Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Hogyan van ez a 4 lépcsős...

Hogyan van ez a 4 lépcsős riasztás?

Figyelt kérdés

Káoszt okozhat az új központi riasztás


[link]


Káoszt hozhat a tűzoltók szerint, ha jövőre elindul a központi riasztórendszer, amelyben az összes vidéki segélyhívás két központba fut majd be, Szombathelyre vagy Miskolcra. A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete szerint már most is tíz-húsz perces késéseket okoz a kétlépcsős „pajzsrendszer”, amin tovább ronthat a jövőre tervezett négylépcsős vészjelzés....


Mi ez a 4 lépcső, és mi a mostani két lépcső?


1. lépcső a központban, mondjuk Szombathelyen rögzítik, hogy Tatán ég egy ház.

2. Tatán a tűzoltóság megkapja au infót, és kiküldi a kocsit.


Na de mi a másik két feleslegesen beiktatott lépcső???



2013. máj. 21. 12:58
 1/8 anonim ***** válasza:

1, beszólnak

2, a központban rögzítik

3, a központból leszólnak a helyi mentésirányításnak

4, a helyi tűzoltóság elindul


A probléma az, hogy a központ nagyobb katasztrófahelyzetek esetén nem képes az irányításra, mert eleve kevesen vannak, valamint sokkal kevesebb infó jut el a helyi parancsnokságokra, mert nincs helyismeretük a központosoknak stb.

2013. máj. 21. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Kösz, de azt is írja, hogy most két lépcső van a korábbi egy helyett. Az meg akkor hogyan van?

'A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete szerint már most is tíz-húsz perces késéseket okoz a kétlépcsős „pajzsrendszer”'

2013. máj. 21. 18:31
 3/8 anonim ***** válasza:
hát a pajzs előtt csak a 3. lépés volt a lényeg, most bejött a 2-es lépés is
2013. máj. 21. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Most akkor hogyan van, a helyi tűzoltóság/mentő/rendőrség rögzíti a hívást? Korábban nem volt rögzítés, csak sajtcédulés felírás? Vagy hogyan volt?
2013. máj. 21. 20:14
 5/8 anonim ***** válasza:
lényeg az, hogy eddig egyből a parancsnokságokhoz kapcsolták a bejelentéseket, most viszont elösszőr egy távoli központtal kell beszélni, akik leszólnak a helyieknek. Tehát mostmár a helyi emberekkel nem tudsz beszélni közvetlenül
2013. máj. 21. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Na ja, ez durva! :( Más országokban ezt hogy csinálják?


Amúgy engem is csábítgattak hívásrögzítő munkakörbe, de napi 8 óra folyamatos stresszt nem bírnék ki! Ha ott ülnék a tűzoltóságon a hagyományos rendszerben, akkor kapnék napi max. 10-20 hívást* (nem Budapestről beszélek), itt meg óránként kapna az ember egy tucatnyit.


*Rutinból kiszűrné az ember Kati nénit, aki mindenhol tüzet lát, és az unatkozó kölyköket is.


Na meg mi lesz a mentőknél? Van egy csomó alapvető elsősegély tipp, amit már a telefonban meg lehet adni, na de ha nem orvos hanem híváskezelő van csak ott, akkor az milyen tanácsot tud adni?

2013. máj. 21. 23:13
 7/8 anonim ***** válasza:

A két országos segélyhívó központ az nem fog irányítani. Ők csak a jelzéseket veszik fel (rendőrség, mentők, katasztrófavédelem).

Ők továbítják a jelzést egy ON-LINE rendszeren keresztül az illetékes szerv, megyei műveletirányítási ügyeletére. (rendőrség és katasztrófavédelem együtt lesz év végétől).

A megyei műveletirányítási ügyeletről történik az erők irányítása. Tehát szakmabeli irányítja a szakmabelit.

Nem kell felülni mindenféle provokatív cikknek, amit a szakszervezetek generálnak.

2013. jún. 17. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Akkor ez most hogyan lesz? Infarktust kap valaki a szőlőhegyen, a telefonnál lévő híváskezelőnek próbálja elmagyarázni, hogy a kereszt után a 3. földúton a zöld ház olyan 50 méterre van? Vagy a Shell-kút után (ki tudja milyen utca, külterület, de a városban csak egy Shell-kút van) az a rozoga faépület gyulladt ki?

Vagy odakapcsolják a helyi központhoz, ahol a helyi diszpécser tisztában van a pontos helyszínnel? Ha csak az első, akkor szívás, ha meg a második, akkor meg minek késleltetik a hívást?

2013. jún. 18. 00:46

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!