Magyarországon miért nem életigenlő az oktatási rendszer?
Tessék, itt van Norvégia oktatási rendszere. Sokkal közvetlenebb, sokkal demokratikusabb a diákokkal, segíti őket, bátorítja, nem akar felesleges tananyagot beletuszakolni a fejükbe. Általános iskolában nincs is osztályzás, és azt írja, hogy középiskolában sem osztogatják könnyen a gyenge jegyeket. Miért nem lehet a mi oktatásunk is ilyen?
De gyakorlatilag ezzel le lehet írni a két ország közti különbséget más téren is, Magyarországon olyan az élet, mintha egy túlélde lenne, itt minden reggel úgy kel fel az ember, hogy háborúba kell mennie, Norvégiában pedig jó érzés élni.
A 4-es kémiatanár válasza pontosan megmutatja, mennyire elmaradott és nevetséges a magyar oktatási rendszer. komolyan, mint ha a 90-es években írta volna a választ.
ajánlom a áttanulmányozásra a finn oktatási rendszert. ez a jó magyar "magolja be mindent, a tanárnak mindig igaza van" orbitális bukott, szóval a tanárok helyében inkább óvatosabb okoskodnék.
#11 Akkor a 4-es kémiatanára most figyelmedbe ajánlja, hogy nézz utána a finn oktatási rendszer kritikáinak is. Mert messziről ugyan szépen csillog, de belül már nem oly [link] szép mint aminek világszerte szeretik mutatni.
Ez nem azt jelenti hogy ott most rosszabb lenne a helyzet, mint nálunk vagy hogy mindenben azt tartanám jónak ami a magyar oktatásban van. Azt jelenti, hogy van egy kép ami kialakult az emberekben, hogy a "finn oktatási csoda" megvalósult és közben ott is vannak problémák, ott is emberek alkotják a rendszert.
A magyar oktatás rendszere rengeteget változott, az új NAT alapjaiban olyan amit a legújabb oktatási módszerekre alapoztak és a projektmunkákat, a tantárgyak közötti ismeretközösségeket szeretné előtérbe hozni. Azonban a magyar iskolarendszernek megvannak a maga sajátosságai, ami egyben jelenti a nagyon eltérő családokat is akiknek a gyerekei együtt járnak iskolába, meg a nagyon eltérő anyagi lehetőségeinket és a sokkal nagyobb osztálylétszámokat is.
Mivel a két mondatodból annyi derül csak ki, hogy fogalmad sincsen a magyar oktatás helyzetéről, az elvárt és szorgalmazott oktatási módszerekről - éppen úgy megragadtál egy rész információnál, mint ahogy sok pedagógus sem képes túllépni azon, hogy X éve kidolgozott egy tankönyvre óravázlatokat, feladatokat, dolgozatokat és nem is akar mást, másképpen csinálni, így maradjunk annyiban, hogy egy tanár kicsinykét többet ért ahhoz mi van az oktatásban nálunk vagy a finneknél, mint te.
1. rossz a link, illetve semmi sincs az oldalon:)
2. már csak a címéből ítélve is nagyon komoly lehet
"miközben ott is vannak problémák, ott is emberek alkotják a rendszert."
maszatolásban kiváló vagy. összehasonlítva a magyarral hogy is állnak a finn diákok? ennyi a lényeg.
utána megint csak maszatolás, mellébeszélés jó magyar módra. tipikus "érv", hogy nyilván fogalmam sincs róla.
mert nyilván aki nem tanár, az nem tudhatja, hiszen nem utazik, nem beszél nyelveket, nem fér hozzá kutatásokhoz, statisztikákhoz, de ti nyugdíjas kiégett tanárok aztán rohadtul képben vagytok!
"így maradjunk annyiban, hogy egy tanár kicsinykét többet ért ahhoz mi van az oktatásban nálunk vagy a finneknél, mint te."
1.persze, tapasztalatom szerint nagyon képben vannak a finn rendszerrel, főleg hogy többségük még angolul sem tud normálisan, így képtelenek beszélni egy finn emberrel, vagy külföldi kutatásokat olvasni
2. a helyedben kicsit visszafognám magam. versenyszférában dolgozom, nyelveket beszélek, marha vicces, hogy egy bukott oktatási rendszerből alacsony fizetésért dolgozó tanár ekkora pofával okoskodik.
ha a tudást és teljesítményt nézzük, ti vagytok a diplomások legalja, talán ehhez mérten kéne megnyilvánulni, nem az internet biztonságából szájalni olyanokkal, akik kicsit komolyabb munkát végeznek, mint te, én nem a diákod vagyok
persze, egy öreg fideszes tanárnak ezt hiába magyarázom. az előző hozzászólásodban már megmutattad, hol tartasz. Ti még ez előző rendszer maradékai vagytok, a nagy pofa megvan, a versenyszférából meg 2 hét alatt kihullanátok.
a hozzászólásaidban egyetlen 1x nem említed a mostani kormány felelősségét, viszont magyarbálintozol, kormánypárti oldal cikkét linkeled, csak a NAT pozitív dolgairól írsz, és úgy csinálsz, mint ha magyar oktatási rendszer nem lenne az egyik legrosszabb az eu-ban (ahogy az ország is már utolsók között van)
és egy ilyen szervilis, tájékozatlan, nagyszájú apóka/anyóka oktat gyerekeket, na látod, ez a nagy probléma. az új oktatási rendszer pont hozzátok hasonlók kirúgásával kéne kezdeni, aztán meglátjuk, hol tudnátok elhelyezkedni.
