Miért kelt olyan érzetet a jelenlegi Ukrajnai háború, mintha a haditechnika az elmúlt 40-50 évben semmit se fejlődött volna?
Én rendkívül laikus vagyok a témában. De azt gondoltam hogy egy olyan korszakban amikor egy magáncég néhány év múlva a Marsra megy, és önműködő autóit már csak jogi hülyéskedés tartja vissza h vezető nélkül menjenek ide-oda, meg lakossági felhasználásra szánt párszázezres kamerás drón képes odarepülni ahova a térképen bökök, közben kikerülve fákat, villanyoszlopokat... akkor mondjuk azt gondolnám h nem közlegényeket küld be golyófogónak mindkét fél... hanem drónokat, önvezető járműveket, a ha meg már mindenképp katonákat akkor legalább bonyolultabb védőfelszereléssel, de ami a legmegdöbbentőbb nekem h kalasnyikov meg ilyesmi fegyvereik vannak amivel mindent lehet csak célozni nem (amennyire tudom).
Láttam képeket orosz tankokról amik kinézetre gagyibbak mint a második világháborús német tankok. És valami drótháló van a tetejükre buherálva ami védi a dróntámadástól. Behalok. Meg nekem úgy tűnik semmi komolyabb navigációs és kommunikációs rendszerük nincs (persze ez csak elmélet... de nem láttam semmi ilyesmit eddig).
Aki jobban ért a harcászathoz mint én, elmagyarázná, hogy mit is látunk pontosan? Itt még csak leselejtezik a régi tankokat, vagy tényleg nem fejlődött a harctéri technika?
Mert a hatalmas Oroszország csak egy ilyen hadsereg kiállítására volt képes.
Az ukránok meg csórók.
Ha az USA rohanta volna le Kanadát, látnál modernebb dolgokat is nagyobb számban.
Az a drótháló a tetején különben nem a drónoktól véd, hanem elvileg a Javelinektől, amik felülről csapódnak be. Ötletem sincs, hogy mennyire hatékony, ha egyáltalán. Elvileg arra jó, hogy a rakéta ne akkor robbanjon fel, amikor eléri a tank tetejét, hanem fél méterrel korábban, amikor beleakad a ketrecbe.