Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A tömegközlekedés melletti...

A tömegközlekedés melletti érv egyedül a környezetbarátság?

Figyelt kérdés

Véleményem szerint más érv nincs mellette.


Diákkoromban sokat buszoztam.


Ha összeszámolnánk mennyi időt vesztegettem el életem során eddig arra, hogy buszmegállóban ácsorogjak, várjak a buszra, egy év is kijönne.

Plusz, számítsuk hozzá a hosszabb menetidőt, komfort hiányát.


Én például logisztikai területen dolgozom, a munkaidő mondhatni rugalmas, de gyakori, hogy túlórázni kell, van, hogy 10 órát bent vagyok az irodában.

Meg is őrülnék az ember, hogyha még a tömegközlekedéshez is igazodni kellene.


Nem is ismerek olyan embert, aki logisztikai területen dolgozik és nem kocsival jár, illetve ha nincs neki, akkor nem tervez venni.


A cégeknél is, nem véletlen, hogy a magasabb pozíciókban céges kocsi jár.


A tömegközlekedés szerintem nagyon időpazarló.Annak való, aki ráér vagy nincs pénze.


Emiatt egyáltalán nem támogatom ezt az új trendet ami Magyarországon, meg az EU-ban uralkodik, hogy "tereljünk mindenkit tömegközlekedésre, "adóztassuk szét az autósokat"



2015. aug. 8. 08:02
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:

Vannak, akik menőzésre használják, igen.

De, a többség egyáltalán nem.


Nekem például szükséges a munkába járáshoz.Nem mindegy, hogy este 6-ra vagy 8-ra érek haza.Tanulnom is kell, mivel szeretnék még egy nyelvvizsgát.


Valószínűleg a munkámból adódóan a magánéletemben is mindent előre megtervezek, leszervezek, mindent időre, állandóan számolok a fejemben.

Időpontra megyek ügyet intézni, orvoshoz, minden helyre, ahova lehet.A várakozást, sorban állást felesleges időpocsékolásnak tartom.Az alatt az idő alatt más hasznos dolgot is csinálhatna az ember.


A tömegközlekedéshez mindig számoljunk 1 órát.

Ha például busszal mész orvosi rendelésre, az időpontod 10 órára van.A buszod 8-kor indul a lakóhelyed megállójából, beér 8:45-re.Onnan még kigyalogolsz a kórházhoz az 10 perc, 8:55-nél tartunk.Több mint egy órát kell várnod.

Azért is, mert nincs későbbi busz, amivel beérnél mondjuk 9:45-re.


Emellett, a nagy bevásárlóközpontok is a városok szélén vannak, jóval könnyebben megközelíthetőek kocsival.

2015. aug. 8. 09:23
 12/26 anonim ***** válasza:
96%

Szerintem kérdező ez a válasz épp, hogy öngól! Például ezt írod: "Tanulnom is kell, mivel szeretnék még egy nyelvvizsgát"

Ha én autóztam volna, akkor soha az életben nem tanultam volna meg németül rendesen, mert bizony az a napi két óra buszozás, amíg olvasgattam a nyelvkönyveket messze többet segített, mint bármilyen tanfolyam. Szóval én a felsőfokú német nyelvvizsgámat a Tisza Volán Zrt-nek köszönhetem.


"Valószínűleg a munkámból adódóan a magánéletemben is mindent előre megtervezek, leszervezek, mindent időre, állandóan számolok a fejemben"


A tömegközlekedésnek még menetrendje is van, ami segít előre tervezni, tehát akár azt is mondhatnánk, hogy ez egy éra tömegközlekedés mellett!


"Az alatt az idő alatt más hasznos dolgot is csinálhatna az ember."


Az alatt is míg a kormányt szorongatja.


"A tömegközlekedéshez mindig számoljunk 1 órát."


