Miért kellet a második világháborúban annyira védeni a gépeket a repeszektől?
Valamelyik nap olvastam, hogy, ha egy repülő sok időt tartózkodott a földön, akkor két oldalról egy kis rőzsefedezéket készítettek neki az esetlegesen a levegőben felrobbanó gránátok repeszdarabjai ellen.
Miért volt szükség erre, ha amúgy is páncélozták a gépeket? Úgy tudom, a háború közepén a repülők már olyan páncélt is kaphattak, ami ellenállt a 7,62-es géppuskalövedékeknek.
Egy olyan (teljesen) páncélozott gép fel se tudott volna repülni a súly miatt. Meg aztán a repesz se ugyanaz, mint a lövedék.
Mert a reptereket többnyire nem fedélzeti géppuskákról támadták - kitéve a támadó köteléket a könnyű légvédelmi ágyúk/géppuskák tüzének - légi támadás esetén hanem szimplán bombázták.
A repülőgép nagyon érzékeny - és piszok drága - harceszköz. Lehet a pilótafülkén, üzemanyag-tartályon van (valamekkora) páncélzat, de az egész gépen nincs, mert nem tudna felszállni. Ha megsérül drága javítani, a fedezék lassítja/elnyeli a repeszdarabokat, olcsóbb egy rőzsefedezéket építeni.
A "soft" harceszközöknek (pl. teherautók, élőerő) is építenek fedezéket légitámadás esetére hogy a repeszdarabok minél kevesebbet rongáljanak/semmisítsenek meg. Sőt mi több még tankokat is beásnak ha légitámadás veszélye áll fent. Nem mindegy hogy csak akkor semmisül meg ha pont telibe kapja egy légibomba, vagy akkor is súlyosan megrongálódik-e (pl. a lánctalp) ha mellette 20 m-rel robban egy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!