Ha a MÁV fel lenne osztva akkor eredményesebb lenne? Érveket, ellenérveket várok.
Japán példa alapján.A japánoknál régebben egy nagy vasúttársaság működött ,de voltak vele zűrök ,nagyon veszteségesek volt , hatalmas adósságot halmozott fel.Na , ekkor úgy döntöttek , hogy megszüntetik a nagy társaságot és felosztják kisebb vasúti társaságokra.Náluk privatizálták is ,de ez nálunk nem működne.
Mióta ezt meglépték , azóta nagyon ritka a késés , a kocsik tiszták , nyereséges a biznisz ,az utasforgalom is megnőtt.
Nálunk ugyebár itt a GYSEV , övüké a Nyugat-Dunántúl kisalföldi régió,színvonalban jobbak , mint a MÁV.
Lehetséges lenne-e felosztani régiókra a vasutat?
Vagy ilyen kis országban nincs értelme?
Nem változik, nem változhat így itt semmi, a MÁV ugyanis az aktuálisan hatalmon lévő politikai elitek lerablóterepének számít.
Megszüntetném az egész MÁV-ot, majd másnap teljesen új társaságokat hoznék létre a helyén, amelyeket privatizálnék.
A személyszállítás természetesen nem működhetne pusztán piaci alapon, továbbra is járna neki állami dotáció, de jóval kevesebb, mint ma.
Nincs ugyanis szükség 7000 km-es vasúthálózat fenntartására Magyarországon, sem annyi személyszállító járat közlekedtetésére, mint ma. Nagyjából 4500-5000 km-t tartanék meg, és napi 1500 járatot, ennek a fejlesztésére viszont érdemes lenne költeni. A nagyvárosok környéki elővárosi forgalom és a városközi gyorsvonati közlekedés az, amit szerintem érdemes nálunk fejleszteni, valamint a közép- és hosszútávú/tranzit teherszállítás.
12:41
"Ezzel kb. csak a vasúton utazók bő háromnegyedének az életét keserítenéd meg."
A vasúton utazók háromnegyede a hálózat egynegyedén utazik :)
"Náluk privatizálták is ,de ez nálunk nem működne."
De igenis működne.
Ahogy már előttem is írták, a MÁV gyakorlatilag arra szolgál, hogy a pártok kiszivattyúzzák a pénzt az államból(a dolgozók egy tekintélyes része ebben is közre is működik). A cég korrupció-ellenes részlegét például nem sokkal a megalapítása után megszüntették, pedig elég eredményes volt.
Én is úgy gondolom, hogy a legjobb az lenne, ha több kisebb magán vasúttársaságunk lenne.
"És egyáltalán miért lenne kötelező a tömegközlekedésnek nyereségesnek lenni? Ez egy közszolgáltatás, az emberek életszínvonalát emeli, a gazdasági termelést segíti. A közútkezelő, a kórházak, tűzoltóságok, egyetemek mikor nyereségesek?"
Nyugat-Európában és Észak-Amerikában azért van rá jó néhány példa (a tűzoltóságok kivételével).
#12 válaszában látszik, hogy miért "védik meg a szárnyvonalakat": mert a 70 éves Mari néni meg Pista bácsi Bivalybasznád alsóról felháborodna és menne hisztizni a Feri polgármesterhez, hogy hogy merték beszüntetni a járatot a 30 km-re lévő 30 ezres körzeti székhelyre és hogy mit képzelnek, hogy ő buszozzon inkább. Azt már nem, ő nagyobb úr/hölgy annál, ő vonattal járt 40 évig! Aztán szavazáskor MariPista erre fog emlékezni sértődötten, nem másra.
A tömegközlekedés közérdek, de a vonattal tömegközlekedés nem helyközi ingázóvonatokra lett kitalálva, amin utaznak egy nap tizenöten (hétvégén meg hárman), arra ott a busz.
"Nincs ugyanis szükség 7000 km-es vasúthálózat fenntartására Magyarországon, sem annyi személyszállító járat közlekedtetésére, mint ma. Nagyjából 4500-5000 km-t tartanék meg, és napi 1500 járatot, ennek a fejlesztésére viszont érdemes lenne költeni."
Akkor legyen +2000-2500 km-nyi buszjárat? Az mégis milyen tekintetben különb, mint a vasút?
"és napi 1500 járatot, ennek a fejlesztésére viszont érdemes lenne költeni. "
Az tudod mit jelent???
A napi összes IC vonat és a Budapesti elővárosi vonatok 2/3-át. Azon kívül nem közlekedne semmi.
Látszik, hogy te is szakártő vagy...
"#16: mondjuk abban, hogy egy utaskilométer költsége vasúton 23Ft, autóbusszal pedig 7 körüli, tehát kevesebb, mint harmadannyiba kerülne."
Ezek a számok miből jönnek ki, és milyen utasforgalom mellett?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!