Ez, hogy jött ki? Amerre én buszoztam ott tizenöt-húszpercenként csúcsidőn kívül harminc percenként járnak buszok, pedig ez helyközi (igaz városközi, nyilván falvaknál sokkal rosszabb a helyzet, de akkor sem Budapest)


"Azért is, mert nincs későbbi busz, amivel beérnél mondjuk 9:45-re"


Mi van, ha van? :-D

Meg most komolyan pont egy logisztikusnak magyarázzam, hogy hogyan szervezze meg a szabadidejét? Az előbb még nyelvet akartál tanulni most meg már baj, hogy sok a szabadidő, dönts már el kérlek!


"Emellett, a nagy bevásárlóközpontok is a városok szélén vannak, jóval könnyebben megközelíthetőek kocsival."


És persze bónusznak ez sem igaz! Ha legalább azt írtad volna, hogy autóval könnyebb elhozni a cuccot az igaz, de, hogy rossz lenne a megközelíthetőségük az nem igaz, még olyan kis városkákban is mint például Baja betérnek a a helyi buszok a nagyobb áruházakhoz.


Személyes megjegyzés, amiért nagyon fogsz utálni: Te mennyire vagy jó logisztikus? Mert ezen érvek alapján egy jó túrát nem tudnál összeállítani egy kamionnak, nem, hogy komolyabb feladatot elvégezni. Csak a kifogást keresed a megoldást helyett, ez pont a logisztikában a leginkább kontraproduktív mentalitás.

2015. aug. 8. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
95%

Azért, mert a te életviteledhez jobban passzol az autó, attól még beláthatod, hogy rengeteg előnye van a tömegközlekedésnek, ami alkalmassá teszi nem csak az alkalmi, hanem életvitelszerű használatra is.

Sok előnyt már felsoroltak a többiek, de egybe gondolj még bele: Mi történne, ha mondjuk a tömegközlekedést hazsnáloknak csak a 20%-a úgy döntene, hogy ők mostantól autóval fognak járni? Elárulom: olyan konstans dugó alakulnának ki, hogy autóval soha sehova nem érnél el. Könyörögnél, hogy legyen valahol a közelben egy metró, villamos, vagy akár bicikli. Minél többen választják az autózást, annál inkább ellehetetlenül az adott város/térség közlekedése. Egyszerűen közérdek, hogy az utasok kellően nagy százaléka tömegközlekedéssel menjen. Ez a tömegközlekedés egyik legjelentősebb előnye, de mivel nehezen számszerűsíthető, az indokoltnál kevesebbet szoktak róla beszélni.

2015. aug. 8. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

"De, ilyet csak Svájcban láttam, a vasútállomások mellé nagy parkolóházak vannak építve. "


Talált süllyedt. Ugyanis en Svajban élek.

2015. aug. 8. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
92%

"A tömegközlekedés egy elavult múlt századi csökevény, amely magyar ember pontosságához egyáltalán nem igazodik ezért már rég fel kellett volna számolni."


Magyarul pontatlanság. Lennel csak Svájcban! Meetinrol 10 perc késes es mar repülsz is a projektből. Azutan jon a kerdes: há má mijèé nincs a magyarnak nyugati fizetése? Ezért is. 8:00 az mindenhol 8:00. Ha te 8:05-tel kevered akkor ezt ne a tömegközlekedésre fogd. Tudj ktt lenni 7:45-kor ha ezért 1.50 órával korabban kell indul is akkor kultur helyen megtanulsz ennyivel korabban indulni. A tömegközlekedés pontosan ezt fejleszti ki!

2015. aug. 8. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
100%
A tömegközlekedés nem kényelmes. Viszont ennélkül a metropoliszokban nem mehetne közlekedni. Aki valaha is beragadt csúcsforgalomban egy jo másfél órára az autoba az tudja ezt. Valójában a nagyvárosok tömegközlekedése mellett tobb az érv mint a hátsója a kocsi üléshez ragadt autózás mellett. Vidéken viszont az óránként egy busz tömegközlekedés borzasztó. Ott egyszerűen nagyon nehez valoban megvalósítani az erre épülő helyváltoztatást. 10 perces utat 1 óra alatt tesz meg az ember várakozással együtt. Kényelmetlen.
2015. aug. 8. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
89%

"A tömegközlekedés szerintem nagyon időpazarló"


Ahol elek remek tomegkozlekedes van, a varos egyik vegebol a masikra hamarabb eljutsz tomegkozlekedve mint sajat autoval, ha pedig csucsidoszak van, akkor sokkal hamarabb. Metroval pl. meg atszallassal es fel ora az ami autoval mondjuk 1.


