Az elektromos autók elleni leggyakoribb kifogás, hogy télen, hidegben, jelentősen csökken a hatótávolságuk. Miért van akkor az, hogy az legtöbb elektromos autót Norvégiában, Izlandon és Svédországban adják el?
Azért, mert ott is pénzből élnek az emberek. :-) Nagyon nagy támogatást kapnak/kaptak rá, és az egyik legfőbb ok: ingyenesen használhatták a fizetős útszakaszokat. És ez ott arrafelé még norvég pénztárcával mérve sem kevés összeg.
Emiatt volt egyébként egy kisebb balhé is, ugyanis az a konzorcium, amely fix évre szedhette/szedheti be a jövőben ezeket a díjakat, jelentős összegtől esett el, így az építéssel kapcsolatos költségeik nem térültek/térülnek meg.
Magyarországon is lehet jó választás az elektromos autó, ha van mellette egy belső égésű is a családban.
Egy elektromossal is el lehet ingázni Vác - Budapest között, de ha Pestről le akarsz menni a Balatonhoz, vagy Nyiregyházára, nagyon meg kell tervezni előre, hol tudsz "tankolni".
A feltöltők számának drasztikus emelésével lehetne most is hatékonyabb a villanyautózás, de nálunk még az sem biztos, hogy egy jelzett feltöltő állomáson oda lehet férni a csatlakozóhoz, nem áll-e rajta valaki...
Nálunk azért még az is feladja a leckét a legtöbb embernek hogy egy új Daciát tudjon venni, kp-ra, nemhogy egy elektromosat ami iszonyú drága.
Ha lenne 10 millám biztos vennék egyet én is.
#3
Ott a pont. Sajnos ha bárhol szóba kerül a téma, akkor mindenki a hátrányaival jön, hiszen egy üzletkötő nem tudja ezzel megoldani a mindennapjait. Ez így igaz, de nem mindenki üzletkötő és rengeteg embernek bőven megfelel a napi ingázásra.
A jómódúbb családokban több autó is van, ha csak az egyik belsőégésű helyett elektromosat használnának, az már nagy segítség. Hátránya hogy a ritka utazások alkalmával nem kő-papír-ollóval kell dönteni hogy melyik kocsival menjenek.
Én rajta vagyok a témán, szeretnék elektromos kocsit venni.
"Egy elektromossal is el lehet ingázni Vác - Budapest között, de ha Pestről le akarsz menni a Balatonhoz, vagy Nyiregyházára, nagyon meg kell tervezni előre, hol tudsz "tankolni"."
Azért a mostani elektromos autók simán mennek téli (!!) körülmények között is 300 km-t, csak az a legfájdalmasabb dolog, hogy egy ilyen autó 10+ milliónál kezdődik.
Azért mert a "jelentősen csökken" az -10 fok körül kb 30% hatótávcsökkenést jelent. Úgyhogy télen nem 300 hanem csak 200 kilométert lehet egy töltéssel megtenni. Ami ugye teljesen mindegy ha te napi 100 kilométert mész, hiszen éjjel újra feltöltöd a kocsit.
Szóval hétköznapi használatnál teljesen mindegy a hatótáv csökkenés. Viszont nagyon kellemes hogy a kocsit előre be tudod melegíteni, hiszen a motornak nem kell mennie hogy a kocsiban a fűtés működjön. Nem kell fázni, nem kell az ablakról a jeget kaparni, csak 10 perccel indulás előtt beindítani a fűtést a mobil appal.
Én Svédországban élek, elektromos autóval. És imádom a kocsimat - pláne télen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!