Nem lenne jobb, ha a nemzetközi kamionos szállítás helyett vonatokat használnának?
Sokkal gazdaságosabb lenne. A vonatok pedig vagy a városokba vagy óriási raktár "városokba" szállítanának, ahonnan a kamionok csak elszállítják. Tehát csak belföldi kamionozás lenne.
Így akár minden este otthon aludhatnának a sofőrök, de ha nem is minden nap, heti legalább 1-2 nap ( tehát hétvégén otthon lehetnének ). A sofőrnek is és a cégeknek ( illetve ha állami a cég, akkor az államnak ) is jobb és gazdaságosabb lenne.
A vonatos szállítás csak nagyon nagy tételben gazdaságos.
Kis 23 raklapos szállítmányokért nem érdemes, ott jobb a kamion.
Nyugaton azért látsz kevés kamiont a városokban, mert kivannak onnan tiltva, ezt úgy lehetett megoldani, hogy vannak elkerülő utak.
Ott már évtizedek óta fejlett az autópálya, gyorsforgalmi hálózat, elkerülők is bőven vannak.
Így a kamionok nem mennek be a házak közé.
Feltalaltad a meleg vizet. Ezt hivjak tehervonatnak.
A probelma az vele hogy amig kamionnal tobb orszag tavolsagba lehet 2 nap alatt szallitani, addig ugyanez a tav vonattal minimum egy het vagy tobb.
Nem. Mert nincs a vasútnak akkora kapacitása. Iszonyat idő ráállni ennyi kamionnak vonatra, plusz a vasút drága és lassú.
Én a svájci kamionos vonatot ismerem, 400 km, 11 - 12 óra menetidő, egy irányban 600 euró. Na ne vicceljünk.
Ahol ilyen van, ott kizárólag adminisztratív eszközökkel kényszerítették vonatra a kamionokat.
Más, ott a tehervonat. Egyszerűen más volumen. A kamion 24 - 25 tonnát szállít, ennyi a rendelés. Valaki rendel Budapesten 25 tonna spanyol csempét. Most ezért induljon el egy vonat? Hát ez már aztán igazán gazdaságtalan lenne. Vagy megvárod még ebbe az irányba összegyűlik 2 - 300 tonna csempe rakomány? Akkor azt meg a vevőid nem fogják kivárni. A kamion meg három nap alatt kényelmesen idehozza.
De miért kéne 1 dolgoz szállítani?
Tehát egy kamion vagy fát szállít vagy élelmiszert vagy elektronikai eszközöket. Egy vonat egyszerre tudja mindet szállítani. Csak a vagonokat annak megfelelően átalakítani. Tehát egy hűtős vagon étellel, mögötte egy normál vagon ládákkal ( elektromos eszközökkel, ruhákkal, stb ) vagy fával, fémmel, bútorral, stb-vel, mögötte egy tartály ( bár ez már veszélyes, máshogy kell szállítani ).
Tehát nem 1 vagont kell elküldeni meg 20-30 tonna árut, hanem akár 20-30 vagont és egyszerre több mint 100-150 tonna árut ( csakugye ehhez elég erős mozdony kell ).
Te elolvastad az eddigieket? 2 orszaggal arrebbra mar 1/2 HET a szallitasi ido. Elelmiszer ennyi ido alatt garantaltan tonkremegy, folyamatosan huteni meg iszonyuan koltseges.
Ha meg gyorsabb a szallitas: ki fogja kifizetni annak a tripla vagy epp otszoros koltseget, hogy 2 nap alatt megkapja a faanyagot - es igy a szallitas tobbe van, mint maga az anyag?
Osszerakni tobbfele arut: aztan mondd, hogyan rakodsz le? Atallsz a vonattal a fa-lerakattol vagy epp a kohotol, ahova az ercet hoztad, a Media Markt raktara ele, hogy letedd a plazmatv-t?
Hidd el, hogy nem veletlenul nem vasuton szallitanak mindent. Ha olcsobb lenne, ott szallitanak, mert a gyartok/megrendelok sem a sajat penzuk ellensegei.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!