(persze a mostani kormánynak ez nem érdeke, így esélyes, h aki beszél nyelvet és van tudása, az elmegy, itt meg teljesen bedől az oktatás is)
#13 Fura, mert a link itt van megnyitva a gépemen, valamit biztos elrontottam másoláskor.
Itt van egy másik változata is ahonnan megnyitható a teljes szövege annak ami az első linken van, nekem az is bejött.
" összehasonlítva a magyarral hogy is állnak a finn diákok?"
Más a családi háttér, a tanuláshoz, feladatvégzéshez való hozzáállás, ami alapvetően meghatározza hogy a diák hogyan viselkedik az iskolában, mennyit hajlandó a feladatokból önmaga is elvégezni. A magyar diákok nagyobb része is megcsinálná azokat a feladatokat amiket a finn rendszerben kapnak és amik segítségével szinte önmagukat tanítják, ellenben van egy jelentős rész - ez területenként, iskolánként változik - akik szándékosan nem vesznek részt az órai munkában és sokan még kifejezetten akadályozzák is azt hogy mások végezhessék a feladatokat. Mivel otthon nem azt a munkakultúrát tanulták meg, hogy azért megy az iskolába, hogy ott ismeretekkel gazdagodjon, tanuljon, hanem hogy legyen melegben és utálja az egészet, meg a hülye tanár már megint felesleges hülyeségeket akar neki megtanítani és az egésznek semmi értelme blablabla.
Elméletben mindig szépek ezek az új módszerek, aztán amikor ott vagy a teremben és arra nem tudod rávenni a diákokat hogy felálljanak és elkezdjék a feladatukat vagy éppen ha nem közlöd előre, hogy osztályozni fogod az elvégzett munkát akkor nem is veszik komolyan, akkor mindig rájön a tanár, hogy más az elmélet és más a valóság.
Értem én, hogy azt hiszed egy ismeretlenről, hogy csak mert határozott mondatai vannak az oktatásról, nem áll be hőzöngeni a most nagyon divatossá vált tiltakozásokba meg nem isteníti a finn csodát, akkor csakis rossz tanár lehet, de ki kell ábrándítsalak. Modern módszerekkel tanítok, nem várok el lexikális tudást a diákjaimtól, kísérleteket végeznek a saját kezeikkel, párban, egyénileg, csoportosan, projektmunkákat készítünk, ritkán adok házi feladatot és nem büntetem, hanem jutalmazom a jól elvégzett otthoni feladataikat, olyan témákkal foglalkozunk ami a való életben fontos, rengeteg IKT eszközzel dolgozunk, mobilon írunk egyes dolgozatokat stb. stb. stb. Ettől még a tény az tény marad, hogy ahol bedobják a gyeplőt és ráhagyják a diákra, hogy tanuljon amennyit akar, közben meg ott van jó pár diák aki divatot csinál abból, hogy ne lehessen dolgozni, ne lehessen figyelni, akkor megette a fene az egészet.
Azért elég nagy mértékű ostobaságot mutat ahogyan te látatlanban sértegetsz egy neked tök ismeretlen embert, de hát gondolom te is egyike voltál azoknak akik az iskolába csak melegedni jártak meg mert kötelező volt.
#13 " a helyedben kicsit visszafognám magam. versenyszférában dolgozom, nyelveket beszélek, marha vicces, hogy egy bukott oktatási rendszerből alacsony fizetésért dolgozó tanár ekkora pofával okoskodik."
Tudod kisgyerek, mérnök vagyok alapból, második diplomámat szereztem meg tanárként hogy a következő generációban ne csak olyan barmok legyenek mint te. A versenyszférát hagytam ott pont a hozzád hasonlók miatt is.
Beképzelt, ostoba, nagyszájú valaki vagy, akik feltételez másról valamit és emiatt le is nézi. Nem fogom neked felsorolni milyen tárgyalásokon voltam én a tolmács, milyen szinten használom az angolt, mert semmi közöd hozzá.
Valóban baj van az oktatási rendszerrel és éppen azon küszködik ez az újabb oktatás irányítás, hogy ne olyanok kerüljenek ki belőle, mint te, hanem értelmesebb emberek.
ijed az pontos j.
Pontosan ezért gondolom, hogy iskolára egyáltalán nincs szükség. A gyerekek mindent képesek megtanulni saját maguk is. Pl. minden előzetes nélkül, 4 évesen olvasni. Csak hagyni kéne őket, és figyelni, hogy legyen elég ingergazdag a környezetük.
Tanárokra kb 14 éves korig a gyerekek túlnyomó többségének semmi szüksége,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!