Mit szólnátok egy ilyen iskolarendszerhez?
Egyesek szerint a finnekéhez hasonló, diákközpontú, liberális oktatási rendszer kellene, ám ez a liberális felfogás egyes problémás hozzáállású és viselkedésű (pl. osztálytársait és tanárait nem tisztelő) diákoknál nem tudom, mennyire lenne sikeres.
Mások szerint poroszos, fegyelemközpontú oktatás kellene, ám a tanulni akaró diákok a finnhez hasonló rendszerben jobban kibontakozhatnának, és még nem is utálnák az iskolát.
Mi lenne, ha alapból a finnekéhez hasonló rendszer lenne, ám a viselkedni nem tudó, rossz hozzáállású (tehát nem azokra gondolok, akik akarnak tanulni, de nehezen megy, hanem a neveletlen hülyegyerekekre) diákokat, akiket kirúgnak valahonnan (azt is meg kellene oldani valahogy, hogy egy iskolának ne érje meg nem kirúgnia egy diákot akkor is, ha zavarja a többi diákot, tanárokat, órákat), olyan iskolákba vennék csak fel, ahol poroszos oktatás folyik, és itt olyan tanárok is lennének, akik keményebben bánnak a diákokkal.










"Donald J. Trump nevű felhasználó válasza"
Mi a f.asz? :D
Amúgy a polgárháborús hangulat már most megvan. :)
Viszont legalább egy elég nagy számú értelmiségit lehetne "kitermelni" ezzel a módszerrel, nem?















"Viszont legalább egy elég nagy számú értelmiségit lehetne "kitermelni" ezzel a módszerrel, nem?"
Nem, abból a téves feltételezésből indulsz ki, hogy az oktatás színvonala és az oktatásban résztvevő emberanyag minősége között egyenes arányosság van - pedig nem hogy linearitás, de bizonyos keretek között összefüggés is alig található. A tanuló korlátja legtöbb esetben saját maga. De ez teljesen logikus is, hiszen ha ez nem így volna, akkor nem működne a mai iskolarendszer, amiben egy tanórán 20-25 diák is részt vesz. Sőt, kutatások bebizonyították, hogy 1-2 gyengébb képességű (te fogalmazásodban neveletlen hülyegyerek) tanuló hozzáadása ezekhez az osztályokhoz gyakorlatilag semmilyen változást nem eredményez a többi diák eredményességében. A különbségek akkor kezdenek kialakulni, mikor nem 1-2-vel, hanem 5-6-al változtatjuk meg a létszámokat, ez tényleg nem jó. De isten igazából az itthoni oktatási rendszerben bőven lehetne olyan osztályokat létrehozni, ami láthatatlanul fel tudná szívni ezeket a problémásabb elemeket, csak a legelvetemültebb 0,5%-nak lenne szüksége kisegítő iskolára.
A gond ott van, hogy a szülők hisznek az elitiskolák mítoszában, így ők foggal körömmel ragaszkodnak ahhoz, hogy a saját gyerekük is a legjobb körülmények között tanulhasson, s véletlenül se legyen mondjuk egy cigánygyerek az osztályában. Ez annyira nem meglepő, hiszen saját sikertelenségüket is a korábbi iskolarendszerre vezetik vissza. Ergo hisznek abban, hogy belőlük azért nem lett belőlük főnök, mert szarvolta rendszer. Ezt a képet némileg árnyalja, hogy a főnökeik között több olyan ember akad, akik problémás gyerekekkel is foglalkozó osztályokba jártak.





Az órák megtartását akkor nehezíti, ha nem karizmatikus a tanár. Az én tapasztalatom szerint a problémás diákok kb kétharmad-háromnegyed részben cigányok és 100%-ban mélyszegények. Ez már elég ahhoz, hogy legalább vagyoni alapú szegregációt rá lehessen sütni a rendszerre. Az oktatás egyébként jelenleg is inkább felnagyítja a családi háttérből hozott előnyöket vagy hátrányokat, a te rendszered ezt csak még inkább fokozná.
És itt jön ki a családi háttér másik hatása. Ha a gyerekre nem szarnak otthon, lehet akármilyen "menő" (általában nem azok, legfeljebb domináns "bully"-k, nem tudom, van-e rá magyar kifejezés), a többiek tanulmányaira nem lesz sok hatással, mert hátulról, a családból is jön egy erős motiváció a jobb tanulmányi eredményre, illetve a gyerekek is szeretnek jó eredményeket elérni, szeretnek jobbak lenni egymásnál és amikor streberezik egymást, az is inkább irigység, mintsem lenézés.
Amelyik diák pedig jól tanul, fizikailag is az osztály legjobbjai között van és a személyisége is domináns (bár ez az előző kettőből származó magabiztosságból fakad), na az lesz igazán "menő" az osztályban. Ilyen osztálytársam általános és középiskolában is volt és egymaga kiegyensúlyozta a 3-4 bajkeverőt.





Na és mit gondolsz kérdező, mitől neveletlen az a "barom"? Hogy megértsd, nem tudjuk, ha megnevelték volna, akkor akarna-e tanulni (megsúgom: tudjuk, sőt azt is, miért nem nevelték meg).
Az oktatási módszereket szakértők találják ki, ha a hozzád hasonlók tennék, akkor nemhogy oktatás, de ország se lenne már. Sokféle módszer van, még ebben az elfuserált országban is - igaz csak elvétve - sok más és hatékony módszer működik. "Neveletlenekre", hátrányos helyzetűekre, okosakra és butábbakra, tanulni vágyókra és lustákra egyaránt. Hogy te nem megfelelőnek látod, az nem a módszertan, hanem a politikai hozzáállás miatt van. Például ezt is meg kéne érteni. Például ha te oktatási miniszter lennél ezekkel az elképzelésekkel, én pedig miniszterelnök, eszem ágában sem lenne megtiltani neked az eszméidet. Egyszerűen nem adnék rá pénzt. Most is ezt teszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!