Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A tömegközlekedés melletti...

A tömegközlekedés melletti érv egyedül a környezetbarátság?

Figyelt kérdés

Véleményem szerint más érv nincs mellette.


Diákkoromban sokat buszoztam.


Ha összeszámolnánk mennyi időt vesztegettem el életem során eddig arra, hogy buszmegállóban ácsorogjak, várjak a buszra, egy év is kijönne.

Plusz, számítsuk hozzá a hosszabb menetidőt, komfort hiányát.


Én például logisztikai területen dolgozom, a munkaidő mondhatni rugalmas, de gyakori, hogy túlórázni kell, van, hogy 10 órát bent vagyok az irodában.

Meg is őrülnék az ember, hogyha még a tömegközlekedéshez is igazodni kellene.


Nem is ismerek olyan embert, aki logisztikai területen dolgozik és nem kocsival jár, illetve ha nincs neki, akkor nem tervez venni.


A cégeknél is, nem véletlen, hogy a magasabb pozíciókban céges kocsi jár.


A tömegközlekedés szerintem nagyon időpazarló.Annak való, aki ráér vagy nincs pénze.


Emiatt egyáltalán nem támogatom ezt az új trendet ami Magyarországon, meg az EU-ban uralkodik, hogy "tereljünk mindenkit tömegközlekedésre, "adóztassuk szét az autósokat"



2015. aug. 8. 08:02
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
97%
Részéről a jogsi hiány az érv mellette. Mindemellett. Vonaton tudok lekapcsolni. Vezetés közben nem lehet.
2015. aug. 8. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 A kérdező kommentje:

A vonat más kategória.

Ha, jól megvan csinálva a pálya, tehát minimum 160km/h, illetve jók a vonatok, jó a menetrend.

Akkor időben tud versenyezni az autóval.


De, ilyet csak Svájcban láttam, a vasútállomások mellé nagy parkolóházak vannak építve.

A vonatok gyorsak, sűrűn járnak.Ha ott élnék, lehet én is vonattal járnék.

2015. aug. 8. 08:14
 3/26 anonim ***** válasza:
98%

- Ahogy te is mondtad, alapvetően az jár tömegközlekedéssel, akinek nincs pénze autóra, ami rohadt drága.

- Környezetkímélőbb

- A gyorsaság egyéni helyzettől függ, simán előfordul, hogy mondjuk metróval két pont közötti távolságot gyorsabban teszel meg mint a dugóban araszolva. És ez csak a magyar helyzet, Japánban nem is kérdés, hogy vonattal mész inkább (500 km/h)

- A másik aspektusa az időpazarlásnak, hogy ki lehet használni hatékonyan is azt az időt. Adott esetben lehet hogy hosszabb ideig tart az út, de pl. készülhetsz közben vizsgára végig, míg autóval az utazás leköti minden "erőforrásodat"

- Az autók zsúfoltságot okoznak az utakon; sokkal kényelmesebb lenne pl. a bulinegyedben sétálgatni, ha ki lennének tiltva onnan a járművek.


Elsőre ennyi jut eszembe.

2015. aug. 8. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
97%

Még egy érv: egy személy esetén olcsóbb.

Kettőnél már nem, legalábbis ha csak az üzemanyagárat vesszük figyelembe.

Viszont ha hozzászámoljuk a kgfb-t, a fenntartási költségeket (karbantartás, szerviz), akkor kettőnél sem. A parkolási díjakról nem is beszélve...


És szerintem is nagyon igaz, amit az első válaszoló írt: vonaton, buszon lehet pihenni, vezetés közben viszont nem, pláne, hogy egyre több idióta van az utakon. :(


Persze az általad is említett problémák valósak (menetrendhez való kötöttség, időveszteség a várakozással és egyebekkel), viszont az utóbbi az autózás esetén is fennáll mondjuk egy dugó esetén, ami ugye a csúcsidőszakokban abszolút "megszokott".

2015. aug. 8. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
5%
A tömegközlekedés egy elavult múlt századi csökevény, amely magyar ember pontosságához egyáltalán nem igazodik ezért már rég fel kellett volna számolni.
2015. aug. 8. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
98%

Egy személygépkocsi fenntartása akkor is havonta közel ötezer forint, ha be sem indítod! Erre jön még az üzemanyagköltség, az autó tárolási igénye -ez mondjuk kertes háznál nem probléma, de mondjuk panelnél már igen, és a brutális amortizációs költség, amit a legtöbb ember el sem számol!

Ezen felül meg kell szerezned a jogosítványt, az bizonyos időközönként meg kell újítanod.

Ez pedig csak az anyagi vonzata!


Továbbmegyek: Brutális felelősség! Ha beülsz a volán mögé és elnézel valamit, vagy egy másik autós/gyalogos néz el, akkor jó esetben csak meghúzod az autót rosszabb esetben valaki egész életére nyomorék lesz vagy meghal! Évente közel ezer ember hal meg közúti balesetekben.

Ha tömegközlekedéssel utazol ott a baleset esélye arányaiban jóval alacsonyabb.


