Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Ha a MÁV fel lenne osztva...

Ha a MÁV fel lenne osztva akkor eredményesebb lenne? Érveket, ellenérveket várok.

Figyelt kérdés

Japán példa alapján.A japánoknál régebben egy nagy vasúttársaság működött ,de voltak vele zűrök ,nagyon veszteségesek volt , hatalmas adósságot halmozott fel.Na , ekkor úgy döntöttek , hogy megszüntetik a nagy társaságot és felosztják kisebb vasúti társaságokra.Náluk privatizálták is ,de ez nálunk nem működne.

Mióta ezt meglépték , azóta nagyon ritka a késés , a kocsik tiszták , nyereséges a biznisz ,az utasforgalom is megnőtt.


Nálunk ugyebár itt a GYSEV , övüké a Nyugat-Dunántúl kisalföldi régió,színvonalban jobbak , mint a MÁV.


Lehetséges lenne-e felosztani régiókra a vasutat?

Vagy ilyen kis országban nincs értelme?



2013. máj. 3. 21:59
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
85%

Már most is fel van osztva, külön van a teherszállítás, a személyszállítás, a vontatás és a karbantartás. Ami hülyeség, mert a teherszállítás nyereségéből lehetne finanszírozni a többi veszteségét.

Ha a területi alapú felosztásra gondolsz, ahhoz meg kis ország vagyunk.

A MÁV akkor mászik majd ki a szarból, ha privatizálják, addig csak egy veszteséges állami mamut marad, ahol mindenki lop.

2013. máj. 3. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%
A MÁV-ot már így is teljesen szétszabdalták. Nem a vonalakat osztották fel kisebb társaságok között, hanem az egyes ágazatokat szervezték ki különböző cégekbe (személyszállítás, árufuvarozás, karbantartás, informatika, stb.), és még veszteségesebb, mint előtte volt.
2013. máj. 3. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy a mávnak pont a nyereséges ágazatait adták el ... Így nem lehet fenntartani egy közösségi szolgáltatást, hogy a krémet eladjuk a többit meg próbáljuk fenntartani valahogy ...
2013. máj. 3. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 ConnectCare ***** válasza:
64%

Szerintem működne a privatizáció. Magán boltjaink vannak, mozijaink, már légitársaságunk is, miért pont a vasút ne menne?! Pl. miért ne lehetne részvényes egy olyan vasutas, aki sok éve vonatozik már és sok mindent kisujjból jobban kiráz, mint azok, akik a vezetőséget alkotják ma. Bírnám, ha tudnék venni MÁV részvényt! :)


Ehhez viszont fel kellene osztani kisebb részekre. Így szerintem nem lenne hülyeség, még akkor sem, ha az eredeti cég már így is fel van szabdalva. Egy üzletág még így is elég nagy egy átlag céghez képest, még akkor is, ha állami cégekhez mérünk.

2013. máj. 3. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
67%
Máv is nyereséges lenne, ha csak a fővonalakat üzemeltetné...
2013. máj. 3. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Azért a japánok jóval másabbak mint mi, itt is ugye fel lett már osztva a MÁV csak itt ahogyan mondták külön a teher szállítás, személy szállítás karbantartás stb... Ez így sem teljesen kóser mert az egész úgy kaka ahogy van.

Persze ha itt is fel lenne osztva területenként akkor sem menne jobban mert annyi eszük már sajnos nincs hogy ezt rendesen kivitelezzék.

Persze nekem van egy apró ötletem erre én úgy csinálnám hogy az egészet úgy ahogy van feloszlatnám, majd területenként létrehoznék 1-1 társaságot. Ugye GYSEV úgy jó ahogy van de én kiterjeszteném azt az egész Dunántúlra, és oda adnám nekik a Nyugati Pályaudvart és onnan irányítanám a vonatforgalmat az egész Dunántúlon, persze nem teljesen, a Balaton térségén létrehoznék egy másik kisebb társaságot ami csak a Balaton környéki utasszállítással foglalkozna de összekapcsolnám a teljes Dunántúlival is, mert így jobban lehet felügyelni mint az egészet. Akkor ugye a Déli pályaudvart azt oda adnám egy olyan vasúti társaságnak akik kizárólag Magyarország déli oldalára szállítaná az utasokat, ugye Baja, Szeged például meg ugye benne lenne a fél alföldi rész is.

A maradékot a Keletit azt ugye úgy ahogy eddig is volt, de csak az Ország Északi, és Keleti irányába szállítsa az utasokat.

