Ha a rendes sorozatgyártást nézzük, nem a kísérleti típusokat, akkor az olasz vagy a japán páncélostechnika volt jobb színvonalú a második világháborúban?
A kérdést azt határozza meg, hogy mik voltak a szóban forgó országok céljai.
Mindkettő szeretett volna saját területet bővíteni / gyarmatbirodalmat / függőségi viszonyban levő területeket / befolyási övezetet, de kérdés az iránya, és a terület jellege volt. Ez határozta meg, hogy a légierőt, a szárazföldi erőket, vagy a haditengerészetet fejlesztették.
Mindkettő önerőből szeretett volna terjeszkedni, teljesen függetlenül, és önállóan, és globális nagyhatalomként tetszelegni, már akkor, amikor még Hitler gondolatban sem létezett, vagy még csak egy névtelen közkatona volt.
Légierő témájában mind az olasz, mind a japán ipar elő tudott rukkolni saját tervezésű, fejlesztésű, jó minőségű, és bevált repülőkkel.
Haditengerészetnél az olaszt nem ismerem, de a japánt dicsérik, egymás után bocsájtották vízre a sokféle hadihajókat.
Harckocsiknál ott viszont szerintem a japán lesz jobb, mint az olasz, még akkor is, ha a japánoknál nem az lett a prioritás, bár az olaszokkal sem leszek igazságtalan.
Az olasz politika már 1878 óta kiszemelte Tunéziát, Líbiát, Egyiptomot, Szudánt, Etiópiát, és Szomáliát. Ezek közül Líbiát, és Szomáliát az I. világháború idejére behúzták, és Etiópia is meg lett a II. vh idejére, de attól még elég kezdetleges volt az összeköttetés közöttük, a II. vh-s részvételük célja a gyarmatbirodalom megerősítése volt, az már kérdés, hogy a teljes ellenkezőjét érték el :D
Ez a célkitűzés nem az olasz harckocsik jól vagy rosszul megtervezettségén múlott, hanem a német politikai vezetésen, amiből mindkettő profitálhatott volna, de Hitler a Szovjet-Oroszország elleni hadjáratra tett fel mindent, mert teljesen beleháborodott a fajelméletbe, pedig a német katonai vezetésben óvatosabban álltak a kérdéshez, és ők is az olasz projektet favorizálták volna ...
Ami a japánokat illeti,
Korea már 1867-ben Japán félgyarmattá vált. 1910-től meg gyarmattá.
Kína 1912-től polgárháborúba, és anarchiába süllyedt, újabb kínálkozó lehetőség volt Japánnak.
Még az orosz Távol-Kelet is érdekelte a japán politikai - katonai vezetést.
Mind az orosz Távol-Kelet, mind a délkelet-ázsiai európai gyarmatok kellettek Japánnak, de egyszerre nem ment a kettő, így dönteni kellett, hogy melyikkel kezdjenek.
Az orosz Távol-Kelet megszerzési kísérlete a Hokushin-ron, az „Északi előrenyomulás” fedőnevet viselte, Délkelet-Ázsia megszerzési kísérlete a Nanshin-ron, a „Déli előrenyomulás" fedőnevet.
Elsőnek az Északi előrenyomulással kísérleteztek, az volt Mandzsúria, utána Halhin-Gol, csak az már nem volt sikeres.
Azután a Déli előrenyomulással kísérleteztek.
Csak ott meg az USA-ba kellett beleállniuk ...
Mandzsúriát elvesztették a japánok, de attól még van a napjainkban saját harckocsigyártásuk ?
Kínának a Belső-mongóliai Gépgyár a fő üzemük ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!