Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Az emberek, hogy tudták...

Az emberek, hogy tudták végignézni szó nélkül, hogy tönkre teszi a kormány az oktatást?

Figyelt kérdés

Másra rá lehet fogni, hogy rengeteg felé van szakadva a magyar társadalom. Azonban a megfelelő oktatás mindenkinek a felelőssége és az érdeke is (legalábbis az utóbbi annak kellett volna, hogy legyen, de úgy látszik nem), hiszen mindenkinek van/lesz kapcsolata gyerekkel. De más érdekek mentén is morális, gazdasági és még lehetne sorolni, hogy az oktatás egy ország alapját és jövőjét képzi.

Ennek ellenére lényegében szó nélkül nézte végig az emberek többsége, hogy 6 év alatt az amúgy is gyenge lábakon álló közoktatást sohasem látott mélységig süllyesztették.


Hogy történhetett ez meg?


Ahogy írtam rengeteg más egyéb estre rálehet húzni valami magyarázatot. Viszont itt ideológiailag, párttól és minden mástól függetlenül az lett volna a normális, ha egységesen fellépve megálljt parancsolunk. Ez még sem történt meg. Ehelyett 6 év után pár tanár megelégelte a helyzetet, de még így is messze nincs az a felháborodás aminek ebből következnie kellett volna. Sőt, ha minden az eddigiek szerint megy nagy valószínűséggel arra jut mint az eddigi tüntetések többsége, eltűnik a süllyesztőben.



2016. márc. 26. 20:04
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Szerinted egy olyan tatsadalomban ahol a tanult embert lenezik, kitverdekel az oktatas?
2016. márc. 26. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
100%
Egy az, hogy mindenkinek megvan a maga mindennapi problémája, így nem ér rá ezzel foglalkozni, a másik meg, hogy a magyar társadalom igénytelen és fogalma sincs róla, hogy milyen lenne a jó oktatás.
2016. márc. 26. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

Itt nem a lusta diákokról van szó, hanem magáról a közoktatás és a felsőoktatás helyzetéről teljes egészében. Az okés, hogy vannak lusta diákok, voltak és lesznek is, de ebben az esetben sem mindegy az arány. Ha egy 20 fős osztályban például van 2-3 rossz tanuló az írható arra, hogy a gyerek nem akar tanulni (de ebben az esetben is megoldást kellene találni, nem pedig 20-szor is a szemükre vetni, hogy hülye vagy fiam, mert ugye ez nem vissza közelebb ahhoz, hogy megoldódjon a helyzet). Azonban amikor 20 diákból konkrétan 20 gyenge tanuló és akár az osztály fele is bukik, akkor ott igazán el kell gondolkodni.


Azonban itt még tovább kell menni, mert ez nem egyedi eset Magyarországon, mert tegyük fel, hogy Pest megye egyik kisvárosi iskolájában adott a helyzet. Akkor nyilván adott intézményen belül kell keresni a megoldást, azonban, ha ország szerte lehet ezt tapasztalni akkor ott az oktatási rendszerrel van probléma és nem lehet azt mondani, mert a lusta diák hülye.


De még egyszer mondom, hogy jelenleg sajnos nem itt tartunk, hanem ott, hogy lényegében el van lehetetlenítve a normális oktatás és még csak látni sem lehet, hogy mikorra várható bárminemű javulás. Sőt csak az látszik, hogy sokan még mindig valami abnormális mód teljesen rendben találják a jelenlegi helyzetet.

2016. márc. 26. 22:11
 14/17 anonim ***** válasza:

Viccelsz? Napi szintem hallom, hogy diákok tömegei skandálják a "minek tanulni?", " nem tanulok", "hülye tanár" triumvirátust.

Végignézve az osztályokat, azt látom rengetegben, hogy az első az okpstelefon, a második a buli, a harmadik a pia, a tulásra "meg nincs idő".

