Európában miért nem a Gripeneket használják, amikor más hasonló gépek karbantartása akár 10-20-szor is több pénzbe kerül?
Figyelt kérdés
jan. 9. 19:59
11/22 anonim válasza:
F35-nek őrületesen drága a fenntartása meg maga az ára ennek esetleg 10-20 szorosa a fenntartása. Hogy miért vesznek F35-öt sok európai ország, talán mert több képességet teljesítményt eredményt várnak el egy ilyen 5. generációs géptől.
12/22 A kérdező kommentje:
9.: Na ugye, és a 4-6 ezer dollár az óránkénti költség, amiben benne van az üzemanyag is (1000-2000 litert fogyaszt óránként egy vadászrepülő). A kérdésemben csak a karbantartási költség szerepel.
jan. 10. 13:49
13/22 anonim válasza:
Az F-35 órás üzemeltetési költségének tekintélyes része az amortizáció - ld. egy Audit is drágábban évül mint egy Skoda. Ezzel együtt a "normál" karbantartási költsége is sokkal drágább (baromi drágák az alkatrészek). Magasabb teljesítmény = jóval magasabb ár. Kérdés, hogy van-e szükség Audira Skoda helyett. Egy versenypályán mindenképpen, egyszerű városi közlekedésben már nem biztos.
14/22 anonim válasza:
Sajnos nem bontják le az árakat, kerozinra, karbantartók mennyisége, fizetése, pótalkatrészek mennyisége és ára, földi kiszolgálás ára, a repülő üzemeltetéséhez szükséges eszközök, azok karbantartása és ára... Ezt összességében kell nézni, nem kivéve 1-1 tételt. Önmagában a kerozin nem akkora tétel. Főleg az F35 esetén, hiába eszik sokat, a többi tétel mellett az üzemanyag arányaiban nem sok vizet zavar.
15/22 A kérdező kommentje:
13.: Milyen magasabb teljesítményről írsz? Ha az l39 albatroszt hasonlítod össze a gripenel, akkor még megértem az érvelésedet, mert itt 3-szoros a sebességkülönbség (azonban még sincs 3-szoros különbség az üzemeltetési költségekben). A gripen pont hogy magasabb teljesítményű, mint az F-35, 2 mach vs 1.6 mach.
jan. 10. 16:49
16/22 anonim válasza:
#15 ha csak a sebesség számítana akkor a világ legjobb repülő gépe az SR-71 :) Egy vadászbombázó harcértékét elsősorban NEM a végsebessége adja. Az F-22 végsebessége kisebb mint a Mig-25-é mégis eléggé egyesélyes légiharc lenne ha összeeresztenék őket.
17/22 A kérdező kommentje:
16.: Sehol sem írtam, hogy csak a sebesség számít, azt pedig végképp nem, hogy ez a harcértékét adja. Az üzemeltetési költségekről volt szó. És igen, ezt azért főleg a teljesítmény adja. Ne írjátok, hogy azért olcsó a gripen, mert annyival kevesebbet tud. A magyar gépeket annyira modernizálták, hogy alig marad el a többitől, mégis sokkal olcsóbb az üzemeltetése. És feltételezem, nem lett drágább repülni vele, csak mert telepakolták modern technikával.
jan. 10. 17:17
18/22 anonim válasza:
#17 a negyedik generációsaktól nem marad el a harcértéke, de az F-35-höz képest igen. Az új Octavia is nagyon jó autó, de nem egy R8-as.
19/22 A kérdező kommentje:
18.: Oké. Akkor ne az F-35-höz hasonlítsuk, hanem a saját kategóriájához. A gripen kb. egy szinten van a dassault rafale-val?
jan. 10. 23:26
20/22 anonim válasza:
#19 igen, sőt szerintem annál jobb is :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!