Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Nem lenne jobb, ha a nemzetköz...

Nem lenne jobb, ha a nemzetközi kamionos szállítás helyett vonatokat használnának?

Figyelt kérdés

Sokkal gazdaságosabb lenne. A vonatok pedig vagy a városokba vagy óriási raktár "városokba" szállítanának, ahonnan a kamionok csak elszállítják. Tehát csak belföldi kamionozás lenne.

Így akár minden este otthon aludhatnának a sofőrök, de ha nem is minden nap, heti legalább 1-2 nap ( tehát hétvégén otthon lehetnének ). A sofőrnek is és a cégeknek ( illetve ha állami a cég, akkor az államnak ) is jobb és gazdaságosabb lenne.


2015. júl. 21. 11:54
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Érdekes, hogy a cocalizmusban gyümölcsöket, zöldségeket szállítottak hűtővagonokban pl. őszibarackot Svédországba, Németországba.

Korábban több tanulmány foglakozott a vasúti szállítás olcsóbbságával, ill. néhány éve még arról volt szó, hogy a MÁV teherforgalma nyereséges -szemben a személyforgalommal. Még komplett kamionok tehervagonokon történő szállítását is -pl. határtól határig- olcsóbbnak ítélték, mint a közúti kamion szállítást. Nem tudom, ebben hol törént változás.

2015. júl. 21. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Nem szeretném azt állítani, hogy a szocialista időkben hazudtak, de azokban az időkben sok minden nem úgy működött, mint amilyennek mondták.

Meg azóta sok minden változott. Fejlődött az utak infrastruktúrája, a teherszállítók is hatékonyabbak, erősebbek, nagyobb teherbírásúak lettek. Logisztikailag is szervezettebb lett az egész dolog. Ezzel szemben a tehervonatos szállítás jóval kevésbé tudott fejlődni, a korlátjai megmaradtak.

2015. júl. 21. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Azt se felejtsük el, hogy vasúti szállítás már réges - régen létezett, miközben a mai volumenű kamionfuvarozásról (tehát 40 tonnás jármű) csak sokkal későbbtől beszélhetünk. Ha olyan hatékony a vasút, hogy tudott mellette ekkora fejlődésen átesni a közúti fuvarozás, amely a tanulmányok szerint a közeljövőben még inkább növekedni fog? Talán épp a vasút az elavult?
2015. júl. 21. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

12-es

Annak idején rövid ideig dolgoztam a MÁV-nál, így "első kézből hallod az igazságot". Például székesfehérvári hűtőházból szállítottak gyümölcsöket.

2015. júl. 21. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

ha belföldi szállítás lenne, akkor minek a vonat?

osztrák kamionos lehozza rajkáig az árut, átpakolják a magyar kamionba, és az kiviszi a célhoz(vagy az aktuális határhoz, ahonnan a román kolléga viszi tovább...:D)


meg ígyis hiány van sofőrökből...pont azért, mert nem mindenki szeret 3-4 hetet kinn lenni, ez igaz...de sokan mégis megcsinálják a több pénzért...egy belföldi kamionos meg keres 150-et talán...mire meg megvan az összes papír, benne van 1 millióba majdnem...kinek érné meg lerakni a jogsit azért, hogy éhbérért robotoljon? meg a cégeknek se érné meg jobban, hiszen a fuvarért is kevesebbet kapnak, ha a fuvar 20%-át végzik csak, és 80%-at a vasút...


arról már nem is beszélnék, hogy itthon semmit nem szállítanék vasúton időre...egy felsővezetékszakadás, aztán 3-4 óra kiesés...kinek érné ez meg?

2015. júl. 22. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
bocs, jó az hegyeshalomnak is, de mind1 :D csak példa volt...
2015. júl. 22. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

15-ös

Jó buli.

Tengeren túlról, kb. 15 ezer km-ről küldtem haza konténereket. A tengeri szállítás és a szárazföldi (Hamburg-Szeged) kb. ugyanannyi volt. Még meg se érkezett Hegyeshalomra már hívogattak a magyar szállítók, hogy majd ők hazahozzák. Ugyan háztól-házig fizettem, de azért kértem árat. Közel annyit mondtak, mint amennyiért a német Hamburgból hozta. Hasonló volt a helyzet Hollandia felől.

Egyébként előbb magyar szállítóktól kértem árajánlatot. Ebben több tétel is úgy szerepelt, hogy előre nem meghatározható. Pl. a kikötőben az átvétel ideje miatt több napos csúszás, sofőr szállás-, napidíjköltsége, stb. A fix összeg eleve 30 %-kal több volt, mint a többi szállítóé.

2015. júl. 22. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
"Így akár minden este otthon aludhatnának a sofőrök, de ha nem is minden nap, heti legalább 1-2 nap ( tehát hétvégén otthon lehetnének )." -----> Igen, így a kamionosok otthon alszanak, de helyettük a Mozdonyvezetők éjszakázzanak/túlórázzanak? Na ne viccelj már.
2015. júl. 23. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
jah, igen, ez meg a másik, hogy szerintem nem csak itthon, de más országokban is kb. családból lehet a vasúthoz bekerülni...vagy majd akik eddig kamionoztak, majd felveszik mozdonyvezetőnek?
2015. júl. 23. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!