Magyarországnak megéri lecserélni a Gripeneket ?
Volt szó arról, hogy esetleg lecseréljük a vadászgépeinket.
Megérné lecserélni nekünk a gépeket ? Ha igen milyen opciók vannak amik jók lennének nekünk és előrelépés lenne a Gripenekhez képest ?
Elvileg a Gripen E-series fejletebb mint a mostaniak. Eurofighter Typhoon, F–16,Rafale, F/A–18, FA-50. Ezek alternatívák lehetnek
Későbbiekben a KF-21 Boramae is akár
Vagy az 5. Generációs F-35
Megérné leváltani a mostani gépeket ?
A lehetőségeinkhez képest a Gripen a legjobb választás. 4-5. generáció közti gép, az F16 4. generációs. Rengeteg előnye van az F16-hoz képest, nem mellesleg a jóval kisebb üzemeltetési költség, és érkezik rájuk a modernitás, új fegyverekkel. Jönnek az új airbus helik is, a radarrendszerek folyamatosan frissülnek, izraeli radarrendszert is veszünk, a tüzérséget is felhozzuk... A levegőben Magyarország a térséghez képest már most is jó és az egyik legjobb lesz.
Inkább a talajon kéne valamit művelni, mert 12 leopárd2 és néhány tucat régi szovjet tank nem elég sok mindenre. Itt is elég nagy vásárlásokba kezdtünk, szóval nagy ugrás lesz a következő években, de majd meglátjuk mire elég.
Ha a Tomcat megfogta a su-57-et, akkor a gripen is! 😂😂
Viccet félretéve:
Határvédelemre tökéletes a Gripen. A számukat és az infrastruktúrát növelném inkább.
"az F16 4. generációs"
F16-ból is van egy egészen modern upgradelt modell. az F-16V elvileg 2015-ben szállt fel először
Nekem erős kétségeim vannak a felől, hogy egy kis darabszámbat gyártott akármilyen high tech eszköz olcsóbban üzemeltethető, mint egy nagyon nagy darabszámban gyártott eszköz.
A felől is akad némi kétségem, hogy a világ legnagyobb üzemelterője aki a lwgelőrehaladottabb az integrációban hátrébb lenne, mint egy...
A Gripen is amerikai hajtómű ( Volvo tuningos GE F404 ), amerikai fegyverzet, részben amerikai elektronika.
Nem azt mondom, hogy a képességei nem jók, nem képvisel olyan szintet mint egy Block52/60/7x F-16, de azt erősen furcsállnám ha olcsóbban és egyszerűbben fenntartható lenne.
Igen, emlékszek a BAe korrupciós botrányára és az ezzel kapcsolatos elmarasztalásokra is.
Arra is emlékszek, hogy mindkét amerikai pályázatnál résztvevő volt a ferihegyi ACE, mivel az amerikai "szabványosítás" miatt ők már akkor is rendelkeztek a karbantartáshoz szükséges háttérrel itt Budapesten, amit a Gripenhez utólag kellett kiépíteni.
A Lockheed és a McDonnell is beszállt volna egy ellentételezéses dinanszírozásba, ha új gépeket veszünk. A használt F-16 csak mint vésztartalék volt jelen a tendernél, mind a 4 típusnál új gépeket tendereztettünk.
A közvetlen ár, az jóval az F-16 fölött volt, a svéd befektetéseket meg épp most zárták be. Ez azért is volt furcsa érv már az elején is, mert a svédekhez képest pl a németek sokszor annyit fektettek be nálunk, így ha lett volna a tenderen Eurofighter akkor az már ingyen lenne :) ( *irónia)
A Lockheed korábban több országban is belement, hogy a lízing részben ellentételezésen alapuljon így exportáruval is lehetett egy részét fizetni ami a helyi gazdaságot pörgette. A svéd befektetések hozama kinél is csapódik le? ( nyilván járulékos haszon itt is van )
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!