Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Miért nincs magyar autógyár?

Miért nincs magyar autógyár?

Figyelt kérdés

Nem voltam biztos benne,hogy melyik topicba írjam a kérdést.

Kíváncsi lennék miért nincs magyar autógyár vagy valami hasonló gépgyár:pl.tarktorgyár,munkagépgyár stb.



2014. szept. 23. 14:31
 1/10 anonim ***** válasza:
58%

Személy autógyár sohasem volt Magyarországon.


Viszont, buszokat (Ikarus) , teherautókat, steiger (Csepel, Rába) gyártottak Magyarországon sokáig.


Ikarus, Rába még mindig lehetne, hogyha a privatizációt nem szúrják el.


A kelet-európai országoknak nem nagyon van ipara, a rendszerváltás után tönkrementek vagy felvásárolta őket a konkurencia , vagy megvette és bezáratta őket.

2014. szept. 23. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

"A kelet-európai országoknak nem nagyon van ipara, a rendszerváltás után tönkrementek vagy felvásárolta őket a konkurencia , vagy megvette és bezáratta őket."


Ezt tudom,de lehetne akkor is autógyárat nyitni,mégha nem is volt azelőtt!

2014. szept. 23. 14:45
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Buszgyárunk és haszongépjárműgyárunk még mindig van. Működik a Rába (valamilyen szinten), a Credo és a Nabi is.
2014. szept. 23. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
96%

"Személy autógyár sohasem volt Magyarországon. "


Nem véve tudomást a következő típusokról:

Magosix, Magotax, Magomobil, Martha, Alma, Pente, Balaton,

valóban nem nagyon volt.

2014. szept. 23. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Mert a mai globalizált világban óriási a verseny, egy versenyképes, sikeres autógyárhoz rengeteg tőke, tudás, innováció kell. Évi 1-2 milliós darabszám alatt már nem gazdaságos az autógyártás.

A háború előtt még működött néhány személyautókat is készítő vállalat Magyarországon, de később a KGST tervutasításos gazdaságában, a nemzetközi munkamegosztás keretében Magyarország nem gyárthatott személyautókat, mi a buszgyártást kaptuk.

Ma már a nagy piaci verseny miatt a korábbi szocialista blokk autógyárai nem lennének versenyképesek önállóan, mára már mindet felvásárolták a nagy multik (a Renaulté a Dacia, Lada, a Volkswagené lett a Skoda, a Fiaté a Zastawa, a ZAZ-t a GW-Daewoo vette meg) csak így tudtak megmaradni. A Tatra és a GAZ megmaradt önálló, de már felhagytak az autógyártással, már csak teherautókat gyártanak saját márkajelzéssel, illetve a GAZ még külső megbízással, együttműködéssel gyártja a GM, VW autóit is az orosz piacra.

2014. szept. 23. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

# 5


Lehetne kicsiben kezdeni:csak a hazai szükségeletekre eleinte.Azután,pedig az igény diktál.szerintem mindenképpen jó lenne!Szaktudás az meg van rá.

2014. szept. 23. 16:17
 7/10 anonim ***** válasza:

Jelenleg rendszere magyar autógyár van. De magyar fejlesztésű es egyben magyar tulajdonú autógyár nincs. Haszonjármű gyaraink vannak


Anno a KGST-ben nem osztottak lapot Magyarországnak személyautó gyártásra. Ezért az a tudás ami korabban megvolt eltűnt, nem lett fejlesztve. Ma mar nem valószínű hogy lehetne ilyet indítani. Nálunk nagyobb országok se tudnak saját autóval kijönni.

2014. szept. 23. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

De minek gyártsunk autót, amikor semmink nincs hozzá? A nyersanyagok még hagyján, de tudás sincs. Az, hogy gyakorlatban hogyan működik egy cég, az láthatóan hírből sem jól ismert.


Tegyük fel, alakítani akarunk egy autógyárat. Jó, hát hogyan kezdjük el? Kéne egy műszaki terv, nem? Ami alapján az autó elkészülne. Ki csinálja meg?


De tényleg, ki? Ki fogja a versenyképes fogyasztást lehetővé tevő motort kifejleszteni? A klímaberendezést? Az elektronikát?


Ezek az emberek már mind multiknál dolgoznak, ha egyáltalán vannak is ilyenek Magyarországon.


Arról meg nem is beszélve, hogy rengeteg autó van forgalomban, és a magyar piacról induljunk dologhoz két megjegyzés: 1.) a magyar autópiac jelentős része használt autó, tehát hova akarsz betörni, 2.) az EU-n belül szabad áruforgalom van, és 3.) a világon az autóipari lobbi olyan erős néhány országban, hogy azzal képtelenség innét versenyezni, egyes cégek a magyar GDP-nél nagyobb forgalommal rendelkeznek.


Tehát nem lesz magyar autógyártás.


A traktorgyártás, munkagépgyártás, stb. más tészta, ott vannak lehetőségek.

2014. szept. 23. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

van autógyár, csak nem magyar márka és személyautó, te erre voltál kíváncsi.

legfőképp azért, mert magyarország nem eg yipari ország, trianonnak köszönhetően a komolyabb nyersanyagforrásaink külföldre kerültek.


ikarus, rába ma is van, csak nem találod meg őket a helyi használtautó piacon.

2014. szept. 23. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

A közúti járműgyártás minden tekintetben a magyar gazdaság húzóágazata, amely az európai válságjelenségek ellenére is bővült és bővülőben van.

[link]

2014. szept. 23. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!