A keleti-blokkban mennyire volt elérhető dolog az átlagember számára a légi közlekedés?
Azt olvastam, hogy az NDK-sok jöttek Magyarországra Malévval, Interfluggal és Bulgáriába is repülővel jártak, a Szovjetunióban az átlagember is használta az Aeroflot járatait belföldi közlekedésre, meg magyarok is időnként utaztak ki a Szovjetunióba Aeroflot gépeken, de mennyire volt ez gyakori?
Gondolom nem volt annyira elérhető, mint manapság, de pl. a 90-es években senkiről se hallottam, aki repült volna.
Egy rövid ideig volt belföldi járat is Magyarországon. Több országnak folyamatosan volt belföldi légi közlekedése. Ez többé-kevésbé mindenki számára elérhető volt.
A 80-as években voltak olyan jobban kereső kollégáim, akik Drezdába jártak sörözni hétvégén.
Statisztikát nem tudok, csak saját tapasztalatot:
A gegszterváltás előtt én nem ismertem olyat, aki a saját pénzéből repült akkoriban (céges kiküldetéssel 1-1 ismerősöm repült). Mondjuk mi nem voltunk gazdagok és akiket ismertem, azok sem voltak azok.
Jelenleg az ismerőseim nagy része (és magam is) rendszeresen repül ide-oda, ha csak fapadossal is.
Nem is a fejletttlenség a fő kérdés, hanem hogy akkoriban sokkal kevesebb légitársaság járt Ferihegyre. Persze kevesebb is volt, pl. első fapados légitársaság a Laker Airways volt a 70-es évektől.
Belföldi légiközlekedés 1946-69 között volt, az Il-14-esek kivonásáig, a nagyobb gépeket ugyanis nem tudták fogadni a vidéki repterek. A belföldi utak az elsőosztályú vonatjegy árának feleltek meg. És igen, a szoci országokba nyomott árakon, kedvezményesen lehetett utazni. Az más kérdés, hogy erről kevesen tudtak, főleg vidéken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!