Nem tudom, miért pontoztátok le a 20-ast, mikor szó szerint igaz, amit írt. Pedagógus vagyok, tudom, látom - pl. a tananyag csökkentése szinte már félelmetes méretű; és egy magyar vagy egy töri érettségin simán összejön legalább egy hármas annak, aki tud olvasni. De sok gyereknek problémás a szövegértelmezés is (felmérések szerint minden 4. gyereknek). Korosztálynak megfelelő alapszavakat nem ismernek sokan, nem tudnak rendesen fogalmazni stb. Az ún. "készségtantárgyak" terén is hihetetlen a szintcsökkenés, alig van gyerek, aki jól rajzol, énekel, az állóképesség is általában a béka hátsója alatt van sokaknál.
Ezen felül szintén gond, amiket már írtak: a pedagógusok többségének alkalmatlansága, maga a tananyag (amit nem a tanárok találnak ki, hanem központilag a nagyokosok írták meg a Nemzeti Alaptantervet), sok területen a kompetenciák fejlesztésének hiánya, a "kezelhetetlen", magatartásproblémás gyerekek.
Probléma még a fegyelmezés hiánya (nem fizikai bántalmazásra gondolok természetesen), a "papírosok" (SNI-sek, BTM-esek) fejlesztésének hiánya, gyógypedagógus- és pszichológushiány.
23 nagy igazságokat írsz. De: az hogy nem tudnak olvasni és főleg szöveget érteni, hogy összeomlanak,ha a neten "nem lájkolják", hogy azt más okokra vezetném vissza, nem "tananyag lebutítására". Ez a gyerek-lebutítás elkezdőik 1-2 éves korban a tv, video elé ültetett kisgyereknél és szakadatlanul tart a technika túl korai megbabonázó erejével való találkozással és függőséggel és a gyakorta otthoni feszült -veszekedős légkörrel, és az óvodán és alsó tagozaton túl a képességfejlesztés szinte teljes hiányával, a ráömlesztett nagy mennyiségű tananyaggal és óraszámmal.
Emiatt egész létszemléletük torzan alakul, és emberi kapcsolataik is. Ennek tudható be, hogy -ahol otthon nem próbálnak egyensúlyt teremteni(pl. zene-,rajz-, vagy egyéb képességfejlesztéssel,képzéssel)-, felnőve oly sokakon elhatalmasodik a bírvágy-kéjvágy, hogy céltalan és reményvesztett és felszínes lesz, hogy különféle szerekhez folyamodik, hogy a megbomlott egyensúlyt megtalálja, hogy annyi a pszichózis.
Holott a világ-, ember-, önismereten nyugvó dinamikus egyensúlyban lévő megismerő-alkotó erő adná a felnőtt ember értelmes életét.
Az hogy nem egyéneket nevelnek hanem gyufáskatulyába sulykolható tömeget. Az egyforma véleményt, gondolkodást erőltetik nem azt hogy ha valaki más véleményen van azt is el lehet fogadni. Mindenki szó szerint mondja vissza a könyvből a bemagolt részt aztán ne gondolkodjon. Nincs biztatás bátoritas önállóságra nevelés, csak lehúzás. Ha más vagy mert más a véleményed mész a süllyesztőbe, kiközösítenek, a tanár ellentmondást nem tűr és ha eldöntötte hogy nem vagy szimpi, tanulhatsz bármennyit kepeszthetsz akkor sem leszel jó nála.
Belenevelik a gyerekekbe a nem elfogadást, mert ahogy írták is olyanokkal nem tudnak mit kezdeni. Ha más vagy csodabogárnak vagy gyoggyantnak tartanak. A lényeg hogy tömegeket neveljenek akik mehetnek a gyárakba robotolni.
(3-as nálad a pont)
Egyik ismerősöm azért költözött ki a fiaival Angliába mert a magyar oktatás nem tudott mit kezdeni vele, úgy fogalmazott: ők sárga kockákat akarnak nevelni nekem meg van egy zöld gömböm.
#28-29
Vagyis mindenkivel baj van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!