Ha nyugat-európában olyan nagy a jólét és gazdagság, honnan hozzák az rengeteg 15-20 éves fostalicska autókat?
Osloban legalább annyi 10-20 éves autót látni, mint itthon. Szerintem nem az a mércéje a jólétnek, hogy pazarló mófon mindenki pár évente új autót vesz.
Jó, hogy nem azt kérdezed, miért nincs mindenkinek a nyakában aranylánc.
1. Mivel abszolút veterán autók is tudnak (önmagukhoz képest) jól menni, tudnak kiglancoltak lenni, ezért nem feltétlenül a kor a meghatározó.
2. Nem mindegy az arány. Szegénység mindenütt van (sőt, nő), de különböztessük meg, hogy 5-10% régi, vagy 60-70%.
3. Lényeges különbség egy régi, de jól karbantartott, minőségi motorral ellátott autó, és egy lerobbant, évek óta kefét, vizet (az eső nem számít) nem látott autó között. Ez utóbbiakból errefelé látni sokat.
4. Ott az autók amortizálódása lényegesen magasabb, ezért egy 8-10 éves autó alig ér valamit. Nagyon sok kereskedő állt rá arra, hogy ezeket hozza ide. Itt lényegesen drágábban, de még mindig olcsón adj el. A magyar munkaerőnek erre talán még telik (de erre is egyre kevesebbnek).
Ezt a sutyerák kérdést.. Attól hogy jobb az átlag életszínvonal még nem jelenti azt hogy mindenki vadonat új Bugattival rohangál.
Amúgy meg úgy van ahogy az egyik válaszoló írta. Ezeket a kocsikat általában roncstelepekről hozzák. Itthon rengeteg hülye van aki 500.000 forintért megvesz egy 20 éves roncs BMW-t csak azért hogy elmondhassa hogy BMW-vel jár, ahelyett hogy venne egy 7-8 éves alacsonyabb kategóriájú kocsit. Rengeteg BMW meg Mercedes furikázik Magyarországon ami már szemét kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!