Pihenés: A tömegközlekedési eszközön még ha csak állóhely jut is nem végzel szellemi munkát nem kell figyelned a szembejövőt a sávváltást, hogy mikor piros a lámpa stb.

Egy tanulmány kimutatta, hogy azok a szellemi foglalkozású dolgozók, akik tömegközlekedéssel járnak munkába jobban tudnak teljesíteni a nap elején!

Ha pedig ülőhelyed is van, akkor maga a tökély, olvashatsz, átnézheted az aznapi teendőket laptopot elő lehet venni stb.


Szubjektív megjegyzés: a tömegközlekedés kényelme. Ezt kevesen említenék, de nekem például ki nem állhatom a személyautókat, úgy érzem magam mintha egy törpe lennék, oda vagyok paszírozva az aszfalthoz, a kedvenc "személyautóm" egy Citroen Jumper volt, na ott végre nem éreztem azt, hogy egy "betontorpedóban" ülök, de azért városi forgalomba mégsem mehetsz kisbusszal.


A környezetvédelem csak hab a tortán, ha a buszok tízszer olyan környezetszennyezőek vagy háromszor olyan drágák lennének mint most én akkor is azokat választanám.

2015. aug. 8. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
97%

- Egészségügyi állapot, kor, stb, ami miatt már nem vezethet valaki.

- Költség hatékony néhány esetben. Nekem pl autó vs busz havi szinten 80 000 forint spórolást jelent.

- Tömeg közin megyek, nem kell parkoló helyet keresni, ami szintén költség

- Lehet olvasni / aludni közben

- Nem kell hozzá saját, vagy bérelt gépjármű. Nem mindenki kap céges autót ezt te is tudod. Még akkor sem, ha 250 embernek a munkáját irányítom, akkor sem. De ez is más téma, mert szerinted nem így van.

- Buszsávok, villamos sínek miatt zökkenőmentesebb közlekedést biztosít.

- 50 ember egy csuklós buszon kb 10 métert foglal el az úton. Ha mindenki külön autóval menne, 200 méternél is nagyobb forgalmat jelentene. Azaz könnyebben kialakul dugó.

- Télen nem mindenki tud / akar biztonságosan vezetni, inkább tömeg közlekedést választja.


De ezek is "más témák", mert nem téged igazolnak vissza és más nézőpontokat is megmutatnak. Mint a vonat is. Ahol sokszor nincs az az ideális állapotban a pálya, mint kepzed. Főleg ha napi 15-20 fokos hőmérséklet ingadozás van, ami a vasnak erős behajtás. Ugye?

2015. aug. 8. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
63%

" cégeknél is, nem véletlen, hogy a magasabb pozíciókban céges kocsi jár."


De miért? azért mert az autó egy státuszszimbólum, nem azért kapja az ipse mert szüksége lenne rá, hanem mert ez egyfajta fizetéskiegészítés mint a korlátlanul használható céges mobil meg számítógép.


"Emiatt egyáltalán nem támogatom ezt az új trendet ami Magyarországon, meg az EU-ban uralkodik, hogy "tereljünk mindenkit tömegközlekedésre, "adóztassuk szét az autósokat"


Mint írtam az autót a többség csak menőzésre használja, szóval adóztassuk csak szét az autósokat, akinek büdös a tömegközlekedés, az fizessen négyszer-ötször annyit, ha már amúgy is több a fizetése.


Egyébként én bevezetném a GPS alapú sávos kilométer díjat, tehát mondjuk havi 100km-ig csak 10ft/km 100-500 között már 30Ft/km és így tovább így mindenki abban lenne érdekelt, hogy minél kevesebbet autózzon!

2015. aug. 8. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
95%
Kepzed = képzeled + autó korrektor + vacak beviteli mező
2015. aug. 8. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
97%

"Véleményem szerint más érv nincs mellette. "


Hajjaj, ez bizony szűklátókörűség.


Valójában pont, hogy a tömegközlekedés mellett van több érv.


- 1 busz 100 embert olcsóbban elvisz mint 100 (vagy 50) autó 100 embert. 1 busz fogyaszt 40 litert (sacc)/100km míg 100 autó fogyaszt 700 litert/100km.

- 1 bérlet 9500 Ft Budapesten, 1 autó fenntartása havi 50-80ezer.

- tömegközlekedésen passzívan utazol, míg vezetés közben figyelni kell,

- forgalmasabb helyeken most is előfordulnak dugók, most képzeld el ha a tömegközlekedéssel utazók holnapól mind autóval járnának, máris gyorsabb lenne a tegnapi tömegközlekedés,

- tömegközlekedésnél elég, ha a buszvezetőnek van jogsija, míg ha mindenki autóval járna akkor mindenkinek kellene tanulnia is közlekedni.


Nyilván megvan az autó előnye is (flexibilitás, relatív gyorsaság, presztízs), de azért rendszer szinten a tömegközlekedés jobb megoldás.


Az utak túlzsúfoltsága és a környezetszennyezés miatt pedig érdemes az autók arányát egy egészségesebb szinten tartani/visszaszorítani, erre pedig az adóztatás egy jó módszer.

2015. aug. 8. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!