. 10 000 db francia (+ 4000 db brit, belga és holland) tábori ágyúval szemben 7378 db német állt. A franciáknak volt nagyszámú, modern tábori és páncéltörő ágyúja.
LÉGIERŐ:
A franciák a légierő terén kb. 2-3 éves lemaradásban voltak a németekhez képest. A modern francia vadászgépek, a Dewoitine D-520 és a Bloch MB-150 igazi tömeggyártása még nem indult meg, igaz kb. 1500 db megépült belőlük, de ez kevésnek bizonyult. A német Luftwaffe egyértelműen sokkal nagyobb, erősebb és modernebb volt, mint a francia légierő 1940-ben.
HADITENGERÉSZET:
Franciaország haditengerészete volt a 4. legerősebb a világon 1940-ben, Németországé csak az 6. helyen állt. Az új francia nagy csatahajók (Richelieu, Jean Bart) a világ élvonalába tartoztak, kiváló hajók voltak, a német Bismarck és Tirpitz vékonyabb páncélzattal rendelkezett náluk, a fegyverzetük egyenértékű volt. Az új építésű francia nehéz- és könnyűcirkálók is kiválóan sikerültek, A nagyméretű francia rombolók pedig a világ élvonalát alkották. Az újabb francia tengeralattjárók szintén korszerűnek számítottak.
# 8
Abban teljes a konszenzus a szakértők között, hogy rossz minőségű és rossz felépítésű páncélzata miatt az olasz Littorio osztály volt a leggyengébb valós harcértékét tekintve az új generációs csatahajók közül.
A Richelieu és a King George V osztály hasonló színvonalat képviselt.
Tűzerőre a brit Nelson osztály számított a legerősebbnek Európában, de kiváló páncélzata mellett alacsony sebessége korlátozta a bevethetőségét modern kötelékben.
A legnagyobb harcértékű csatahajónak összességében a brit HMS Vanguard-ot tartják Európában, de az csak 1946-ra készült el, a legnagyobb méretű és a legjobb páncélzattal rendelkező csatahajó volt az európai vizeken.
Az I. világháborús francia csatahajókat minimális mértékben korszerűsítették a két világháború között, a négy I. világháborús olasz csatahajóz azonban teljesen újjáépítették. Azonban a Conte di Cavour és a Caio Duilio osztályok szerintem így sem érték el a Dunkerque osztály színvonalát, hiszen azok új generációs egységek voltak.
A nehézcirkálók közül az egyedi építésű francia Algérie nehézcirkálót tartják a legjobbnak Európában. A francia La Galissonnière osztály 6 db könnyűcirkálója is az élvonalba tartozott, elérték a brit Town és Fiji osztályú nagy könnyűcirkálók színvonalát.
# 8
Az olasz csatahajóknak a tűzvezetése is alacsony színvonalú volt, a torpedóvédelmük a gyakorlatban gyalázatosan vizsgázott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!