Gatling géppuskát használtak a második világháborúban?
Nyilván nem az eredeti még kézzel, kurblival tekerősre gondolok, hanem valami modernizált verziójára. Mára azért elég széles körben használják, és a 19. században is használták, de a 20. század elején-közepén a világháborúkban nem találkoztam még vele, pedig azért voltak furcsa kísérletek akkor is mindenféle fegyverre, de valahogy a gatlinggal nem találkoztam sehol sem. Vagy csak Én voltam kicsit felületes és béna?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"some examples were developed during the interwar years, but only existed as prototypes or were rarely used. The concept resurfaced after World War II with the development of the Minigun and the M61 Vulcan. Many other versions of the Gatling gun were built from the late 20th century to the present, the largest of these being the 30mm GAU-8 Avenger autocannon as used on the Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II."
Tehát nem, mível a technológia elavultá vált a második világháborúkor csak prototípusok voltak és a mai modern "minigun"ok csak a II. világháború után kezdtek fejleszteni és megjelenni.
Ezt tudom, hogy asszem a Vulcan-ban éledt újra (( amúgy nem beszélek külföldiül, szóval a linkelt szöveg nem mond sokat, bár látom benne a Vulcant, meg az A10-et, így gondolom valami hasonló vagyon benne írva, mint amit említettem. )) de volt mindenféle kísérlet, sugárhajtás, rakéták, etc.etc.etc. Hogy-hogy a németek vagy igazából bármelyik másik nem fektetett rá nagyobb hangsúlyt? Mik voltak a hátulütői a gatlingnak, amit az akkori kor még nem tudott leküzdeni, és amiért elavultnak számítottak. Sok sokkal nagyobb hülyeséget teszteltek, meg vetettek is be kisebb-nagyobb sikerrel, de gatlingról nem hallottam még.
Ami hátrány elsőnek eszembe jut az az, hogy kézzel kellett tekerni, de villanymotorok már akkor is voltak. Nyilván nem kézben vitt fegyvernek, de mondjuk egy bunkberben, ahol tudnak biztosítani áramellátást és nem gond a súly, mert fixen van, ott miért nem alkalmazták? Vagy repülőkön?
Amúgy köszöntem szépen, ha még nem írtam volna! :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem használtak. A gatling a maxim géppuska megjelenésével idejétmúlt lett. Az első világháborúban már nem használták.
A 60-as évektől elkezdtek kísérleteket folytatni a többcsövű automata fegyverekkel. Elsősorban harci járművek (repülők, hajók) fedélzeti fegyvereként jelentek meg. Igazából a XIX. szd. gatlingja és a modern többcsövű fegyverek (Pl. M61 Vulcan) a csőkötegen kívül nem sok hasonlóságot találsz. (mondjuk abban is van különbség, hiszen a régiek minimum 10 vagy 12 db csövet fogtak össze, a maiak általában megelégszenek 6 db-bal.) Az amerikai szakirodalom "hagyománytiszteletből" gatling-nek nevezi az új fegyvereket, valójában a "többcsöves" megoldáson kívül nem sok hasonlóság található a XIX szd. fegyvere és a mai forgócsövűek között. (mondjuk ez ránézésre hatalmas hasonlóság) Amíg a régiek egy függőlegesen behelyezett, gravitációs alapon működő szekrénytárból adagoltak addig a modernek hevederes, vagy heveder nélküli adagolószerkezettel rendelkeztek. A régieket kézzel keleti tekerni, nem voltak automata szerkezetek. A régiek hagyományos elsütő szerkezettel működtek, a maiak elektromos gyújtásúak. És még lehetne soron.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ahogy mondod. Nem láttak benne fantáziát. "Idejétmúlt" volt.
Senkinek eszébe nem jutott egy többcsövű, nehéz, lőszerpazarló, külső meghajtást igénylő eszköz előállítása. Azóta változott a világ és a technológia is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!