Manapság, ez a "bicikliizmus" egy luddita irányzat?
Például, amikor Budapest főpolgármestere kritizálta azt, hogy a biciklisiknek túlsok megvan engedve, sokuk felhördült, hogy "mi, dehogy" sőt, még többet követeltek.
Szerintem, ezaz egész, egy luddita irányzat.
Nem vagyok, maga a bicikli ellen, csupán úgy gondolom,sportra való, egy szabadidős tevékenység.Nem alkalmas mindennapi közlekedéshez.
A 21. században a kényelem, komfort a legfontosabb.
Igényes ember utálja, hogyha tiszta izzadt.Márpedig, amilyen melegek vannak, könnyen megvizesedik a háta az embernek a biciklin.
Ellenben, egy modern autóban nem kell lehúzni az ablakot,mert olyan jó benne a légkondi, indítás után pillanatok alatt lehűti.
A fűtésre ugyanez igaz.Például, az enyémben van állófűtés.Reggel indulás előtt pár perccel bekapcsolom benne távirányítóval és már alapból meleg kocsiba ülök.
De, ha valaki nem akar parkolókat keresgélni, autót fenntartani, akkor ott a motorkerékpár.A robogó egy kiváló eszköz városban.
MOndjuk én nem szeretem, mert nem tud hűteni, fűteni.Télen fázik rajta az ember, nyáron meg izzad.
Személy szerint én sohasem érettem, hogy mire jó ez a biciklimánia.
Se nem kényelmes, se nem gyors, csak olcsó.
Én megértem, hogy valaki biciklivel akar közlekedni és hogy neki ez nem is okoz nehézséget, kényelmetlenséget. Pl. hideg, meleg, izzadás, stb.
Én mondjuk nem tudnám megoldani. Nincs kerékpárút, amire beérnék az autók között, addigra totál koszos lennék, akkor is ha nem izzadok le. De eleve olyan helyen dolgozom, ahol csinosabban kell öltözni, szóval minden reggel még fürödhetnék a meló helyen plusz öltözhetnék át. Ez annyi plusz idő, hogy még busszal is hamarabb, kényelmesebben beérnék, pláne autóval.
Az már más kérdés, hogy pl. az én lakóhelyemen is, egyszerűen nem igazán van olyan hely, ami alkalmas kerékpárral való közlekedésre. Ahol van kerékpárút, az okés. De ahol nincs, az nagyon veszélyes, sokszor az autóik is alig férnek el. Arról nem is beszélve, hogy a kerékpárosok alapvető szabályokat nem tartanak be, pl. átvágnak keresztben az autó előtt mindenféle irányjelzés nélkül. Én olyan úton, ami nem alkalmas rá, keskeny, nagy a forgalom, nem engedném meg a kerékpározást.
Pl. egyik nap beállt az egész út, mert busz, lévén, hogy nagyobb, szélesebb, mint egy autó, nem tudott elhaladni egy kerékpáros mellett, aki nem volt olyan segítőkész, hogy az út szélén haladjon, hanem beljebb ment.
De ugye manapság mindenkinek mindent szabad, akkor is, ha ezzel másoknak kárt okoz. Ezt nem tudom milyen irányzatnak hívják, de ez van :)
Utolsó, milyen poénos, undormány a tömegközlekedés de te izzadsz le büdösre-undormányra,tele izzadságfoltossá a 30 fokos melegben a kerékpártúrád után.
Persze elnézést, te biztos minden megállónál lezuhanyzol valahogy.
Méghogy haza úgymész az oké, de oda is úgy kell menned.
Nem aztmondom, hogy igazad van-e vagy sem, csak egy kis önirónia.
Te az a kérdező vagy, aki rendszerint az autó felsőbbrendűségét hirdeti? Elmondtuk már párszor milyen előnyei lehetnek a kerékpárnak az autóval szemben, persze ez mindenkinek az egyéni helyzetétől függ:
- könyezetvédelem
- költséghatékonyság
- nem tudom miért feltétlezi mindenki, hogy a bicilkizéstől izzadni kell. Nem versenyezni kell, hanem kényelmes tempóban eltekerni egy közepes távra. A nyári melegben ez izzasztó, jobb időben már nem.
- nagyvárosokban csúcsidőben az autóval ezek a középtávok lassabban tehetőek meg
Azért jártok kocsival, mert kényelmesebb.
Másrészt, annak semmi értelme, hogy az autó csak álljon, azt használni kell, arra való.
A számítógépet sem dekorációnak veszed.
Hát épp ez az, minek vesz autót például egy pesti? A kerületen belüli közlekedésre jó a bicikli, a városon belülire meg a tömegközlekedés. A normálisabbja lám már rá is jött erre.
Még vidéken ahol Karakóröcsögősre csak nap ötször van busz a közeli városból ott megértem, hogy valaki vesz autót, de ott, ahol van normális tömegközlekedés meg kerékpározási lehetőség ott minek? Én például épp azért nem veszek, mert minek, hogy beleüljek évente háromszor?
Húszévesen megkaptam ajándékba apám régi kocsiját, három év alatt tettem bele kétezer kilométert, aztán eladtam a fenébe, az a kétezr Km is jobbára olyan helyeken ment bele pl. Szeged-Budapest M5-ösön, ami helyett nyugodtan mehettem volna vonattal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!