Miért megengedett a büntetés végrehajtásban az általam alábbiakban szemléltetett pazarlás?
Elfognak egy bűnözőt, eljárás alá vonják, sok esetben (vagy kivétel nélkül mindig (?)) előzetes letartoztatásba kerül, - amelynek időtartama Magyarországon - a körülményeskedés miatt - sokszor ugyan annyi idő, mint maga a később kiszabott és jogerőre emelkedett büntetési tétel.
Most jön az a részlet, ami előtt értetlenül állok, - és olyan példát említek, ami megtörtént, nap mint nap megtörténik:
Az érintett személy az Heves megyében követte el a cselekményt, - amiért lefogták, - de a szombathelyi büntetés végrehajtási intézet "vendégszeretetét élvezte" előzetes letartóztatásban.
Sehogy sem értem, hogy:
Miért nem Heves megyében töltötte az előzetes letartóztatás időszakát?
Miért az ország - Egerhez viszonyítottan - egyik legtávolabbi pontján kellett fogva tartani?
Miért HURCOLJÁK TÁRGYALÁSONKÉNT (!), FEGYŐRI DÍSZKÍSÉRETTEL az ország két távoli pontja között a számítógépek korában, - amikor egy ügyiratot pár billentyű lenyomásával el lehet küldeni bárhová TITKOSÍTOTT FORMÁBAN, - és ugyanennyi billentyűvel vissza is lehet alakítani a kívánt formára? -Kockázati tényezőket is minimalizálni lehetne ily módon, és az őrök testi épsége sem lenne feleslegesen veszélynek kitéve, terheltségük is csökkenhetne...
Miért nem a bíró utazik az ügye után, - ha már "az élet alól is fel van mentve", ergo, ingyen utazik, stb., ill. miért nem tárgyalhatja tovább a fogva tartó intézmény illetékes bírója az érintett ügyét, ha már képtelenek egyszerűvé tenni a magyar államigazgatásban hempergők az "igazságszolgáltatás" menetét?
Az észérveken nyugvó válaszokat előre is tisztelettel megköszönöm!
Mert esetleg nincs hely az adott bv intézetben? Előfordult már ilyen!
Meg az így van "megszabva", hogy bizonyos horderejű dolgokat mondjuk csak a megyeszékhelyen tárgyalhatnak, a városi bíróságon nem! Hogy miért, azt én sem tudom!
A helyhiány valós probléma, de kötve hiszem, hogy közelebbi intézményt nem lehet találni. -Már eleve az sem jó - véleményem szerint, - hogy újabb börtönöket épít az állam, bezártakat nyit ki újból, ahelyett, hogy a törvénykezést formálná visszatartó erejűvé. Sokan "el vannak szállva" a tudattól, hogy ránk köszöntött a "demokrácia", - és tudatosan vissza is élnek ezzel, speciel, nem babusgatnám őket, mint hivatásos élősködőket.
Adott bűncselekményre ez a büntetési tétel, - akár piti tolvaj vagy, akár jogász, - kivétel nélkül mindenkire kiterjeszteném a törvények hatályát, - aki életvitel szerűen Magyarországon élő magyar állampolgár, úgy, ahogy az életvitel szerűen itt élő külföldi állampolgárokra is. Utóbbiak közül aki nem tud viselkedni, az ne jöjjön ide, ill. menjen a kaptárba, vagy viselkedjen, - ez a három alternatíva...
Mindenesetre fenntartom azt a véleményemet, hogy ez IS a pazarlás egy gátlástalan formája.
Köszönöm a választ!
A másik véglet,(esetleg lustaság?):
Szintén Hevesben történt a hetekben. Cimborám, egy kiégett autót talált egy erdőszélen. Öntudatos állampolgárként jelentette a szerveknek. Kiderült, hogy a gkocsit egy korábbi bűncselekménynél használták, így beindult a gépezet. A bcs. elkövetési helyén, Pest valamelyik kerületi kapitányságán vizsgálták az ügyet.
