Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A keleti-blokkban mennyire...

A keleti-blokkban mennyire volt elérhető dolog az átlagember számára a légi közlekedés?

Figyelt kérdés

Azt olvastam, hogy az NDK-sok jöttek Magyarországra Malévval, Interfluggal és Bulgáriába is repülővel jártak, a Szovjetunióban az átlagember is használta az Aeroflot járatait belföldi közlekedésre, meg magyarok is időnként utaztak ki a Szovjetunióba Aeroflot gépeken, de mennyire volt ez gyakori?


Gondolom nem volt annyira elérhető, mint manapság, de pl. a 90-es években senkiről se hallottam, aki repült volna.



2014. okt. 1. 13:53
 1/6 anonim ***** válasza:

Egy rövid ideig volt belföldi járat is Magyarországon. Több országnak folyamatosan volt belföldi légi közlekedése. Ez többé-kevésbé mindenki számára elérhető volt.

A 80-as években voltak olyan jobban kereső kollégáim, akik Drezdába jártak sörözni hétvégén.

2014. okt. 1. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Előzőhöz: azokban az időkben nagyon más volt az élet, de sok fiatal félre van tájékoztatva. Sok rossz nem igaz, s van ami rosszabb volt, mint hiszik.
2014. okt. 1. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 kovpet ***** válasza:

Statisztikát nem tudok, csak saját tapasztalatot:

A gegszterváltás előtt én nem ismertem olyat, aki a saját pénzéből repült akkoriban (céges kiküldetéssel 1-1 ismerősöm repült). Mondjuk mi nem voltunk gazdagok és akiket ismertem, azok sem voltak azok.

Jelenleg az ismerőseim nagy része (és magam is) rendszeresen repül ide-oda, ha csak fapadossal is.

2014. okt. 1. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Pedig lehetett, főleg az utolsó tíz évben. Igaz, inkább csak a szoci országok között. Nagyon nyomott árak voltak. Pl. volt amikor olcsóbb volt eljutni Lipcsébe repülővel, mint vonattal. Vonatra és repülővel volt olyan tarifa is, ami az aznapi visszautazás esetén volt érvényben, s ez szinte ingyen volt.
2014. okt. 1. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Kovpet, én is úgy gondolom, hogy nem ismerjük egymást. A légi közlekedés pontosan annyira volt elérhető, mint ma. Használták is annyian. De ebből le kell számítani azt, amennyivel fejletlenebb volt a légi közlekedés 30-50 évvel ezelőtt. Akkor még csak Ferihegy I. volt, és másutt (nyugaton) is kevésbé voltak felszereltek a gépek, repterek.
2014. okt. 1. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

Nem is a fejletttlenség a fő kérdés, hanem hogy akkoriban sokkal kevesebb légitársaság járt Ferihegyre. Persze kevesebb is volt, pl. első fapados légitársaság a Laker Airways volt a 70-es évektől.

Belföldi légiközlekedés 1946-69 között volt, az Il-14-esek kivonásáig, a nagyobb gépeket ugyanis nem tudták fogadni a vidéki repterek. A belföldi utak az elsőosztályú vonatjegy árának feleltek meg. És igen, a szoci országokba nyomott árakon, kedvezményesen lehetett utazni. Az más kérdés, hogy erről kevesen tudtak, főleg vidéken.

2015. júl. 26. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!