Ha a NATO felfegyverzi Ukrajnát modern vadászgépekkel, de erre válaszul Oroszország lerombolná az ukrajnai repülőtereket (akár kisebb harcászati nukleáris fegyverekkel), arra mit lépne a NATO? Átadnák saját repülőtereiket az ukrán légierőnek?
És ha az orosz haderőt támadó ukrán repülőgépek bázisa Lengyelországban vagy Romániában lenne, azokat vajon merné bombázni Oroszország?
És erre mit lépne a NATO?
Van esély a háború ilyen jellegű eszkalációjára vagy már inkább csökkenni fog és kifullad?
"És ha az orosz haderőt támadó ukrán repülőgépek bázisa Lengyelországban vagy Romániában lenne"
Akkor belépnek hábiba
Az ukrán repülőterek lerombolásához nem kell semmilyen atomfegyver.
A Zsitomir oblasztybeli Ozerne katonai reptér ez, ősöreg L-39-es Alcák és Szu-27UB Flanker-ek szoktak ott lenni békeidőben.
Ezek jóeséllyel Iszkanderek lehettek, csak repesz-romboló / kazettás töltet helyett sima robbanófejet kaptak, ami ütött egy lyukat, és nem tudott semmi kiterjedt kárt okozni, különben azzal kivonták volna a forgalomból a repteret, és gépek nélkül is maradtak volna, nem mintha a Szuhojokkal passziválnák a háborút.
Az F-16-os Falcon alkalmas ugyan az autópálya-reptérről történő üzemeltetésre, de kiépített, és előzetesen felkészített Autobahn szakaszról, nem pedig kelet-európai földsávról indításra való, ellenben a MiG-29-essel.
A kérdés az, hogy Kik fognak ülni ezekben a gépekben ?
Ukrajna elkezdte a háborút egy adott számú pilótával. Nekik kellett repülni a saját repülőiket, és egy bizonyos típusra, a Szu-27-es Flanker-re / MiG-29-es Fulcrum-ra voltak felkészítve. Nem egy Szu-27-es Flanker-t és MiG-29-est veszítettek. És nem esett szó még a Szu-24-es Fencer bombázók, és a Szu-25-ös Frogfoot csatarepülők veszteségeiről. A legjobb pilótáik felörlődtek az eddigi harcokban. Aki megmaradt, az jelenleg üresjáraton van a hátországban. Őket akarják most átképezni F-16-osra.
Csak az a baj, hogy az adni tervezett F-16-os Falcon mennyiségre, ami akár lehet 200 gép is, hogyan ültetnek 30 - 40 pilótát ?
Vagy a műszaki feladatokat ki látja el ?
Egy amerikai repülőgépész írt is erről, hogy ezt külföldi "önkéntesekkel" lehetne megoldani, másokkal nem. Csak az mennyire lenne eszkaláció ?
Plenty of mechanics in Europe and the US are happy to lend their services to the UAF as (54/x) members of the “International Legion” or the modern day iteration of the “Flying Tigers”.
Myself included. /end... finally.
# Salamon Bálint
Aki civil kisgépes, vagy airlineres, az hogy viselné mégis a 3 - 4 - 6 - 8G-s nehézségi gyorsulást ?
Nem mindenki alkalmas pilótának ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!