Mi értelme, hogy 1000-féle helyről vettünk fegyvereket, nem pedig 4 - 5 hellyel próbáljuk ésszerűbben lefedni ?
Vettünk
- Braziloktól szállítórepülőt
- Svédektől vadászrepülőt
- Izraeltől és USA-tól légvédelmet
- Britektől használt ruházat és személyi felszerelést
- Németektől harckocsit - IFV-t - tüzérséget
- Csehektől puskát
És ilyenkor a logisztika teljes egyszerűsítése miatt nem lett volna ésszerűbb mindent beszerezni a Németektől / Amiktól / Britektől / Franciáktól ?
Szerintem egy olyan ország van, ami gyártja mindegyik felsorolt eszközt: az Egyesült Államok. Vehettük volna onnan is mindet, nekem tökmindegy.
A KC390 kategóriájában talán nincs is szállítógép nyugaton, a C130 kisebb a C17 nagyobb.
A Gripen az kenőpénzes vásárlás volt..
A légvédelmet passzolom, de anno amikor rendszeresítettük a Mistralt akkor is volt Iglánk és senki nem értette minek kettő.. :D
Szóval ezekben a beszerzésekben ne keress logikát.
A kormány elég egyértelmű célja, hogy amiből lehet, abból hazai gyártásút szerezzen be. Ez a helyzet a cseh licenszű, de magyar gyártású kézi fegyvereknél, az IFV-ket is Magyarországon fogják gyártani, a török páncélozott terepjárókat dettó.
Katonai logisztika szempontjából nem annyira az számít, hogy az adott gépre made in xy van-e írva, hanem hogy egy konfliktus esetén a javításhoz a cserealkatrész, lőszer stb előállítható-e itthon, vagy beszerezhető-e biztonságos forrásból.
Ami repülőket vagy légvédelmet illeti, elég korlátozott a szóba jöhető beszállítók köre. De igaz ez a tankokra is. Kevés gyártásban lévő és exportált alternatíva van, főleg olyan ami lényegesen jobb.
Továbbá megjegyzem, hogy a légierőt nem nagyon érdekli, hogy milyen beszerzésűek a páncélosok, nem túl sok közös alkatrészük van. Egy fegyvernemen belül számít inkább az, hogy közös legyen a szállító, a csereszabatos rendszerek, lőszerek stb miatt.
"nem lett volna ésszerűbb mindent beszerezni a Németektől / Amiktól / Britektől / Franciáktól ?"
Nem, tekintve, hogy:
1. Szabad verseny van a fegyvergyártó cégek, országok között is.
2. Az adott ország egyik cégének semmi köze az adott ország másik cégéhez.
#8
A Chieftain-t és a Challenger-t is próbálták exportálni, lásd Hollandok, Izrael, Irán, Omán és a Görögök.
Az Abrams-szel mi a baj ?
És akkor harmadiknak a Leclerc ?
Te a VKF-eseket megkérdőjelezhetetlennek tartod ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!