Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A nyolcvanas évek közepén az...

A nyolcvanas évek közepén az F/A-18A, a MiG-29B, és a francia Mirage-2000C nagyjából egyenértékű típusoknak tekinthetőek?

Figyelt kérdés
Különb gépek, mint az F-16A, de elmaradnak a Phantomot ezen szerepkörben váltó nagy F-15A nehéz légifölény-vadászgéphez képest.

2023. márc. 22. 18:36
 1/8 anonim ***** válasza:
Nem. Az F/A-18A-nak már voltak korlázotott precíziós csapásmérő képességei,a Mirage-2000C-nek és a Mig-29-nek ilyenek nem voltak.
2023. márc. 22. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
A M-2000C-ről nem alkalmazták az AS-30 valamiféle változatát? A 29-eshez se volt hasonló cucc?
2023. márc. 22. 20:14
 3/8 A kérdező kommentje:

"A 29-eshez se volt hasonló cucc?"

(A nyolcvanas években működő szovjet alakulatoknál sem?)

2023. márc. 22. 20:15
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Lézeres célmegjelölő először a 2000E-n volt rendszeresítve. Az első igazán többfunkciós változatok a '90-es években jöttek, mint pl a nekünk is kínált 2000-5.


A Mig-29 az egy teljesen analóg elfogóvadásznak épült, nem voltak érdemleges földi támadó képességei. UB blokkok és buta bombák álltak rendelkezésre a Mig-29-hez, de az orosz légierőben nem is volt ilyen feladata. Arra ott volt a Szu-24 és Szu-25.

A '90-es évek közepén a Mig-29SMT volt az első ha jól emlékszem ami már alkalmas volt levegő-föld precíziós csapásra.

2023. márc. 22. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon nem!!! Az F-18 egy magas harcértékű vadászbombázó, ami földi célpontok támadására is alkalmas. Hangsúlyosan figyelembe vették a flotta elvárásait is, hogy egyben legyen váltótípusa az F-14-nek és az A-6-osoknak is. Inkább a SZU-27-tel lehetne párhuzamba állítani (még akkor is, ha utóbbinak szintén más volt a feladatköre - mélységi csapásmérés, ami során meg is tudja védeni magát külön kísérővadászok nélkül).

A MIG-29 egy csapatlégvédelmi elfogóvadász, közepes vadászbombázók, helikopterek ellen. Szinte teljesen hiányzik a földi csapásmérő képesség (a freefall bombák potyogtatását nem tartanám valós csapásmérő-képességnek). Földközelben, alacsony sebességnél híresen rosszul manőverezhető, nagyon könnyen átesik.

2023. márc. 22. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Jeffrey Spender ***** válasza:

A 80-as években az F-18A/B Hornet az kis túlzással jobb volt, mint az F-15A/B Eagle.


Az F-15A/B Eagle az csak butabombákat szórhatott, mint sok más repcsi, ahhoz meg nem kell külön észbeli képesség.


Légiharc rakétának meg az AIM-7-es Sparrow volt egyenlően mindegyiknek.

júl. 28. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Csak az Eagle végsebessége magasabb, gyorsulása, emelkedőképessége sokkal jobb volt. Azt nem tudom, hogy fordulékonyság terén melyik am-i gép a jobb, az F-15-re tippelek.
júl. 28. 07:44
 8/8 Jeffrey Spender ***** válasza:

A végsebességnek sok gyakorlati jelentősége nincsen.


A 1 915 km/h meg 2,655 km/h sebességet csak nagy magasságon, ritka levegőben, 12 km környékén lehet bármilyen repülőnek elérnie, fegyverzet nélkül.



A gyorsulást, az emelkedőképességet, és a további ilyen adatok a HUD-ben vannak, szétcenzúrázott HUD-felvételeket mutatnak a nyilvánosságnak, ezeket nem tudjuk mi, kívülállók.



Azonban az alapmodellű F-18-as Hornetet továbbfejlesztették Super Hornetté, az manőverező légiharcban képes mind a Rafale-t, mind az F-22-es Raptort legyőzni.

júl. 28. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!