Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A repülőgépek nevében miért...

A repülőgépek nevében miért van benne a gyártó neve, majd utána a a gyártó nevének első kettő kezdőbetűje?

Figyelt kérdés
Tehát miért Junkers Ju 87? Miért nem simán Junkers 87?

2020. márc. 28. 19:56
 1/4 LazyJones ***** válasza:
100%
Nem minden repülőgépénél van a nevében benne. A modernebbek közül elég az F-16-ra gondolni, vagy az F-22-re. Régebbi gépeknél sem volt mindig így, ott van pl. az orosz I-16 Rata (Polikarpov), vagy a Grummen F6F Wildcat (ahol a név ugyan ott van, de nincs benne a hivatalos típusjelzésben). A németeknél, gyanítom, a gyári jelzés volt a Ju-87, csak könnyebb és beszédesebb volt, ha elé tették a gyártót is.
2020. márc. 28. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Igaz.Bár a teljes hivatalos "neve" a gépnek Lockheed Martin F-22 Raptor,
2020. márc. 28. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
A kézifegyvereknél is benne van sokszor a gyártó neve ld. Beretta 9 mm, ahogy a számítógépeknél, meg nagyon sok más műszaki v. nem műszaki terméknél is. Így alakult ki a hagyomány, hogy meg lehessen különböztetni a termékeket, illetve a gyártó "reklámozza" magát hogy az ő gyártmánya. Már a középkorban is beleütötte időnként a céhmester a páncélba, kardba a logóját. Egyszerű tradíció. A Ju-87 meg rövidítés, ld. ahogy fent is a Raptorra vonatkozóan, egyszerűbb F-22-ként hivatkozni rá mintsem élőszóban, vagy írásban kiírni a teljes nevet.
2020. márc. 30. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Mopat ***** válasza:
100%

Amúgy a németeknél a gyártó kezdőbetűje utáni számot a Birodalmi Légügyi Hivatal adta, központilag. Ők adtak sorszámot a motoroknak is. A háború végén néhány gépet a tervező neve után neveztek el, pl. Ta-152 (Kurt Tank volt a főtervező...)

A szovjetek kezdetben egy betű-szám kombinációt használtak. Az "I" az isztrebítyel, azaz a vadászgép neve volt. A DB volt a távolsági bombázó, a TB a nehézbombázó pl. Később rövid ideig kb. a német módszert használták, csakhogy a tervező intézet neve plusz egy szám. Aztán tértek át a tényleges tervező neve plusz egy szám kombóra. Ugyanis a szovjet időszakban nem volt olyan, hogy Mig repülőgépgyár. De Szuhoj gyár sem volt. Minden hadiipari gyárat csak egy kódszám jelölt. Pl. 76-os számú állami gyár.(Nem is nevezték repülőgép gyárnak a titoktartás miatt) Így volt a Mig-21-nek olyan változata, amit 76-osként ismer a szakirodalom. Mert a 76-os üzemben készült. A következő széria meg a 65-ösben, ahogyan a állam kiutalta.

Az amerikaiak és a japánok pedig olyan betű-szám kombinációt használtak, amiből kiderült az adott gép típusköre, gyártója, illetve, egymás után voltak sorszámozva.

A6M2 Zero. Az "A" anyahajó fedélzeti vadászt jelölt. A "6" azt, hogy ez volt a hatodik ilyen géptípus ebben a feladatkörben. Az "N" a gyártó cég kódja volt. A"2" pedig, hogy ez a második nagyobb változat. Az amerikai flotta légierő ehhez nagyon hasonlító rendszert használt, egészen 1962-ig. F6F3 Hellcat, azaz F, mint anyahajós vadászgép, hatodik típus, F a Grumman cég kódja, harmadik fő változat... A szárazföldi légierő pedig egy egyszerű, feladatkör-sorszán elnevezést kapott. 1962-ben egységesítették az egészet, ez maradt. Az angolok pedig nevet adtak a gépeknek. Vagyis az F6F vadászgép náluk Hellcat Mk.I-II.-III: az Mk. az egyes főtípust jelölte, sorban egymás után.

2020. márc. 30. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!