Itt olyanok is tomegkozlekedessel jarnak akiknek amugy autoja van. Egy nagyvaros kozlekedeset nem lehet megszervezni tomegkozlekedes nelkul mert az autok vegelathatatlan dugokban allnanak. Itt meg az elovarosi kozlekedes is sokkal jobb tomegkozlekedve.


Ne a magyar helyzetbol indulj ki. Egyebkent meg a tomegkozlekedes egyeni es tarsadalmi szinten is sokkal olcsobb mint az autos kozlekedes.

2015. aug. 8. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 Duenna ***** válasza:
30%

Az államnak kötelező szolidaritásból fenn kell tartania az országában élő embereknek a tömegközlekedés lehetőségét. Hol jobban, hol kevésbé jobban oldották meg. Itt az az emberek maguk is kikövetelhetnék, hogy a tömegközlekedés legyen emberbarátibb.


A gyurcsányizmus elve az volt 2003-2009 között, hogy minél kevesebb vonat jár az ország kis falvait összekötő vonalakon, minél több vasútsínt szednek föl, annál "modernebb" lesz az ország, és annál sikeresebben valósítja meg a vidék (és az ország) elsorvasztását! Arról viszont nem szólt, hogy Európa nyugati felében már 20 éve 250-300 km/óra sebességű vasutakat építenek országszerte! A fejlett országokban ma már a távolsági forgalom a 250-300 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő vonatokra épül.

2015. aug. 8. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
87%

"A gyurcsányizmus elve az volt 2003-2009 között, hogy minél kevesebb vonat jár az ország kis falvait összekötő vonalakon, minél több vasútsínt szednek föl, annál "modernebb" lesz az ország, és annál sikeresebben valósítja meg a vidék (és az ország) elsorvasztását!"


Duenna újabb témában mutatja meg, hogy nem ért semmihez! Egyetlen centiméter vasútvonalat nem szedtek fel 2004-2009 között, a személyforgalom szűnt meg 38 vasútvonalon, ezeket a vonalakat 2010-ben úgy adták át a Fidesz kormánynak, hogy mindegyik teljesen üzemképes volt! Orbánék megtehették volna, hogy ahogy ígérték "ott, ahol a műszaki lehetőségek adottak" újraindítják a vasúti személyszállítást, de nem tették, olyannyira nem, hogy például több vonalat ki is zártak a vasúti forgalomra alkalmasak közül, nehogy valaki a szemükre vesse, hogy ezt az ígéretüket is elsikálták. Végül nagyvonalúan újraindították a személyforgalmat tíz vonalon a 38-ból, napi két pár vonattal! De, hogy megspórolják az így keletkező veszteséget több korábban tűrhetően üzemelő mellékvonalon szintén levitték napi két illetve három párra a közlekedő személyvonatok számát, sőt például a korábbi fővonalnak számító Dombóvár-Bátaszék vonal napi nyolc pár vonatából is csak négy maradt meg, így jelenleg 28 vasútvonalunk van, amin nincs személyforgalom és látszatközlekedés van mintegy két tucat vasútvonalon. Ha nem hiszed mondjuk keress rá, hogy hány közvetlen vonat jár mondjuk Orosháza és Szentes vagy Makó és Mezőhegyes vagy épp Eger és a népszerű üdülőhely Szilvásvárad között. Ezeken a vonalakon korábban napi 6-8 vonatpár közlekedett most van kettő ill. három és a lista a "látszatvonalakról" ennél sokkal hosszabb!

2015. aug. 8. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 Duenna ***** válasza:
38%

19-es!

29 magyarországi vasútvonalat zárt be a gyurcsány kormány, és ez tény! Igaz, a vasúti síneket majd később akarta felszedetni! A Fidesz 2010-ben újraindította a kistelepülések között a vasútforgalmat! Ezek a tények! Minden más mellébeszélés!

2015. aug. 8. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!