Miért nem örül az autósok többsége, hogy elbontják a Nyugati téri felüljárót, és villamosvonalat építenek a helyére?
Az autósok egy dolgot akarnak, autókázni. Belvároson, akár parkon át.
Viszont megkérdezhetnéd másképp is, miért örül a budapesti polgárok többsége, ha autómentesitjük a belvárost?
Nem azzal van a baj,hogy elbontják, hanem azzal,hogy kompromisszum képtelen módon teszik, semmiféle alternatívát nem kínálnak helyette.
Pl: lehetne alagutat építeni, ami elvezetné a forgalmat.
Volt valaha villamos vonal ott, sőt, egy komplex tömegközlekedési csomópont volt anno, a Marx téren, - mert ugye, úgy hívták akkoriban!
A jelenleg is ott közlekedő villamoson és a Nyugati Pályaudvaron kívül ott jártak az alábbi járművek:
Villamosok: 47; 49
Trolik: 71; 72; (A 73-asban már nem vagyok 100 %-ig biztos)
Buszok: 6; 12; 86
A jelenlegi Skála Metró helyén voltak kialakítva a trolibuszok végállomásai. A 12-es busz egy majdnem önmagába visszatérő kört tett meg az akkori körutak vonalán. A 47 és 49-es villamos a Kálvin tér és a Szabadság híd érintésével ment Budára és onnan tovább Kelenföld felé. A trolik a Városliget felé mentek - elsősorban a Rudas László utcán.
A felüljárót hosszad procedúra volt megépíteni és azt a célt szolgálta, hogy a járművek folyamatosabban haladhassanak ÁT a belvároson, de ez nem érdeke jelenleg azoknak az embereknek, akiknek az sem érdeke, hogy a gépjárművek elkerüljék a várost, ahogy az sem érdekük, hogy minél kevesebb embert kelljen utaztatni teljesen feleslegesen csak azért, hogy eljussanak és vissza a munkahelyeik viszonylatában.
Sokkal szebb, színesebb a mesterségesen fenntartott káosz és műbalhé, amit mind politikailag, mind pénzügyileg meg lehet időről-időre lovagolni.
“ Pl: lehetne alagutat építeni, ami elvezetné a forgalmat”
Ja, bele a metroalagútba.
Ahhoz, hogy elkerülhessenek gépjárművezetők tömegesen bármilyen települést, feltételek kellenek, amelyek Budapest esetében diplomatikusan megfogalmazva sem teljes körűek.
Egyébként pedig tiltsuk ki azokat a járműveket is a városból, amelyek ellátják, lehetővé teszik a működését és álljatok sort kerékpárt, rollert dajkálva a város szélén, miközben egy kiló kenyérre van csak szükségetek!
A város elkerülésére a várost teljesen körbe érő és nem fizetős - de legalább nem fehérneműre vetkőztető díjszabású - körgyűrűre van (nem csak lenne (!)) szükség, ami nem igazán áll rendelkezésre. A nagy "környezetbarátok" minden ötletet gondolkodás nélkül szoktak lesöpörni, amely arról szólna, hogy csökkenthető legyen a városi zsúfoltság, dugó, lég és zajszennyezés. Az észosztásból jelesek ezek az emberek, de minden fizikálisan fáj nekik, amivel mindenki ki tudna egyezni és működne.
150 milliószor le lettek itt is irkálva jobbnál jobb ötletek, - más kérdés, hogy sokan nem hajlandóak elolvasni, értelmezni ötleteket, kiállni értük nyilvánosan pedig végképp nem, mert ilyenkor azonnal a "nem az én problémám" kategóriájúvá lényegül át a történet.
Marad az örökzöld csulaváltás!... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!