Miért nem akarják megoldani az elektromos autók akkumulátor problémáit?
Az elektromos autók eleve csak egy figyelem-elterelés!
A hidrogén üzemű kocsi alapanyaga: víz, égésterméke: víz.
Hatásfok? Az elemi gázok közül a legnagyobb energiát szabadítja fel robbanáskor, és a hirtelen tágulást követően pedig vacuum keletkezik ami ellen-ütemben szintén munkavégzésre alkalmas.
30 éve még megölték azokat a feltalálókat akik ilyesmiket fejlesztettek.
Meg amíg van olaj addig nem tehetnek le az asztalra egy pöpec alternatívát mert komoly üzleti érdekeket sértene. De ha belegondolsz a mai napig háborúk vannak az olaj birtoklása miatt.
Plusz a folyamatos újabb fejlesztések időszakos piacradobásával nekik is pörög az üzlet.
Akkor is ha már régen kész vannak 10 évre előre.
Elektromos autók problémája nem más, mint a jövedéki adó. Lesz fejlődés, mihelyst megkedvelik.
2 verzió nincs eldöntve. A gyorsan feltölthető és nagy hatótávolságra képes elektromos autó árába építsék be a kimaradt jövedéki adót, vagy a tankolás technikáját tegyék olyanná?
#4, #5-nek:
Ezen nincs is igazából mit fejlesztgetni.
A technikai tudás mai fokán papíron is "összerakható", és otthon a garázsban ki-kísérletezhető.
Szó sincs róla, hogy nem akarják megoldani az elektromos autók akkuproblémáit. Vannak rá próbálkozások. Azt is egyszerű rávágni, hogy "mee' a zolajlobbi", de ez sem egészen így van.
Minden új technológia drága. Akárhogy próbálod lenyomni az árát, eleinte mindig drága lesz. Ha nagyságrendekkel drágább az előzőnél, akkor hiába dobod piacra, nem fogja megvenni senki. Meg kell várni, mire az ára is versenyképes lesz.
Jelen esetben a kőolaj még nem annyira drága, hogy a kőolajalapú közlekedés földhöz vágná az embereket. Persze, morgunk, hogy drága a gázolaj és a benzin, Orbán csökkenthetné mán a zárát, de azért nem a felső tízezer szórakozása az autózás és motorozás.
Amíg ez így van, a gyors töltést lehetővé tevő technológiák nem fognak eljönni, mert most még drágák. Ha azt mondom neked, hogy itt egy új, pillanatok alatt feltölthető villanyautó 1.000 km-es hatótávval, ami mondjuk egy Opel Astra méretében kerül 20 millió forintba (tegyük fel, hogy ennyire drága a gyorstöltés technológiája), azt fogod mondani, hogy dugjam fel magamnak a villanyautómat, veszel egy dízel Astrát 6,5 millióért és a különbözetből életed végéig kocsikázol. De ha 2.000 Ft lesz egy liter gázolaj, már érdekelni fog a megoldás, mert mondjuk 100.000 km után már oda a dízel árelőnye (remélem, jól számoltam, késő van már). Ha majd elég drága lesz kőolajjal autózni, meg fogja érni a gyors töltést lehetővé tevő technológiákba locsolni a pénzt, mert lesz piacuk.
Egyébként erre éppen az elektromos autók Li-ion akkui a jó példák: az akkutechnológia olyannyira nem újkeletű, hogy a mobiltelefonokban már 15 éve is hasonló akkuk működtek és ott is jól bírták a hideget, meleget, rázkódást, nem kellett attól félni, hogy a felhasználó feje mellett pár centire robbannak fel. Az egyes villanyautók akkuiban használt 18650-es Li-ion cella is létezik már a '90-es évek óta, laptopokat, akkus kéziszerszámokat működtettek róla. Mégis csak jó tíz éve terjedtek el tömegesen az ilyennel hajtott villanyautók, mert akkor érte meg piacra dobni őket. A 2000-es évek elején, a mainál jóval olcsóbb kőolajárak mellett a büdös életben nem spórolták volna meg a beszerzési többletköltségüket a villanyautók, de mostanra eljutottunk odáig, hogy megéri nagy mennyiségben gyártani a Li-ion akkukat és nagy teljesítményű töltőrendszereket kiépíteni, így a villanyautózás hellyel-közzel elérhetővé vált.
""Nem akarják""
Te tudod, hogy miről beszélsz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!