Miért kelt olyan érzetet a jelenlegi Ukrajnai háború, mintha a haditechnika az elmúlt 40-50 évben semmit se fejlődött volna?
Én rendkívül laikus vagyok a témában. De azt gondoltam hogy egy olyan korszakban amikor egy magáncég néhány év múlva a Marsra megy, és önműködő autóit már csak jogi hülyéskedés tartja vissza h vezető nélkül menjenek ide-oda, meg lakossági felhasználásra szánt párszázezres kamerás drón képes odarepülni ahova a térképen bökök, közben kikerülve fákat, villanyoszlopokat... akkor mondjuk azt gondolnám h nem közlegényeket küld be golyófogónak mindkét fél... hanem drónokat, önvezető járműveket, a ha meg már mindenképp katonákat akkor legalább bonyolultabb védőfelszereléssel, de ami a legmegdöbbentőbb nekem h kalasnyikov meg ilyesmi fegyvereik vannak amivel mindent lehet csak célozni nem (amennyire tudom).
Láttam képeket orosz tankokról amik kinézetre gagyibbak mint a második világháborús német tankok. És valami drótháló van a tetejükre buherálva ami védi a dróntámadástól. Behalok. Meg nekem úgy tűnik semmi komolyabb navigációs és kommunikációs rendszerük nincs (persze ez csak elmélet... de nem láttam semmi ilyesmit eddig).
Aki jobban ért a harcászathoz mint én, elmagyarázná, hogy mit is látunk pontosan? Itt még csak leselejtezik a régi tankokat, vagy tényleg nem fejlődött a harctéri technika?
azért az első napokban, amikor vadászgépek, meg helikopterek lőttek szét mindent...és amikor jött rájuk az ukrán légvédelmi ellentámadás, majd a repcsik kilőttek pár ilyen hőkövetőt és abba ment a lévédelem, míg a vadászgép meg lazán leforgott és tovább állt...hát nekem ez olyan látvány volt, mint a star wars.
nem láttam még ilyet.
meg az elején az volt a terv, hogy látvánnyal repcsikkel üres épületek
robbantásával fenyítenek, mindenki be asza rik és jöhet a bábkormány.
de ez ugye nem jött be.