Nos ez nem teljesen kidolgozott terv így az igaz, de az alapja szerintem kivitelezhetőbb lenne. Persze az Egész dunántúli rész kicsit sok lenne egy társaságnak, de nyilván annak a résznek a fejlesztésébe több erőt fektetnék bele, mert egy jól kidolgozott tervvel felügyelhetőbb lehetne én szerintem. Mert ha mindet külön ágazatokra bontjuk és azt felügyeli 1-1 ember ugye, de én így összekötném őket hogy ne csak a fővárosban hanem vidéken is lehessen átcsatlakozni más más társaság járataihoz, erre alapítanék egy olyan társaságot ahol a pályaudvarokon főleg a fővárosban meg vidéken is csak úgy közlekedne hogy mindegyik pályán megáll hogy az utasok átszállhassanak egy olyan vonatra amilyenre szeretnének, és persze a fővárosi pályaudvarokon is lenne ilyen hogy mindegyik pályaudvarra elszállítja az utasokat, és a menetrendet is úgy igazítanám hogy időbe érjenek oda, és elég legyen egy bő 10-15 perces várakozási idő maximum.

A teherszállítást is ugyanígy osztanám szét, azzal a különbséggel hogy az adott cég több részre átmehessen szabadon ha olyan az útvonala, mindenféle variálás nélkül. Persze ez a része működhetne még ha jobban kidolgozzák mert én csak az alapelképzelést írtam le, de szerintem ha több részre lenne bontva mint Japánban jobban felügyelhetőbb is lenne az egész, de hogy ne legyen az hogy az egyik fejlett a másik szinte darabokban úgy csinálnám ezt az egészet hogy a fejlődésük arányosan történjen. Persze nem arra gondolok hogy ha az egyik nem fejlődik akkor a többi sem, de én kijelölnék egy szervezetet erre a célra hogy a fejlesztést, és a korszerűsítést egységesen felügyelje hogy ne legyenek túl nagy eltérések.

Ezt meglehet oldani így is én szerintem de sajnos nem sokan akarják ezt így megvalósítani.

Oké hogy ez az elképzelés sem túl tökéletes de szerintem jól működne ha odafigyelő normális emberek csinálnák.

2013. máj. 3. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
Szerintem az itteni vonatok is nagyrészben tiszták, legfeljebb 5 percet késnek, a tájékoztats minősége sem a béka segge alatt van már.
2013. máj. 3. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%

A privatizáció nem csodaszer. Bezárnák a veszteséges vonalakat, elküldenének 5000 főt, emelnék a jegyárakat, utána lenne nyereséges.


És egyáltalán miért lenne kötelező a tömegközlekedésnek nyereségesnek lenni? Ez egy közszolgáltatás, az emberek életszínvonalát emeli, a gazdasági termelést segíti. A közútkezelő, a kórházak, tűzoltóságok, egyetemek mikor nyereségesek? Akkor ezeket is privatizálni kellene?

Vagy akkor a metróépítés is teljesen fölösleges beruházás, mivel a 400 milliárd soha az életben nem fog megtérülni a jegyárakból, bérletekből?

2013. máj. 3. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

Nem feltélenűl baj ha nem nyereséges, de azért nem egy idiai szinvonalat várnánk el itt európa szívében.


Ilyen drága jegyárak mellett(25ft/km 2. osztályon), ilyen lassú sebesség mellett(75 km/h átlagban), ilyen mocskos vonatok mellett(ablakon nem lehet kilátni a retektől) már tényleg csak az veszi igénybe ezt a szolgáltatást aki nagyon rá van szorulva.

Egyéb apróságokról nem is beszélve.


(Egyszer lefulladt alattunk a mozdony, máskor pedig a pályamunkák miatt egy vezetéket elszakítottak, 1 óra 5 perc késés. A csatlakozás nem volt képes 5 percet várni 30 utasra mikor összesen nem ültek rajta annyian szerintem.)

2013. máj. 4. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
100%

Úgy nem megy, hogy egyszerre megy a hiszti azért, hogy a drága adófizetők pénzéből kell fenttartani és azért is, hogy hogy mernek jegyárat emelni. Arról nem is beszélve, hogy "megvédjük a szárnyvonalakat" felkiáltással szabályosan megtiltják, hogy a veszteséges vonalakat megszüntessék.


Ez kb. olyan, mintha az adóhivatal szólna egy veszteséges cégnek, hogy oké, oké, mindenkinek jobb lenne, ha nyereséges lennél, de azért mi megtiltjuk neked az átstrukturálást.


El kell dönteni, hogy akkor közérdek-e a vasúti szolgáltatás a szárnyvonalakon is, és akkor elfogadni, hogy sosem lesz más, mint egy pénznyelő, vagy el kell dönteni, hogy profittermelő vállalatot akarunk látni, aki minőségi szolgáltatást nyújt a fővonalakon a szárnyvonalak megszüntetéséért és áremelésért cserébe.

2013. máj. 4. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!