Eddig monden ok.
Egy kies napon telefonon hívta a komát egy nyomozó Bp-ről, hogy ugyan már ugorjon fel holnap meghallgatásra.
Holnap, 100 km-re. Nem ő jön, nem kéri meg a helyi kollégákat, hogy hallgassák meg az ügyben, majd postázzák, faxolják, emilezzék a jegyzőkönyvet, ami ugye csak formalitás, hiszen mit tudna mondani azon kívül, hogy ekkor, ennyi órakor, valóban megtaláltam itt és itt a roncsot.
Ez a lökött felment, ráment egy napja, buszköltség, helyi BKV, és még jól meg is váratták.
Szerintem legközelebb ha 2 hektár canabis ültetvényt lát, azt sem veszi észre.
Amúgy az Általad írt példa is elgondolkodtató. Fejetlenség, kapkodás, pénzszórás magasfokon.
Köszönöm - számomra hasznos - válaszodat.
Ha minden ember nyitott szemmel járna, és fel is hívná a figyelmét az abban érdekelteknek a hasonló jelenségekre válaszokat kaphatnának arra, - amit egyébként mindenki lát és tud "rajtuk kívül", - hogy miért is olyan drága Magyarországon a közszolgálatok, az "államigazgatás" fenn-, de inkább kitartása, ill. miért "van szükség" annyi, és olyan elfekvő-, fantázia "beosztásra", mint amilyenekbe eldugdosnak rengeteg, egyébként semmire nem alkalmas emberkét az éppen aktuális "királyok".
Mi "pofázhatunk", - az intézményrendszert fenntartók pedig évről-évre a képünkbe röhöghetnek és RÖHÖGNEK a mai napig is felelősséget semmiért nem vállalva.
Ugyanezeknek az embereknek van bőr a pofájukon a "társadalmi igazságosságért folytatott küzdelem" látszatát keltve orránál fogva vezetni évtizedek óta a Magyarországon élő, adózó lakosságot, - pedig nem a lakosság non-stop sanyargatása a megoldás az államháztartási hiány lefaragására, hanem a fellelt és valós problémák orvoslása úgy, hogy kevésbé széttagolttá alakítanák át az említett szektort, odafigyelnének, - és nem pusztán csak odafigyelnének, hanem fel is lépnének - mind a tudatos, mind a tudatalatti pazarlás minden formája ellen, - kezdve egészen onnan, hogy a villanyt feleslegesen égve hagyók "leszabályozása", felelősségre vonása, és igenis, a pazarlók által okozott károk kifizettetése.
Ez a "kicsinyesség" látszólagos, mert ha odafigyelnének a pazarlás felszámolására, már régóta meg lehetett volna szüntetni az államháztartási hiányt, - más kérdés, hogy aki a mások kárára éli világát, az magasról le.zarja, hogy mit várnak el tőle azok, akiknek az adóiból vigad.
...És, hogy milyen fogalomtévesztésben szenvedő alakok "irányítanak" itt?
Nem takarékosság az, hogy egy pedagógusnak a saját fizetéséből kell biztosítania a saját munkakörülményeit.
Nem takarékosság az, hogy mindig abba az állománycsoportba sorolják a bérszámfejtők a beosztott munkaerőket, ahol a legrosszabbul járnak, - miközben az x beosztás feletti embereknek a "Dárius kincsét" is KÖTELESSÉGÜK JÁRANDÓSÁG (!) címén bérszámfejteni.
Nem takarékosság az, hogy cirkuszi zenekari kísérettel "felszámolunk" valamit, - azután fű alatt, sejtenként, saját hordából újraépítjük és a következő "kormány" azzal tölti a mandátumának kétharmadát, hogy az ilyen "intézmények" keletkezési, fenntartási, jutalmazási, osztogatási, fosztogatási körülményeit nyomozgatja, - naná, hogy közpénzen.
Beteg ez az ország, - és a vírusgazda maga a vezetés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!