Hogy számolták ki a MÁV sztrájk alatt keletkezett veszteséget? (100 millió Ft)
Oké, de tudod h ebben az országban olyan csodák léteznek, hogy az minden képzeletet felül múl.
Talán a pitagorasz tételt alkalmazták ,,, nemtom. na csak mert kb annyi köze van annak is ehhez sztem :-)
Lényeg, hogy az utazóközönséget (és más érintetteket) a sztrájk ellen hangolja a kormány.
(Mondjuk a MÁV sztrájkokat én nem is nevezném sztrájknak - inkább röhejnek. A franciák biztos csodálkoznának ha látnák, hogy mo.-on hogy néz ki a sztrájk...)
"A dolgozókat akkor is ki kell fizetni nem?" Nem. Sztrájk idejére nem jár bér.
Amúgy gondolom ugyanazt a képletet alkalmazták, mint amikor kiderül, hogy 2.000.000 Ft kárt okozol azzal, ha letorrentezel egy a tescoban 990 Ft-ért megkapható CD-t.
A jegyeladás után sztrájk alatt nincs bevétel, viszont később menetrenden kívül üresen is le kell vinni a vonatot, mivel menetrend szerint vissza kell jönnie:
pl. 8-kor nem indul el Szegedre sztrájk miatt a vonat, 9-kor vége a sztrájknak, akkor üresen le kell mennie a szerelvénynek, hogy menetrend szerint délután vissza tudjon jönni Budapestre.
Így az energiaköltséget nem spórolták meg, de lehet, hogy túlórapótlékot fizetni kell a csúszások miatt.
Jegyeladások, túlórapótlékok stb. veszteségégéből leszámítják a bérköltség kiesésének nyereségét, és megkapják, hogy mennyi a veszteség.
Ha valaki azt hiszi, hogy a sztrájk nyereséget hoz bármely munkáltatónak, az ne csodálkozzon, hogy hülyének nézik, mert az a alap gazdasági folyamatokat se érti.
"menetrenden kívül üresen is le kell vinni a vonatot, mivel menetrend szerint vissza kell jönnie: "
Nem feltétlen. A mávra jellemző, hogy kihagyják azt a járatot is
Lehetséges még, ha az ellenvonat sem indul el, akkor meg nem kell tenniük semmit.
Arról nem is beszélve, hogy nem hallottam még arról sem, hogy a bérleteseknek visszaadnák a bérlet aznapra eső részét... Pedig a bérletesek vannak nagyobb arányban a vonaton.
Mindjárt bebizonyítják a fideszesek, hogy a sztrájk nemhogy kárt nem okoz, de még termel is az országnak! Egyébként az indokolás a következő:
"A veszteség a menetjegybevétel kieséséből, a visszatérített jegyárakból, a vasúti bérletek elfogadása miatt a Volán-társaságokkal való elszámolásból, illetve a teherforgalom kiesése miatti pályavasúti díjak elmaradásából származik."
Szóval a jegyeken kívül fizetni kell a Volannak, és szerintem a teherforgalom állása okozhatta a legnagyobb kiesést, simán összejöhet a 100 milla.
Ja és ebben nincs benne a cégek vesztesége, ahol a dolgozók késtek, vagy nem tudtak bemenni dolgozni, ezért csökkent a termelés!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!