Azok a diákok, akik azt mondják, nem gy nem tanulnak, nem is fognak tanulni. Erről nem a tanár tehet.


Ha az említett húsz főből egy ember tanul, a többi meg röhög rajta, akkor kivel van a hiba? Az igazság nem demokratikus.

Ez egy tökéletes példa, ismerek is hasonlót (harminc tanuló, ebből három tanul).

Persze, lehet ezt elutasítani, de érdemes előtte végignézni a diákokat is.

Az igazság nem demokratikus (írtam fentebb is).

2016. márc. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
53%
Tulásra=tanulásra
2016. márc. 26. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:

Ilyenkor el kell gondolkodni azon, hogy miért gondolják ezt a tanulásról. Illetve megválaszolni azt, hogy miért fontos a tanulás (ezt persze nem a sablonos hülyeségekkel, hogy "mert legyen jó munkád", "hogy ne csöves legyél fiam", hanem értelmes ember módjára, úgy ami gondolkodásra készteti a diákokat és motiválja is őket). Ezzel szemben a gyerek az iskolában töltött első 2 évében nagyobb eséllyel megutálja a tanulást mint sem megszereti. Az sem normális, hogy a gyerek utál iskolába járni holott az gyerekkorában és fiatal felnőttként életének egy jelentős részét ott tölti.


Nem a tanár tehet, hanem az oktatási rendszer, ahogy ezt már sokszor le lett írva. Jelenleg ontjuk magunkból az inkompetens tanárokat, ez is a hanyag oktatási rendszer sara. Csak azért ne menjen tanárnak valaki, mert szerette a történelmet. Azon felül mindig hallani olyan tanárokról akik képesek megszeretteti az órájukat a diákokkal és ott jól is teljesítenek. Ahhoz, hogy a diák ne úgy kerüljön középiskolába, hogy gyűlöli az oktatást, az iskolát és már alapból a tanárt is aki még csak nem is tanította, olyan alapok is kellenek amik pont ezek ellentétét alakítják ki, ezt pedig úgy hívják általános iskola, sőt óvoda.


Rengeteg jó TED videó található ahol arról beszélnek, hogy USA-ban milyen módon változtattak az oktatáson vagy milyen új módszerek vannak. Nagyon látványos változásokat elérni, ha a diákokat megpróbáljuk megérteni. Ezért fontos a megfelelő pedagógusképzés, mert ez adná az alapot. Egy tanár aki csak, azért ment annak, mert adott tárgy volt a kedvence és más szakra nem vették fel anno, annak nem lesznek meg azok a kompetenciái amik ahhoz kellenek, hogy megfelelő irányba terelje tanítványait.


Ez egy ilyen országban hatványozottan fontos lenne, mert a gyerekek nagy része a mai napig tanulatlan közegből kerül ki (itt most konkrétan a diploma hiányára célzok), ami akaratlanul is konzerválja őket. Két olyan szülőnek akik egész életükben gyárban dolgoztak hatványozottan csökken az esélye arra, hogy egyetemre járjon. Ha ez a gyerek vidéken él és egy gyenge általános iskolába jár lényegében nullára redukálódik annak az esélye, hogy egy jó középiskolába kerüljön és onnan egy jó egyetemre. Azonban, ha az iskolák országszerte fejlettek, felkészültek akkor ennek az esélyei adottak.


Ezért kellene az oktatásba két marokkal szórni a pénzt és szakértőket állítani az oktatás élére.

2016. márc. 26. 23:10
 17/17 anonim ***** válasza:

A gondolatmeneted jó, de egy ponton tévedsz: a mai ostoba tanárok az előző rendszerben tanultak. Igaz, a jobbak is, de azoknál általában erős volt az érdeklődés (esetleg családi szinten is).

Most a leendő tanárokon kellene segíteni, és támogatni a jó tanárokat.

Az oktatási rendszer hibái úgy javulnának is, ellenben pénzkidobással nem.

2016. márc. 26. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!