Hány harckocsi (MBT) van jeleleg sorozatgyártásban oroszországban?
Jelenleg egy üzemben, az UralVagonZavodban folyik az új T-90-esek gyártása és összeszerelése. Mellette az omszki Omszktranszmasban és a szentpétervári SzpecMasban (СпецМаш) végzik a T-80BVM modernizáció sorozatgyártását.
És a BTRZ-kben (bronyetankovij remontirnij zavod = páncélos javítóüzem) foglalkoznak a T-72 Urál / T-72A / T-72B1 / B3 / T-62MV-kel.
Nem a T-90-esből terveznek 1,500-at, hanem ebből a vegyes flottából.
Ahogy az #1-es is írja, kb. évi 1500-ra tudnák felpörgetni a gyártást a jelenlegi üzemekkel. Ennél egy fokkal nagyobb kapacitásuk van a reaktiváláshoz, korszerűsítéshez, bár azok harcértéke nem éri el a fenti típusokét.
Sz'val, a háború jelenlegi üteme alapján a ruszkik nem fognak kifogyni a harckocsikból - pont úgy ahogy az ukránok sem az élőerőből.
"És a BTRZ-kben (bronyetankovij remontirnij zavod = páncélos javítóüzem) foglalkoznak a T-72 Urál / T-72A / T-72B1 / B3 / T-62MV-kel."
Ha jól értem, akkor az 1500-as tervszámból 800 az szimplán T-62-esek modernizációját takarja?
Mennyi lesz a valóban új, nem modernizált tank?
Ha ezt jól értem, akkor valójában évi 250 darab ténylegesen új tankot gyártanak, T-72B3-mat és T-90M-et.
Egyébként én ezt az 1500-as modernizációs számot is nagyon kétkedve fogadom. Ez a nyilvános propaganda szám, ami nyilván nagyobb, mint a reálisan tervezett tényleges. Abból is ki tudja mennyi fog megvalósulni. Ha valójában ekkora kapacitás lenne modernizációra, akkor most is modernizált tankokkal lenne tele a front.
200 - 300 újgyártású T-90A/M, és a többi az modernizált.
A T-72B-t 1990 óta nem gyártják, csak a meglevőket modernizálgatják, már amennyire. A T-72B semmivel nem különb harcértékű, mint a T-62MV, és nincs is értelme sorozatgyártani. Helyettük a T-72-es Urálnak és a T-72AV-nek van értelme, és jó harcértéke, de azok csak felújítás, pótpáncélozás erejéig, meg eleve autotöltős harckocsiknál ott magának a mechanika felújításával is pluszba kell vesződni, addig a 4. személyzeti tagos, kézitöltősöknél nincs ilyen probléma.
Szükségmegoldás a T-62MV.
Viszonyitas keppen; az USA havonta kb 15 Abrams-t gyart le, ennek toredeke az USA-ban marad, a tobbi export.
Forras: [link]
E szerint havi 20 db harckocsit képesek legyártani a ruszkik. Az évente 240, felkerekítve 250.
Ebből a saját felhasználásuk mellett a külföldre szánt megrendeléseket is menedzselniük kéne, mert ha nem szállítanak időben már kifizetett árut, akkor többé a büdös életben senki nem akar velük bizniszelni.
De hát a korlátozott ruszki kapacitásokat már akkor sejteni lehetett, mikor a 2020-ra beígért 2000 db T-14 Armatából elkészült kb. 100 tesztpéldány.
Én amikor a NATO-t fikázom, akkor a német és brit haditechnikát szidom rendre :D
Az Abrams-re rátérve, az mitől modernebb, fényévekkel ? Annál az M1 IP-nek lett értékelhető védettsége, az alapmodellű M1-es a sorozatgyártásba erőszakolt nagyszámú prototípus volt.
1994-ben érte volna el az Abrams a Leclerc és a T-xx szintjét, az autotöltő megkapásával is, de pont vége volt a hidegháborúnak, legyintettek, Low-Tech ellenfelek ellen jó az alapmodellű M1A1 is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!