Mikor látják be az emberek és a kormányzat, hogy a tanulás nem csak az egyén hanem a társadalom haszna is?
Érdemes megkeresni valahol az előadás felvételét, mert eléggé érdekes. Én személy szerint élőben néztem meg. (kbegy hét még ide felkerül a videó is)
Arról szól, hogy miért fontos az oktatás,miért fontos a felsőoktatás nemcsak az egyénnek, hanem a társadalomnak is. Pl érdekes volt, hogy átlagban ha jól emlékszem egy diplomás kb 50 millió forint hasznot hoz a társadalomnak, míg akiknek nincs középfokú végzettsége átlagban nem hogy hasznot nem hoz, hanem még a társadalom, az ország anyagi "kárára van".
A felsőfokú végzettséggel rendelkezők jobb lehetőségeik vannak, jobb anyagi hátterük, jobb életük. És egy érdekesség pl, hogy a különböző végzettségű emberek gyerekei más ütemben fejlődnek. Pl egy diplomás szülők gyermeke 6.-os korára lesz olyan szinten mint egy szakmunkás szülők gyereke 10. korára. Ez persze átlagos felmérés.
Kérdező a társadalom legértékesebb rétege a Munkásosztály!Ebbe beletartozik az összes fizikai dolgozó,szakmunkás,a parasztság,(őstermelők,állattartással foglalkozók,növénytermesztők).Ezekhez a munkákhoz nem elengedhetetlen a diploma.
És való igaz,az értelmiségi rétegnek messze jobb lehetőségeik vannak,sajnos ez mindig is így volt.
Kérdező valójában mit akarsz?Értelmiségit faragni az összes emberből?(különös tekintettel az elkövetkező generációra).De akkor ki fog dolgozni?
ma 11:34
Sajnos nincs fent még az előadás, de nagyon is érdemes megnézni. Nem azokban az országokban van itt óriási fejlődés és gazdasági motor ahol alacsony az iskolázottság. pl egy érdekesség, hogy itthon a gdp felét az értelmiség termeli meg. Persze szükség van munkásra is, de azért egy ország, gazdaság motorját az értelmiség adja. Lehet furcsán hangzik, de így van. Egyes országokban belátták, hogy az oktatásba invesztálni nagyon fontos és megtérülő dolog. Na azok azok a helyek ahol ez meg is látszik a gazdaságon. A két fő Japán és Korea. Itt a mai generáció oktatására sokat fordítanak. Japánban bőven 60% fölött van a fiatalok felsőfokú iskolázottsága.
De elég csak nálunk az EUban is 1-2 helyen szétnézni.
De ezek mind benne vannak az előadásanyagban.
Azért, mert nem érdekük.
Van 20%-nyi diplomás az országban. Ezek közül szerintem 6-7% körüli a nyugdíjasok száma.
Tehát a választók majd 87%-át másképpen is meg lehet venni.
Emellett abszolút nem érdekelt a kormányzat, pláne a mostani abban, hogy legyen egy olyan értelmiség, aki nemcsak egy dologhoz ért csőlátással, (mint sajnos sok műszaki, főként informatikai képzésterületen résztvevő). Mert akkor képesek lennének véleményt nyilvánítani, nem lehetne megmagyarázni egy normális országban az állampolgároknak, egy olyan országban ahol vannak alapvető pü-i ismeretek, hogy ha a szolgáltatókat adóztatjuk, akkor azzal nem az embereket adóztatjuk, nem lenne létjogosultsága a fedezet nélküli nyugdíjemelgetéseknek, amivel megveszik a nyugdíjas szavazatokat, stb.
Minden egyénnek megvan a maga érdeksorrendje. Ez függ a társadalmi helyzetétől, neveltetésétől, anyagi viszonyaitól, és még sok mástól. Akinek megélhetési gondjai vannak - még ha tisztában van is a tanulás fontosságával, amit nem hiszek - annak az az egyetlen szempontja, hogy aznap mi legyen az asztalon. Ez felülírhatatlan, mert az élet nem tudat, hanem ösztön alapon működik.
