Nem lenne jobb, ha a nemzetközi kamionos szállítás helyett vonatokat használnának?
Sokkal gazdaságosabb lenne. A vonatok pedig vagy a városokba vagy óriási raktár "városokba" szállítanának, ahonnan a kamionok csak elszállítják. Tehát csak belföldi kamionozás lenne.
Így akár minden este otthon aludhatnának a sofőrök, de ha nem is minden nap, heti legalább 1-2 nap ( tehát hétvégén otthon lehetnének ). A sofőrnek is és a cégeknek ( illetve ha állami a cég, akkor az államnak ) is jobb és gazdaságosabb lenne.
Érdekes, hogy a cocalizmusban gyümölcsöket, zöldségeket szállítottak hűtővagonokban pl. őszibarackot Svédországba, Németországba.
Korábban több tanulmány foglakozott a vasúti szállítás olcsóbbságával, ill. néhány éve még arról volt szó, hogy a MÁV teherforgalma nyereséges -szemben a személyforgalommal. Még komplett kamionok tehervagonokon történő szállítását is -pl. határtól határig- olcsóbbnak ítélték, mint a közúti kamion szállítást. Nem tudom, ebben hol törént változás.
Nem szeretném azt állítani, hogy a szocialista időkben hazudtak, de azokban az időkben sok minden nem úgy működött, mint amilyennek mondták.
Meg azóta sok minden változott. Fejlődött az utak infrastruktúrája, a teherszállítók is hatékonyabbak, erősebbek, nagyobb teherbírásúak lettek. Logisztikailag is szervezettebb lett az egész dolog. Ezzel szemben a tehervonatos szállítás jóval kevésbé tudott fejlődni, a korlátjai megmaradtak.
12-es
Annak idején rövid ideig dolgoztam a MÁV-nál, így "első kézből hallod az igazságot". Például székesfehérvári hűtőházból szállítottak gyümölcsöket.
ha belföldi szállítás lenne, akkor minek a vonat?
osztrák kamionos lehozza rajkáig az árut, átpakolják a magyar kamionba, és az kiviszi a célhoz(vagy az aktuális határhoz, ahonnan a román kolléga viszi tovább...:D)
meg ígyis hiány van sofőrökből...pont azért, mert nem mindenki szeret 3-4 hetet kinn lenni, ez igaz...de sokan mégis megcsinálják a több pénzért...egy belföldi kamionos meg keres 150-et talán...mire meg megvan az összes papír, benne van 1 millióba majdnem...kinek érné meg lerakni a jogsit azért, hogy éhbérért robotoljon? meg a cégeknek se érné meg jobban, hiszen a fuvarért is kevesebbet kapnak, ha a fuvar 20%-át végzik csak, és 80%-at a vasút...
arról már nem is beszélnék, hogy itthon semmit nem szállítanék vasúton időre...egy felsővezetékszakadás, aztán 3-4 óra kiesés...kinek érné ez meg?
15-ös
Jó buli.
Tengeren túlról, kb. 15 ezer km-ről küldtem haza konténereket. A tengeri szállítás és a szárazföldi (Hamburg-Szeged) kb. ugyanannyi volt. Még meg se érkezett Hegyeshalomra már hívogattak a magyar szállítók, hogy majd ők hazahozzák. Ugyan háztól-házig fizettem, de azért kértem árat. Közel annyit mondtak, mint amennyiért a német Hamburgból hozta. Hasonló volt a helyzet Hollandia felől.
Egyébként előbb magyar szállítóktól kértem árajánlatot. Ebben több tétel is úgy szerepelt, hogy előre nem meghatározható. Pl. a kikötőben az átvétel ideje miatt több napos csúszás, sofőr szállás-, napidíjköltsége, stb. A fix összeg eleve 30 %-kal több volt, mint a többi szállítóé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!