A hadrendből kivont magyar repülőgépeket, páncélosokat miért nem újítják fel?
Pár napja láttam a magyar honvédség által készített videót, melyben a hadrendből kivont járműveket szállítják el. Volt itt BRDM, GAZ, UAZ, URAL. Értem én, hogy 30-40 éves technika. De mi lesz helyette? Szerintem a GAZ-okat, URAL-okat simán fel lehetne újítani, rengeteg ország használja még őket. Amit viszont végképp nem értek...
A MIG-29-eseinket miért nem újították fel? Ott vannak hagyva szerencsétlenek Pápán. A legtöbbjük még bőven üzemképes, és rengeteg alkatrész van hozzájuk. Miért nem lehet ezeket felújítani, és a Gripenek mellé helyezni? Ezeket meg végképp rengeteg ország használja a mai napig, nem annyira régi technika. Valamint elég egyszerű a szervizelése, ellenben a Gripenekkel. Felkerestem a Honvedelem.hu-t ezzel a kérdéssel, de máig nem válaszoltak. Szerintetek miért nem korszerűsítik ezeket a gépeket, mint nemrég a MI-24-eseket. (Nagyon jól tették.)
Szerintetek korszerűsíteni kellene ezeket a gépeket?
Válaszotokat előre is köszönöm.
A Zsiguli példa tökéletes, felújíthatod, használhatod, gurulni fog, tehetsz bele méregdrágán "sufnituningolva" akár ABS-t vagy légzsákot is, de attól még Zsiguli marad és nem fog annyit tudni mint egy mostani autó. Ld. egy UAZ sosem fog annyit "tudni" mint egy Humvee.
A 29-eseknek méregdrága az üzemben tartása, rengeteg pénzbe kerülne a fegyverzet NATO kompatibilissé tétele, ráadásként ki lennénk az orosz alkatrész szállításnak téve, aminek a NATO nem igazán örülne (arról már nem is beszélve, hogy gazdaságilag abban érdekeltek hogy inkább vegyünk tőlük új eszközöket). A régi orosz technikából csak azt újítjuk fel, amit muszáj - mert nincs pénz teljesen újat venni.
A MI-24 meg mindegy egyéb papíron jól sikerült korszerűsítésről és fegyverrendszerről akkor derül majd ki, hogy az volt-e ha: használni kell.
Addig lehet okoskodni, meg papiron jó dolgokat venni/gyártani. De egy esetleges háborúban hiába magyarázzuk, hogy jó ez a XX csak éppen nem.
A MIG 29-ek felújítása addig lehetett reális, amíg hadrendben voltak, de az üzemeltetésük drága és Oroszország nagyon nem NATO tag. (ez már volt) Az alkatrészellátás akadozott hozzájuk, a "hadrendben álló" példányok egy részéből szedték ki az alkatrészeket, hogy a többi repülhessen. Amióta le lettek állítva gyakorlatilag teljes felújításra szorulnak, az pedig egyértelműen nem gazdaságos. Amíg üzemben voltak, addig sem kapták meg azt a gondosságot, amit kellet volna (szabad ég alatt tartás, néha kiszivárgó rémtörténetek a karbantartásról)
A Grippenek mellett szólt, hogy "jó érveket tudtak felhozni" (több országban "felmerült a gyanú", hogy a Grippen beszerzések mellett nagyobb korrupció volt, mint az iparágban szokásos)
A GAZ UAZ és hasonló technikát hobbiból érdemes üzemben tartani, de ezek az 1930-as évek technikai színvonalát képviselik. Manapság mind kényelem, mind megbízhatóság terén más az elvárás.
Mert a fegyverzet (és a hozzávaló alkatrész beszerzése/biztosítása) az politikai kérdés. Külpolitikai, biztonságpolitikai, gazdaságpolitikai. A NATO és EU tagság azzal jár, hogy k o r l á t o z o t t a válogatási lehetőségünk és haderőnket a fokozatosan átállítjuk
c s a k i s nyugat-európai és amerikai eszközök, fegyverzetek alkalmazására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!