Az emberek sohasem látnak be semmit. Egy eset, hogy okos, hatalomvágytól nem túltengő, az összefüggéseket látni akaró és látó emberek határozzák meg, mi legyen az irányvonal, miképpen működjön a média (mit tekint fontosnak és mit kevésbé), és miképpen működjön a gazdaság, közigazgatás, szóval minden. Ekkor az emberek előrevivő dolgokat hallanak, ezt szokják meg, ezt tekintik természetesnek, és egyre inkább eszerint viselkednek. De ez egy lassú, oda-vissza ható folyamat.
Másik eset, hogy gátlástalan hatalomvágyó emberek teszik ugyanezt. Akkor az emberek egy idő után gyűlölködők, besúgók, csalók, egymást meglopók lesznek, mert az az, amit meg lehet szokni.
Ha a dolog a tanuláson múlna, nem lenne az egyetemisták között ennyi szélsőségesen gondolkodó. Pontosabban nem gondolkodó
Mindkettőtöknek igaza van, és mégsem. Nem a munkásosztályban vagy az értelmiségi rétegben van az erő, hanem mindkettőben együtt, semmit sem érnek egymás nélkül. A legfontosabb az lenne, hogy egyensúlyban legyenek, hogy mind a két réteg azonos megtisztelést és arányos juttatást kapjon.
Abban igazad van kérdező, hogy könnyebb az élet diplomásként. Én is sokkal több pénzt keresek és fele annyit dolgozok, mint szegény édesapám, aki becsületesen végiggürizi az életét. Ha viszont rá azt mondod, hogy az ország anyagi kárára van, akkor lapáttal verlek agyon. Arról nem ő tehet, hogy nem fizetik meg a munkáját, ergo kevesebbet adózik, ráadásul többet betegeskedik, mert hidegben végez fizikai munkát napi 12 órában. Ha ő nem lenne, én is törölgethetném a sggemet a diplomámmal, mert hiába tervezem meg a szép házat, ha nincs, aki éhbérért felépítse.
Tehát amiket itt elmondasz, az számomra pont azt jelenti, hogy rohadt nagy a baj. Hogy a munkás gyere nem kapja meg a fejlődéshez szükséges segítséget. Én a tüntetők mellett állok egyébként, hatalmas hibákat követ el a kormányzás, de nem szabad átesni a ló túloldalára.
Szerintem itt van egy kis félremagyarázás...
" A felsőfokú végzettséggel rendelkezők jobb lehetőségeik vannak, jobb anyagi hátterük, jobb életük. "
" És egy érdekesség pl, hogy a különböző végzettségű emberek gyerekei más ütemben fejlődnek. Pl egy diplomás szülők gyermeke 6.-os korára lesz olyan szinten mint egy szakmunkás szülők gyereke 10. korára. "
Ez nem feltétlen (sőt, szerintem egyáltalán nem) azért van, mert a felsőfokú végzettség egy nagy pluszt ad az emberek értékéhez.
Sokkal inkább azért, mert a diplomát az önérvényesülés egyetlen útjának állította be a közfelfogás. Így, aki igényesebb, céltudatosabb, intelligensebb és nagyobb nyomást bír el (vagy ő maga ilyen, vagy a szülei, és ezt nyomatják) az nagyobb eséllyel küzdi át magát az oklevélig.
Tehát nem az van, hogy a jobb élet a diploma következménye, hanem a mindkettő következménye valaminek, amit pl. úgy is lehetne hívni, hogy életrevalóság - és azt nem tanítják sehol.
(Rövidebben: attól, hogy két dolog statisztikailag korrelál, nem feltétlen következménye egyik a másiknak.)
"Az a baj, hogy az emberek oskolában akarnak tanulni. Pedig ott nem lehet."
De lehet. Az iskola megfelelő alapokat és nézetett ad a tovább fejlődéshez. Vajon a mérnökök hol tanulnak? AZ orvosok? A fizikusok? Mind iskolában.
ma 15:53
Tehát akkor szerinted aki "életrevaló" azok nagy része továbbtanul?
" egy diplomás kb 50 millió forint hasznot hoz a társadalomnak, míg akiknek nincs középfokú végzettsége átlagban nem hogy hasznot nem hoz, hanem még a társadalom, az ország anyagi "kárára van". "
Vetítsd rá az előbb leírt gondolatmenetemet erre is, csak a "sikeres lesz az életben"-t cseréld le arra, hogy "hasznot hoz a társadalomnak".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!